زبان انگلیسی

چطور روان انگلیسی صحبت کنیم؟

چطور روان انگلیسی صحبت کنیم؟ فرقی هم نمی‌کند در حال یادگیری چندمین زبان هستی، در هر صورت، یادگیری زبان و به خصوص مهارت اسپیکینگ همیشه چالش‌برانگیز است. وقتی شروع به یادگیری زبان جدیدی می‌کنید، بهترین کار این است که خودتان را در زبان مقصد غرق کنید. اما منظور از غرق شدن در زبان انگلیسی چیست؟ چگونه می‌توانید در میان برنامه‌های‌تان، زمان مناسب را برای مطالعه زبان انگلیسی بیابیم؟ در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت چگونه می‌توانید زبان انگلیسی را به صورت روان صحبت کنید. با ما همراه باشید!

منظور از روان انگلیسی صحبت کردن چیست؟

هدف نهایی بسیاری از زبان آموزان روان انگلیسی صحبت کردن است. اما منظور از روان صحبت کردن چیست؟ برخی از زبان آموزان روان صحبت کردن را سریع صحبت کردن می‌دانند و برخی دیگر معتقدند روان صحبت کردن یعنی دقیق و بی اشتباه صحبت کردن. فرقی نمی‌کند منظورتان از روان انگلیسی صحبت کردن چیست، در هر صورت، باید یک سری مهارت‌ها را داشته باشید تا بتوانید زبان انگلیسی را روان صحبت کنید.

دستور زبان انگلیسی را یاد بگیرید

دستور زبان انگلیسی را به طور دقیق یاد بگیرید تا بتوانید، به راحتی و با اعتماد به نفس به زبان انگلیسی صحبت کنید. یادتان باشد که حفظ کردن قواعد زبان انگلیسی کافی نیست، بلکه باید کاربرد این قواعد را یاد بگیرید. توصیه می‌کنیم انقدر این قواعد را با خودتان تکرار کنید تا بتوانید در صحبت کردن‌تان از آن‌ها استفاده کنید.

دایره واژگان‌تان را گسترش دهید

از اولین روز یادگیری زبان انگلیسی تا همیشه، از یادگیری واژگان جدید دست نکشید. یادگیری واژگان جدید باعث می‌شود بتوانید در مورد همه چیز صحبت کنید. علاوه بر این‌ها، هر چه دایره واژگان‌تان گسترده‌تر باشد، صحبت‌های‌تان به یک گویش‌ور انگلیسی زبان نزدیک‌تر خواهد شد. در واقع، دیگر مثل زبان آموزان مبتدی صحبت نخواهید کرد.

تلفظ صحیح واژگان انگلیسی را یاد بگیرید

تلفظ صحیح بسیار مهم است. تلفظ تک تک واژگان را به طور دقیق یاد بگیرید تا بتوانید مثل یک گویش ور زبان انگلیسی صحبت کنید. هنگام یادگیری هر واژه جدید، تلفظ را نیز همزمان یاد بگیرید.

مهارت لیسنینگ انگلیسی را در خودتان تقویت کنید

اگر می‌خواهید مهارت اسپیکینگ را در خودتان تقویت کنید، باید مهارت لیسنینگ را در خودتان تقویت کنید. در واقع، باید ابتدا متوجه مکالمه‌ها بشوید تا بتوانید آن‌ها را ادا کنید. از این رو، سعی کنید همواره پادکست انگلیسی گوش دهید و فیلم و سریال انگلیسی ببینید تا بتوانید رفته رفته، انگلیسی را روان صحبت کنید.

چرا باید انگلیسی را روان صحبت کنیم؟

و اما چرا باید زبان انگلیسی را روان صحبت کنیم؟ در ادامه، از این دلایل برای‌تان گفته‌ایم.

  • فرصت‌های شغلی بیشتری در انتظارتان خواهد بود.
  • سفرهای خارجی بهتری را تجربه خواهید کرد.
  • توانایی شناختی‎‌تان بهبود خواهد یافت.
  • زندگی اجتماعی‌تان بهتر خواهد شد.

چند روش کلیدی برای روان انگلیسی صحبت کردن

همانطور که گفتیم، اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را روان صحبت کنید، باید یک سری مهارت‌ها را در خودتان تقویت کنید و دستور زبان و گرامر را یاد بگیرید. اما چگونه؟ در ادامه، پاسخ این سوال را برای‌تان گفته‌ایم.

  • روزتان را با زبان انگلیسی آغاز کنید.
  • با خودتان به زبان انگلیسی صحبت کنید. می‌توانید جلوی آینه بایسیتید و این کار را انجام دهید.
  • روزنامه و مجله‌های انگلیسی بخوانید تا واژگان جدید یاد بگیرید و مهارت درک مطلب را نیز در خودتان تقویت کنید.
  • هر واژه جدیدی را که یاد می‌گیرید، جمله‌ای را نیز به همراهش حفظ کنید. بدین ترتیب، کاربرد واژه جدید را یاد می‌گیرید و همچنین، واژه در ذهن‌تان بهتر می‌ماند.
  • به زبان انگلیسی فکر کنید.
  • متون انگلیسی را با صدای بلند بخوانید. بدین ترتیب، تلفظ واژگان را نیز با خودتان تمرین می‌کنید.
  • واژگان انگلیسی را مثل یک گویش ور زبان انگلیسی ادا کنید. از همان ابتدای مسیر، تلفظ صحیح تک تک واژگان را یاد بگیرید تا بتوانید آن‌ها را مثل یک گویش‎‌ور زبان انگلیسی تلفظ کنید.
  • هر واژه‌ی جدید را به همراه مترادف‌هاش حفظ کنید. بدین ترتیب، دایره واژگان‌تان گسترده‌تر خواهد شد و متوجه تفاوت ظریف میان واژگان و کاربردهای‌شان خواهید شد.
  • برنامه ریزی دقیق انجام دهید و طبق آن عمل کنید.
  • از تکنولوژی استفاده کنید. برای مثال، از اپلیکیشن‌های جدید استفاده کنید.
  • هر روز، اهداف جدید را انتخاب کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، حتماً به پاسخ سوال چطور روان انگلیسی صحبت کنیم رسیده‌اید. روان صحبت کردن اهمیت بسیار زیادی دارد. یادتان باشد که برای روان صحبت کردن، باید روی مهارت‌های مختلف زبانی‌تان، به خصوص لیسنینگ، کار کنید تا بتوانید به راحتی صحبت کنید. همچنین، باید دستور زبان انگلیسی را به صورت دقیق یاد بگیرید و آنقدر تمرین کنید تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. سعی کنید آنقدر واژگان جدید یاد بگیرید که بتوانید مانند یک گویش‌ور انگلیسی زبان صحبت کنید، نه یک مبتدی. همچنین، از اپلیکیشن‌های به‌روز استفاده کنید تا بتوانید سریع‌تر پیشرفت کنید. به طور کلی، از اشتباه کردن نترسید و آنقدر صحبت کنید و از اشتباهات‌تان یاد بگیرید تا بتوانید رفته رفته، دقیق و روان صحبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا