زبان انگلیسی

چطور به زبان انگلیسی مسلط شویم؟

آیا می‌خواهید بدون سفر به کشورهای انگلیسی زبان به زبان انگلیسی زبان مسلط شوید؟ امروز یادگیری زبان انگلیسی از مهارت‌های ضروری است. فرقی نمی‌کند می‌خواهید وارد بازار کار شوید، علم و دانش‌تان را گسترش دهید یا مهاجرت کنید، در هر صورت، باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. اما چگونه به زبان انگلیسی مسلط شویم؟ روش‌هایی برای تسلط به آن وجود دارد؟
در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت چطور به زبان انگلیسی مسلط شویم. با ما همراه باشید!

در کلاس زبان انگلیسی شرکت کنید

برای تسلط به زبان انگلیسی، شرکت در کلاس زبان انگلیسی ضروری است. بهتر است حداقل هفته‌ای دو بار در کلاس زبان انگلیسی شرکت کنید و استاد زبان انگلیسی را در کنارتان داشته باشید.

زبان انگلیسی را تمرین کنید

هیچ روش جادویی‌ای برای یادگیری یک شبۀ انگلیسی وجود ندارد، بلکه باید همه تلاش‌تان را به کار بگیرید و همواره تمرین کنید. مدام تمرین کنید. یادگیری زبان فقط نباید محدود به کلاس زبان شود، بلکه باید خارج از کلاس نیز، تمرین کنید، مطالب کلاس را مرور کنید و حتی مطالب جدید را نیز از منابع دیگر یاد بگیرید.

از فیلم و سریال زبان انگلیسی غافل نشوید

برای یادگیری زبان انگلیسی، از فیلم و سریال‌های انگلیسی غافل نشوید. تماشای فیلم و سریال انگلیسی مانند این است که در میان گویش‌وران زبان انگلیسی هستید. بدین ترتیب، می‌توانید تلفظ صحیح واژگان یاد بگیرید، مکالمه را یاد بگیرید، اصطلاحات عامیانه را بیاموزید و مهارت گوش کردن را نیز در خودتان تقویت کنید.

آهنگ و پادکست انگلیسی گوش دهید

همچنین بهتر است آهنگ‌ها و پادکست‌های انگلیسی را نیز گوش دهید تا رفته رفته، مهارت‌ لیسنینگ‌تان قوی‌تر شود و بتوانید واژگان را مانند گویش‌وران زبان انگلیسی صحبت کنید.

انگیزه‌تان را برای یادگیری زبان انگلیسی حفظ کنید

همواره هدف‌تان را از یادگیری زبان انگلیسی به خودتان یادآوری کنید تا انگیزه‌تان حفظ شود. موارد زیر از انگیزه‌های یادگیری زبان انگلیسی در اشخاص هستند:

  • آیا به فکر مهاجرت هستید؟
  • آیا به فکر یافتن فرصت‌های شغلی جدید هستید؟
  • آیا به فکر پیشرفت شغلی هستید؟
  • آیا می‌خواهید آثار مهمی را ترجمه کنید؟

فرقی نمی‌کند هدف‌تان از یادگیری زبان انگلیسی چیست، در هر حال، باید این هدف را همواره به خودتان یادآوری کنید تا انگیزه‌تان برای ادامه مسیر یادگیری زبان انگلیسی حفظ شود.

برنامه مطالعه داشته باشید

برای یادگیری زبان انگلیسی برنامه ریزی کنید و طبق برنامه پیش بروید. هر چه برنامه‌تان دقیق‌تر باشد، مسیر پیشرفت‌تان را سریع‌تر خواهید پیمود. حتی بهتر است تاریخی را که قرار است روی هر مهارت تمرکز کنید مشخص کنید.

این برنامه‌ریزی باعث می‌شود انگیزه در شما حفظ شود و هر روز به سراغ مطالعه زبان انگلیسی بروید. در این برنامه، مهارت‌های مختلف را بگنجانید. برای مثال، گوش دادن به کتاب صوتی، تماشای فیلم و سریال، یادگیری واژگان جدید و مرور واژگان قبلی، نوشتن و مواردی از این دست می‌تواند سرعت یادگیری‌تان را بهبود ببخشد.

سبک یادگیری‌تان را بشناسید

سبک یادگیری همه اشخاص یکی نیست. ممکن است سبک یادگیری شما کاملاً متفاوت از سبک یادگیری دوست‌تان باشد. برای مثال، برخی از اشخاص ترجیح می‌دهد واژه را از طریق تماشای فیلم یا خواندن کتاب یاد بگیرند و برخی واژگان را از طریق مرور فلش کارت یاد می‌گیرند. بدین ترتیب، می‌توانید این زبان را سریع‌تر یاد بگیرید.

بر روند یادگیری‌تان نظارت داشته باشید

اگر روند یادگیری‌تان را نسنجید، متوجه میزان پیشرفت‌تان نیز نخواهید شد. باید از همان نقطه شروع، مراقب به روند کارتان باشید تا اگر ایراد یا مانعی وجود دارد، سریعاً برطرفش کنید. علاوه بر آن، اگر متوجه پیشرفت شوید، انگیزه‌تان نیز بیشتر خواهد شد.

بدین ترتیب، نقاط ضعف و نقاط قوت‌تان را خواهید شناخت و بدین ترتیب، مسیر یادگیری‌تان را مشخص خواهید کرد.

از اشتباه کردن نترسید

یکی از بزرگ‌ترین موانع بر سر راه یادگیری زبان انگلیسی ترس از اشتباه است. این ترس مانع بزرگی برای پیشرفت‌تان خواهد بود. در ابتدا، باید با کسانی تمرین کنید که در سطح خودتان هستند و خودتان را پایین‌تر نمی‌دانید. بدین ترتیب، با خیال راحت‌تر می‌توانید صحبت کنید.

بدون ترس حرف بزنید

از انگلیسی حرف زدن نترسید. مهارت اسپیکینگ از دشوارترین مهارت‌های زبان انگلیسی است. سعی کنید با دوستان و حتی اعضای خانواده‌تان به این زبان صحبت کنید تا رفته رفته، عادت کنید. حتی می‌توانید در دوره‌های مکالمه زبان انگلیسی شرکت کنید و با دیگر زبان آموزان تعامل داشته باشید. بدین ترتیب، مهارت صحبت کردن‌تان خیلی سریع پیشرفت خواهد کرد.

جالب است بدانید که حتی صحبت کردن با خودتان نیز می‌تواند به تقویت مهارت اسپیکینگ کمک کند. حتی می‌توانید روبه روی آینه بایستید و با خودتان به زبان انگلیسی صحبت کنید.

هر روز واژگان جدید انگلیسی یاد بگیرید

از اهمیت یادگیری واژگان جدید غافل نشوید. همواره، دایره واژگان‌تان را گسترش دهید و واژگان جدید را یاد بگیرید. بدین ترتیب، صحبت کردن برای‌تان آسان‌تر خواهد شد.

سخن آخر

تا به اینجا متوجه شدید که چطور به زبان انگلیسی مسلط شویم. کافی است همواره به فکر تمرین و تکرار باشید، در کلاس‌های زبان انگلیسی شرکت کنید، میزان پیشرفت‌تان را بررسی کنید، از ابزارهای مناسب کمک بگیرید و سبک یادگیری‌تان را بشناسید تا بتوانید خیلی زود پیشرفت کنید و به زبان انگلیسی مسلط شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا