زبان فرانسه

بهترین دیکشنری های فرانسوی

اهمیت دیکشنری را در یادگیری زبان فرانسوی نمی‌توان انکار کرد. در هر مرحله از یادگیری زبان فرانسه، باید بهترین دیکشنری زبان فرانسوی را انتخاب کنید و به بهترین شکل از آن استفاده کنید تا خیلی زود پیشرفت کنید. اما بهترین دیکشنری فرانسوی چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه از دیکشنری فرانسوی استفاده کنیم؟ در این مطلب، از بهترین دیکشنری های فرانسوی برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید!

چگونه از دیکشنری‌های فرانسه استفاده کنیم؟

وقتی اسم دیکشنری به گوش‌مان می‌خورد، یاد یافتن معنای واژگان می‌افتیم، اما کاربرد دیکشنری فراتر از این موارد است. دیکشنری فرانسوی و نحوه استفاده از آن اهمیت بسیار زیادی در یادگیری زبان فرانسه دارد. در دیکشنری فرانسوی، باید به دنبال معنای مختلف واژه، مثال برای هر واژه، تلفظ واژگان و معنای دقیق اصطلاحات باشید. اگر از همه ویژگی‌های دیکشنری فرانسوی‌تان استفاده کنید، می‌توانید خیلی زود پیشرفت کنید.

بهترین دیکشنری فرانسوی چه ویژگی‌هایی دارد؟

همانطور که مشاهده کردید، کاربرد دیکشنری فرانسه فقط محدود به یافتن معنای لغت نیست و نباید صرفاً به این منظور، به سراغ دیکشنری فرانسوی بروید. اما دیکشنری خوب فرانسه چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه، از ویژگی‌های بهترین دیکشنری فرانسه برای‌تان خواهیم گفت.

  • معنای مختلف واژگان را در خود دارد و فقط محدود به معنای اول و معنای دوم واژگان نیست.
  • برای هر واژه، چندین مثال در دیکشنری وجود دارد.
  • معنای دقیق هر اصطلاح فرانسوی را در خود دارد.
  • تلفظ واژگان را در خود دارد.

معرفی بهترین دیکشنری‌های فرانسوی

تا به این‌جا، با ویژگی‌های دیکشنری خوب فرانسوی آشنا شدید. در ادامه، بهترین دیکشنری‌های فرانسوی را معرفی خواهیم کرد.

دیکشنری Collins-Le Robert Concise French-English Dictionary

دیکشنری Collins-Le Robert Concise French-English Dictionary از دیکشنری‌های استاندارد فرانسه است که به شکل کاغذی و اپلیکیشن موجود است. این دیکشنری بیش از هر اپلیکیشن دیگری مدخل دارد. از این دیکشنری می‌توانید به صورت آفلاین نیز استفاده کنید.

دیکشنری Collins Robert French Unabridged Dictionary

دیکشنری فرانسه به انگلیسی Collins Robert French Unabridged Dictionary کاغذی است و در میان زبان آموزان نیز بسیار محبوب است. از این دیکشنری برای ترجمه فرانسه نیز می‌توانید استفاده کنید.

دیکشنری Larousse

دیکشنری Larousse فرانسوی به انگلیسی است. این دیکشنری بسیار جامع و کامل است، مثال‌های بسیاری را در خود دارد. این دیکشنری تلفظ واژگان را نیز برای‌تان گفته است. توصیه می‌کنیم از دیکشنری فرانسه به انگیسی لاروس غافل نشوید، چرا که مثال‌های بسیار دقیقی را برای‌تان آورده است. از این اپلیکیشن به صورت آفلاین نیز می‌توانید استفاده کنید.

جالب است بدانید دیکشنری Larousse صرف افعال فرانسه را نیز در خود دارد و این مسئله کار را برای زبان آموزان آسان خواهد کرد.

دیکشنری Word Reference French English dictionary

دیکشنری Word Reference French English dictionary به صورت اپلیکیشن موجود است. این دیکشنری برای مدرسان، زبان آموزان و مترجمان بسیار پرکاربرد است. استفاده از این اپلیکیشن بسیار آسان است، اما یادتان باشد که نمی‌توانید به صورت آفلاین از آن استفاده کنید و حتماً باید به اینترنت دسترسی داشته باشید. این دیکشنری رایگان است و لازم نیزی مبلغی را برای دریافت آن بپردازید.

از دیکشنری فرانسوی به فارسی استفاده کنیم؟

استفاده از دیکشنری فرانسوی به فارسی برای مبتدیان بسیار آسان است، اما به شما توصیه می‌کنیم، در هیچ سطحی، از دیکشنری فرانسوی به فارسی استفاده نکنید. اما چرا بهتر است به سراغ این دیکشنری‌ها نرویم؟ دیکشنری فرانسوی به فارسی فقط حاوی معنای لغات است و خبری از مثال نیست. اگر واژه را با مثال یاد نگیرید، نمی‌توانید کاربردهایش را یاد بگیرید. بنابراین بهتر است از همان ابتدا، به سراغ این دیکشنری‌ها نروید.

از دیکشنری فرانسه به فرانسه استفاده کنیم؟

دیکشنری (Larousse) لاروس بهترین دیکشنری فرانسه به فرانسه است. استفاده از دیکشنری فرانسوی به فرانسوی برای مبتدیان مناسب نیست، چرا که یافتن معنا و مطالعه مثال‌ها، با واژگان زیادی روبه‌رو می‌شوید که روند یادگیری را برای‌تان دشوار می‌کند. بنابراین، بهتر است پس از گذراندن سطح مبتدی و رسیدن به سطح متوسط و پیشرفته، به سراغ این دیکشنری‌ها بروید.

دیکشنری فرانسه به انگلیسی: بهترین دیکشنری برای زبان آموزان

بهتر است از همان ابتدا، به سراغ دیکشنری‌های فرانسوی به انگلیسی بروید. این دیکشنری‌ها حاوی مثال‌های مختلف هستند، اصطلاحات فرانسوی را در خود دارن و تلفظ واژگان را نیز دارند.

دیکشنری کاغذی یا اپلیکیشن؟

دیکشنری کاغذی استفاده کنیم یا اپلیکیشن؟ هر کدام از این موارد مزایا و معایبی دارند که در ادامه برای‌تان گفته‌ایم.

مزایای استفاده از اپلیکیشن

  • رایگان هستند
  • فضایی را اشغال نمی‌کنند
  • می‌توانند آن را همه جا با خودتان داشته باشید
  • می‌توانید آن را به روز رسانی کنید
  • بسیاری از آن‌ها تلفظ را نیز در خود دارند

معایب استفاده از اپلیکیشن

  • برای استفاده از برخی از اپلیکیشن‌ها باید به اینترنت دسترسی داشته باشید

مزایای استفاده از دیکشنری کاغذی

  • بدون دسترسی به اینترنت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید
  • می‌توانید آن را به راحتی ورق بزنید و لازم نیست صبر کنید تا صفحه بارگذاری شود

معایب استفاده از دیکشنری کاغذی

  • برای استفاده از دیکشنری‌های فرانسوی، باید هزینه‌ای را بپردازید. در واقع، دیکشنری کاغذی رایگان وجود ندارد.
  • فضا را اشغال می‌کنند.
  • نمی‌توانید آن را همه جا با خودتان ببرید، چرا که سنگین است.

اکنون پاسخ سال چیست؟ از کدام دیکشنری استفاده کنیم؟ بهتر است هر دو نوع دیکشنری فرانسوی را در کنارتان داشته باشید و از هر کدام، بسته به موقعیت و مزایای‌شان بهره بگیرید.

سخن آخر

تا به این‌جا، با بهترین دیکشنری‌ های فرانسوی آشنا شدید. اگر در ابتدای مسیر یادگیری زبان فرانسه هستید، بهتر است به سراغ دیکشنری های فرانسوی به انگلیسی بروید. پس از گذر زمان و پیشرفت در این حوزه، می‌توانید به سراغ دیکشنری‌های فرانسه به فرانسه بروید. از دیکشنری فرانسوی فقط برای یافتن معنای واژگان استفاده نکنید، بلکه باید کاربرد واژگان و تلفظ صحیح آن‌ها را نیز یاد بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا