زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی با تد تاک   (TED Talk)

زبان برنامه‌های تد تاک بسیار آسان است، از این رو، زبان آموزان همه سطوح می‌توانند از آن برای تقویت مهارت‌های مختلف زبانی از آن استفاده کنند.  کافی است تصمیم بگیرید شروع کنید، موضوعی را انتخاب کنید، کاغذ و خودکاری را بردارید و یک برنامه بیست دقیقه‌ای تد تاک را تماشا کنید. اما روش یادگیری زبان انگلیسی با تد تاک فقط محدود به این کار نمی‌شود و با آگاهی از یک سری نکات، می‌توانید به راحتی، نهایت استفاده را از این برنامه ببرید و مهارت‌های مختلف زبانی‌تان را با استفاده از آن، تقویت کنید. اما بهترین روش تقویت زبان انگلیسی با تد تاک چیست؟

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد یادگیری زبان انگلیسی با تدتاک بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

تد تاک (TED talk) چیست؟

برنامه تد تاک (TED talk) مجموعه از ویدئوهای حداکثر هجده دقیقه‌ای است که در آن، اشخاص حرفه‌ای در مورد ایده‌ها یا موضوعاتی که در آن متخصص هستند صحبت می‌کنند. ویدئوهای تد تاک معمولاً زیرنویس دارند و به صدها زبان ترجمه شده‌اند. بنابراین، اگر بخواهید ویدئوهای تد تاک را ببینید، می‌توانید به راحتی، زیرنویس زبان مورد نظرتان را نیز دانلود کنید و برنامه را با زیرنویس ببنید.

چرا از تدتاک برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنیم؟

تد تاک از بهترین برنامه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی است، زیرا کوتاه است، اطلاعاتی زیادی در هر برنامه وجود دارد و در مورد هر موضوعی که بخوانید، می‌توانید ویدئوهای متعددی را بیابید.

به علاوه، با استفاده از برنامه‌های تد تاک، می‌توانید دستور زبان انگلیسی را یاد بگیرید، دایره واژگان‌تان را نیز گسترش دهید، مهارت لیسنینگ و مهارت ریدینگ را نیز در خودتان تقویت کنید.

چگونه از تد تاک برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنیم؟

و اما می‌رسیم به روش‌های تقویت زبان انگلیسی با استفاده از تد تاک! همانطور که گفتیم، یک سری مهارت‌ها برای تقویت انگلیسی با استفاده از تد تاک وجود دارد که در ادامه، از آن‌ها برای‌تان گفته‌ایم.

انتخاب ویدئو مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی

پیش از تماشای ویدئو تد تاک موارد زیر را رعایت کنید:

در قدم اول، برنامه‌ای را انتخاب کنید که به موضوعش علاقه دارید. کافی است وارد سایت تد یا Ted بشوید تا چندین ویدئو با موضوعات متفاوت را پیش روی‌تان ببینید. پس از آن، ویدئو مورد نظرتان را انتخاب کنید.

پیش از آنکه شروع به دیدن برنامه مورد نظرتان کنید، نگاهی به عنوان ویدئو بیندازید و پیش بینی کنید قرار است چه موضوعاتی در ویدئو مطرح شود. پیش‌بینی‌های‌تان را روی کاغذ پیاده کنید.

نکاتی برای زمان تماشای تد تاک برای یادگیری زبان انگلیسی

وقتی شروع به تماشای ویدئو می‌کنید، مطمئن شوید که زیرنویس ویدئو را دانلود کرده‌اید. همچنین، می‌توانید متن ویدئو را دانلود کنید و هنگام تماشای ویدئو بخوانید.

اگر گوینده با سرعت زیاد صحبت می‌کند، می‌توانید سرعت ویدئو را کم کنید و هر کجا که خواستید، ویدئو را متوقف کنید و با کلیک روی گزینه more option سرعت ویدئو را تغییر دهید.

هنگام تماشای ویدئو مورد نظرتان، واژگانی را که می‌شنوید یادداشت کنید و آن‌ها را با تلفظ صحیح، با خودتان تکرار کنید. یادتان باشد که باید معنای واژگان را نیز در دیکشنری جستجو کنید و سرسری از هیچ کدام عبور نکنید. این جستجو در دیکشتری را بعد از اتمام ویدئو یا هنگام تمشای آن می‌توانید انجام دهید. انتخاب با خودتان است.

نکاتی برای بعد از تماشای تد تاک

وقتی ویدئو مورد نظرتان به اتمام رسید، به سراغ یادداشت‌های قبل از تماشای ویدئو بروید و پیش‌بینی‌های‌تان را بخوانید. آیا پیش‌بینی‌های‌تان درست بود؟

پس از آن، واژگان و اصطلاحاتی را که یادداشت کرده‌اید مرور کنید و اگر لازم است، معنای‌شان را در دیکشنری انگلیسی جستجو کنید.

در نهایت، کل برداشت‌تان را از برنامه تد تاک در چند جمله خلاصه کنید. در این خلاصه‌نویسی، از واژگانی که تازه یاد گرفته‌اید استفاده کنید.

چگونه بهترین برنامه تد تاک را انتخاب کنیم؟

همانطور که گفتیم، بهتر است برنامه متناسب با روحیه و سلیقه‌تان را انتخاب کنید یا اینکه به دنبال برنامه‌هایی بروید که می‌خواهید در مورد موضوع‌شان اطلاعاتی را کسب کنید.

در قدم‌های اول، به سراغ ویدئوهای کوتاه بروید. تعداد ویدئوهای زیر هجده دقیقه بسیار زیاد است، از این رو، می‌توانید در قدم‌های اول، به سراغ آن ویدئوها بروید. هر چه پیشرفت کردید و توانایی‌تان برای درک ویدئوها بیشتر شد، به سراغ ویدئوهای بلندتر بروید.

ویدئو را با دیگر زبان آموزان یا استادتان به اشتراک بگذارید و در موردش با آن‌ها صحبت کنید.

هر برنامه تد تاک را چندین بار ببینید و فقط به یک بار بسنده نکنید. تمرین و تکرار کلید موفقیت شما است. هر بار که ویدئو را مشاهده کنید، جزئیات و واژگان جدیدی را خواهید یافت.

سخن آخر

تا به اینجا با مزایا و روش‌های یادگیری زبان انگلیسی با تد تاک آشنا شدید. روند یادگیری زبان با برنامه‌های تدتاک بسیار جذاب و مفرح است، چرا که به هر مبحثی علاقه‌مند باشید، می‌توانید ویدئو مورد علاقه‌تان را بیابید و تماشا کنید. بهتر است ویدئوهای تد تاک را با روش‌های اصولی که در بالا برای‌تان گفتیم تماشا کنید تا بتوانید حداکثر استفاده را از هر کدام ببرید. با تماشای یک یا دو ویدئو، انتظار معجزه نداشته باشید، بلکه باید ثابت قدم باشید و همواره، در حال تماشای ویدئوهای مختلف باشید. به علاوه، برای تماشای ویدئو جدید عجله نداشته باشید، بلکه هر ویدئو را چندین بار ببینید تا همه ابعاد زبانی آن را در یابید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا