زبان آلمانیزبان انگلیسی

آلمانی یا انگلیسی،کدام یک سخت تر است؟

یادگیری زبان جدید چندان کار ساده‌ای نیست، به خصوص وقتی به جایی می‌رسید که باید قوانین دستوری و استثناهایش را یاد بگیرید و فهرست ناتمامی از واژگان جدید و تلفظ‌شان را پیش روی خودتان می‌بینید. اگر اکنون در دوراهی انتخاب زبان آلمانی و زبان انگلیسی هستید، حتماً می‌خواهید بدانید کدام سخت‌تر است. یا اینکه ممکن است مسلط به زبان انگلیسی باشید و اکنون می‌خواهید زبان آلمانی را نیز یاد بگیرید و می‌خواهید ببینید که آیا این زبان همان‌قدر که می‌گویند دشوار است. انگلیسی و آلمانی دو زبان کاملاً متفاوت هستند و دستور زبان و واژگانی مجزا دارند. اما واقعاً کدام سخت‌تر است؟ آلمانی یا انگلیسی؟ میزان دشواری یادگیری زبان جدید به عوامل متعددی بستگی دارد و این عوامل برای هر کس متفاوت است. برای مثال، زبان مادری، سبک یادگیری و میزان قرار گرفتن در محیط از عوامل اثرگذار بر میزان دشواری یادگیری زبان هستند. برای برخی از اشخاص یادگیری زبان آلمانی آسان‌تر است، چرا که ساختار دستوری منسجم و منطقی‌ دارد، اما برخی دیگر انگلیسی را راحت‌تر یاد می‌گیرند، چرا که در این زبان، بیشتر مسئله یادگیری واژگان مطرح است. بنابراین نمی‌توان پاسخی یک کلمه به این سوال داد، بلکه باید عوامل مختلفی را بررسی کنید تا بسته به شرایط‌تان، به پاسخ مختص به خودتان برسید. در این مطلب، با بررسی عوامل مختلف، برای‌تان خواهیم گفت یادگیری زبان آلمانی دشوارتر است یا یادگیری زبان انگلیسی. با ما همراه باشید.

میزان دشواری دستور زبان آلمانی و انگلیسی

دستور زبان آلمانی، در مقایسه با دستور زبان انگلیسی، آسان‌تر است، چرا که اصول و استثناهای آن کاملاً مشخص است و کافی است یک بار آن را یاد بگیرید تا بتوانید در موقعیت‌ها و جمله‌های مختلف آن را به کار بگیرید.

حروف تعریف در زبان آلمانی و انگلیسی

در زبان آلمانی مسئله جنسیت مطرح است و همه اسامی جنسیت مشخصی دارند. در این زبان، سه جنسیت وجود دارد: مونث، مذکر و خنثی. برای هر کدام از آن‌ها نیز حروف تعریف معین و نامعین مشخصی وجود دارد. der، die و das حروف تعریف معین در زبان آلمانی هستند و ein و eine حروف تعریف نامعین هستند. از این رو، در زبان آلمانی، ابتدا باید جنسیت را بشناسید تا بتوانید حرف تعریف مناسب را انتخاب کنید. اما در زبان انگلیسی اسامی جنسیت ندارند و لازم نیست برای انتخاب حروف تعریف معین و نامعین جنسیت را تشخیص دهید. یگانه حرف تعریف معین در زبان انگلیسی the است و دو حرف تعریف نامعین در این زبان نیز an و a هستند.

جمع بستن اسامی در زبان آلمانی و انگلیسی

جمع بستن اسامی در زبان انگلیسی، در مقایسه با جمع بستن اسامی در زبان آلمانی، بسیار آسان‌تر است. اسامی در زبان انگلیسی با افزودن s جمع بسته می‌شوند، اما در زبان آلمانی چنین نیست و قواعد بسیاری برای جمع بستن اسامی وجود دارد.

تلفظ واژگان در زبان آلمانی و انگلیسی

در زبان آلمانی قواعد مشخصی برای تلفظ و نوشتن واژگان وجود دارد که اگر آن‌ها را یاد بگیرید، می‌توانید همه واژگان را به درستی تلفظ کنید و بنویسید، از این رو، یادگیری دیکته کلمات و تلفظ‌شان در زبان آلمانی آسان‌تر از یادگیری املای کلمات انگلیسی و تلفظ‌شان است. در زبان انگلیسی، قوانین استانداردی برای تلفظ واژگان وجود ندارد.

آیا آلمانی دشوارترین زبان است؟

بسیاری از اشخاص معتقدند که یادگیری زبان آلمانی بسیار دشوار است، چرا که در آن، مسئله جنسیت اسامی مطرح است و دستور زبان آن نیز گسترده است. انگلیسی و آلمانی، هر دو، از خانوده زبان‌های هندو اروپایی هستند و هر دو زبان از شاخه آلمانی هستند. تقریباً 80% از واژگان انگلیسی ریشه در زبان آلمانی دارند. بسیاری از انگلیسی‌زبانان (و اشخاص مسلط به زبان انگلیسی) کافی است چند ماه در آلمان یا دیگر کشورهای آلمانی زبان باشند تا بتوانند متوجه مکالمه‌های آلمانی‌زبانان بشوند. البته این مسئله در مورد مقاله‌های علمی و واژگان تخصصی صدق نمی‌کند، بلکه در مورد واژگان پرکاربرد در اصطلاحات روزمره صدق می‌کند.

بسیاری از کلمه‌های آلمانی طولانی و حاصل ترکیب چندین کلمه هستند، از این رو، گاهی مجبورید آن‌ها را مثل جمله ترجمه کنید، نه مثل کلمه. این طولانی بودن واژگان یادگیری زبان آلمانی را کمی دشوار می‌کند. از سوی دیگر، تلفظ واژگان آلمانی و نوشتار آن‌ها دقیقاً طبق الگوی مشخصی انجام می‌شود. از این رو، کافی است قواعد تلفظ حروف آلمانی و ترکیب‌شان را یاد بگیرید تا بتوانید همه واژگان آلمانی را با خیال راحت تلفظ کنید، بدون اینکه شک داشته باشید که دارید اشتباه می‌کنید یا خیر.

در زبان آلمانی چهار حالت وجود دارد: فاعلی، آکوزاتیو، گنتیو و داتیو. وجود این چهار حالت در مورد اسامی نیز یادگیری این زبان را برای زبان آموزان دشوار می‌کند که البته، پس از گذر زمان و تمرین و تکرار، زبان  آموزان به کاربرد آن‌ها عادت می‌کنند و دیگر یادگیری‌شان چندان دشوار نخواهد بود. بُعد دیگری دشواری یادگیری زبان آلمانی افعال جداشدنی و معنا و جایگاه‌شان در جمله است.

سخن آخر

حتماً تا به اینجا، به پاسخ این سوال که انگلیسی سخت‌تر است یا آلمانی رسیده‌اید. یادگیری زبان آلمانی برای اشخاص مسلط به زبان انگلیسی آسان‌تر است، اما به طور کلی، یادگیری آلمانی مستلزم تلاش و کوشش بسیار است و هر چه زمان و انرژی بیشتری را صرف یادگیری کنید، بالطبع، سرعت پیشرفت‌تان بیشتر خواهد شد. جنسیت، حالت‌ها و افعال ترکیبی و جدا شدنی یادگیری زبان آلمانی را دشوار کرده‌اند، اما از سوی دیگر وجود قوانین دستوری و قواعد مشخص برای تلفظ واژگان باعث شده است یادگیری این زبان اندکی آسان‌تر شود. بنابراین یادگیری آلمانی و انگلیسی دشواری‌های مختص به خودشان را دارد که با صرف وقت و انرژی کافی و شرکت در دوره‌های آموزشی می‌توانید به این سختی‌ها غلبه کنید و مسیر پیشرفت را در پیش بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا