زبان فرانسه

کارتون و انیمیشن برای تقویت زبان فرانسه

اگر در حال یادگیری  زبان فرانسه هستید، تماشای کارتون های فرانسوی بسیار کمک‌تان خواهد کرد. با تماشای این کارتون‌ها، می‌توانید واژگان و اصطلاحات جدید را یاد بگیرد، جمله‌های جدید بیاموزید و با تلفظ صحیح واژگان نیز آشنا شوید. در این مطلب، کارتون‌های فرانسوی را برای تقویت زبان فرانسه معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

کارتون کارآگاه گجت (1983)

کارتون کارآگاه گجت یا Inspector Gadget در سال 1983 تولید شد. این کارتون فرانسوی متشکل از دو فصل است که مجموعاً از بیش از 80 قسمت تشکیل می‌شود. این کارتون در دهه‌های 1980 و 1990 بسیار پرطرفدار بود و توانسته بود کودکان و نوجوانان  بسیاری را به سوی خود جلب کنند. کتاب‌ها، کامیک‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های ویدئویی بسیاری بر اساس داستان این کارتون تولید شده است.

کارتون  Il était une fois… la Vie (1986)

کارتون Once upon a time… Life محصول کشور فرانسه و ژاپن است. این کارتون فرانسوی زبان پیچیدگی‌های بدن انسان را به تصویر می‌کشد و نحوه عملکرد اعضای مختلف بدن و ویژگی‌های‌شان را نمایش می‌دهد. این کارتون 26 قسمتی توانست جوایز متعددی را نیز دریافت کند.

کارتون Les Aventures de Tintin (1991)

کارتون Les Aventures de Tintin، محصول کشورهای کانادا، فرانسه و بلژیک، از پرطرفدارترین انیمیشن‌های فرانسوی زبان است که توانست ببیندگان بزرگسال را نیز به خود جذب کند. این انیمیشن 39 قسمتی  الهام‌بخش فیلم و داستان‌ها نیز شده است.

کارتون Les Histoires du père Castor (1993)

کارتون Papa Beaver’s Storytime فرانسوی کانادایی است. پدر خانواده داستان‌هایی را برای فرزندانش روایت می‌کند. هر کدام از این داستان‌ها حاوی درس‌های ارزشمندی برای مخاطبان بزرگسال و خردسل است. این مجموعه طی ده سال و در قالب 156 قسمت منتشر شد.

کارتون Les Zinzins de l’espace (1997)

کارتون Les Zinzins de l’espace از کارتون‌های فرانسوی است و شامل دو فصل است. به طور کلی، این انیمیشن از 100 قسمت تشکیل شده است. این کارتون فرانسوی زبان بسیار محبوب است و کامیک‌ها و بازی‌های ویدئویی بسیاری براساس آن منتشر شده است.

کارتون Lascars (1998)

کارتون Lascars کارتونی کمدی است و و هر قسمت آن 2 دقیقه است. جالب است بدانید که Lascars برای مخاطب بزرگسال تولید شده است.

کارتون Oggy et les cafards (1998)

کارتون Oggy et les cafards در سال 1998 منتشر شد. این کارتون در مورد ماجراجویی‌های سگی به نام اوگی و سه سوسک، به نام‌‌های جویی، دیدی و مارکی، است. این انیمیشن متشکل از 556 قسمت است که طی هشت فصل منتشر شد. جالب است بدانید که این کارتون یکی از بلندترین و موفق‌ترین کارتون‌های فرانسوی است. این انیمیشن در بیش از 150 کشور به نمایش آمده است.

کارتون La Famille Pirate (1999)

کارتون La Famille Pirate (1999) محصول کشورهای فرانسه، کانادا و آلمان است. در این مجموعه، با داستان خانوادۀ MacBernik همراه می‌شوید. مجموعه کارتونی La Famille Pirate متشکل از دو فصل است و در مجموع، 40 قسمت دارد. در سال دوازده، یک مجموعه کامیک بر اساس این مجموعه در روزنامه Spirou منتشر شد. خبر خوب اینکه می‌توانید این مجموعه را در Youtube تماشا کنید.

کارتون Marsupilami (2000)

کارتون Marsupilami، محصول کشور فرانسه، در سال 2000 منتشر شد. ساخت و انتشار این مجموعه انیمیشن تا سال 2012 طول کشید و در نهایت، طی 130 قسمت منتشر شد. در سال 2012، فیلمی نیز بر اساس این انیمیشن ساخته شد. همۀ قسمت‌های این کارتون در Youtube وجود دارد.

کارتون Cédric (2001)

کارتون Cédric بر اساس کتاب کامیکی به همین نام است. این انیمیشن در مورد ماجراجویی‌‌های پسر هشت ساله‌ای است که عاشق دختری چینی در مدرسه‌شان می‌شود و برای به دست آوردنش، دست به هر کاری می‌زند. والدین و پدربزرگش همواره او را تشویق می‌کنند تا در مدرسه همه تلاشش را بکند و بهترین باشد. این کارتون برای اولین بار در سال 2001 منتشر شد و در طول شش سال، طی 156 قسمت منتشر شد. همۀ قسمت‌های این کارتون در Youtube موجود است.

کارتون Titeuf (2001)

کارتون Titeuf محصول کشورهای سوییس و فرانسه است و در سال 2001، منتشر شد. این کارتون بر اساس کتاب کامیکی ساخته شده است که محصول سال 2000 است. این کارتون در مورد زندگی روزمره پسری 10 ساله و دوستانش است. این مجموعه انیمیشن طی 4 فصل و مجموعاً 330 قسمت منتشر شد.

کارتون Totally Spies (2001)

کارتون Totally Spies محصول کشور فرانسه است و در سال 2001 منتشر شد. این مجموعه کارتون در مورد ماجراجویی‌های سه دوست کالیفرنیایی است. این کارتون شش فصلی در مجموع 156 قسمت دارد.

کارتون Ratz (2003)

کارتون Ratz محصول کشورهای فرانسه و کانادا است و در سال 2003 منتشر شد. این کارتون در مورد ماجراجویی‌های دو موش است که در کشتی زندگی می‌کنند. این کارتون در طول سه سال و طی 52 قسمت منتشر شد.

کارتون Wakfu  (2004)

کارتون Wakfu محصول کشور فرانسه است و در سال 2004 منتشر شد. این مجموعه انیمیشن طی سه فصل و در مجموع 71 قسمت منتشر شد.

کارتون Astérix

کارتون Astérix از کارتون‌های محبوب در سراسر جهان است. این انیمیشن در مورد ماجراجویی‌های Astérix و Obelix است. در هر قسمت، واژگان فرانسوی متعددی را یاد می‌گیرید.

سخن آخر

تا به این‌‌جا با چند کارتون به زبان فرانسه برای  تقویت این زبان آشنا شدید. با تماشای این کارتون‌ها، می‌توانید همواره واژگان و اصطلاحات فرانسوی را یاد بگیرید و در مکالمه‌تان از آن‌ها استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا