زبان فرانسه

بهترین پادکست‌های زبان فرانسه

شنیدن پادکست‌های فرانسوی زبان راهی فوق‌العاده برای بهبود مهارت‌های شنیداری هستند. بااین‌حال، ممکن است ساعت‌ها از وقت خود را صرف یافتن آنها کنید. در نهایت هم مثلا متوجه شوید که آن پادکست مناسب سطح معلومات شما از زبان فرانسه نیست. پس چاره چیست؟ بهترین راهی که پیش رو دارید این است که نام بهترین پادکست‌های زبان فرانسه را بدانید. در این صورت، تنها کافیست که این نام‌ها جستجو کنید. در این مقاله، بهترین پادکست‌های فرانسوی برای سطوح مختلف را معرفی می‌کنیم تا برای همیشه از سردرگمی نجات یابید.

آنچه باید درباره پادکست‌های زبان فرانسه بدانید

مهم‌ترین مزیت پادکست‌ها نسبت به کتاب‌ها یا ویدیوهای آموزش زبان فرانسه این است که تقریبا در هر جایی می‌توانید به آنها گوش بدهید. بنابراین، اگر برای یادگیری این زبان جدی هستید، می‌توانید در هر جایی مانند مسیر رفت‌وبرگشت به دانشگاه یا محل کار و حتی در حال پیاده‌روی با استفاده از یک هدفون یا هندزفری به پادکست‌ها گوش بدهید. برای انتخاب و شنیدن پادکست‌ها باید ۳ نکته مهم را در نظر بگیرید:

  • در برخی از مواقع ممکن است با یک مرتبه شنیدن یک قسمت از پادکست تمام عبارات و اصطلاحات آن را متوجه نشوید. در این صورت، نباید ناامید شوید. بهتر است هر قسمت را چندین بار بشنوید تا عبارات آن به اصطلاح «ملکه ذهن» شما شوند.
  • تمام پادکست‌ها برای همه مناسب نیستند. ممکن است برخی از پادکست‌ها متناسب با علایق شما نباشند. بنابراین، در انتخاب پادکست در وهله نخست به موضوع آن توجه کنید.
  • هر پادکستی معتبر نیست. در حال حاضر، فناوری به اندازه‌ای پیشرفت کرده که هر کسی از هر جای جهان با هر سطح از دانش و معلومات می‌تواند یک پادکست بسازد. بنابراین، بهتر است برای شنیدن پادکست به قصد یادگیری زبان فرانسه سراغ بهترین‌ها بروید.

بهترین پادکست‌های زبان فرانسه برای سطح مبتدی

مهم‌ترین پادکست‌هایی که برای یادگیری زبان فرانسه در سطح مبتدی مناسب هستند عبارت‌اند از:

  • وقت استراحت فرانسوی (Coffee Break French)

این پادکست به معنای واقعی کلمه برای مبتدیان زبان فرانسه طراحی شده چون کار آن با اصول اولیه‌ای همچون مکالمات روزمره شروع می‌شود. هر یک از قسمت‌های این پادکست حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و شما با «مارک» و شاگردش «آنا» در کلاس درس فرانسه همراه می‌شوید. برخی از موضوعات این پادکست عبارت‌اند از: آدرس پرسیدن، سفارش غذا در رستوران و راه‌های ابراز احساسات ناخوشایند.

  • یادگیری فرانسه همراه با الکسا (Learn French With Alexa)

اگر دوست دارید تا علاوه بر یادگیری زبان فرانسه، با فرهنگ مردم این کشور هم آشنا شوید، این پادکست یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای شماست. در این پادکست با «الکسا» همراه می‌شوید تا در کوچه پس کوچه‌های فرانسه قدم بزنید و زبان مردم آن را بیاموزید.

پادکست‌های فرانسوی مناسب برای سطح متوسط

اگر زبان فرانسه را در سطح متوسط می‌دانید و می‌خواهید دانش زبانی خود را تقویت کنید، باید سراغ یکی از این پادکست‌ها بروید:

  • فرانسوی آرام به سبک LanguaTalk (LanguaTalk Slow French)

این پادکست برای زبان‌آموزان سطح متوسط فرانسه انتخابی شگفت‌انگیز است. «گائله» گوینده این پادکست بسیار واضح و مهم‌تر از آن با سرعتی قابل قبول صحبت می‌کند. هر قسمت از پادکست هم ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. در این پادکست از موضوعات فرهنگی فرانسوی مانند «جشنواره آوینیون» گرفته تا اشتباهات رایج زبان‌آموزان و حتی رمان‌های مشهور فرانسوی صحبت می‌شود.

  • فرانسه روزمره (Daily French Pod)

در این پادکست فرانسوی زبان برای مدت ۳ تا ۵ دقیقه با «لوئیس» همراه می‌شوید. او درباره موضوعات مختلفی نظیر اخبار روز و خبرهای علمی صحبت می‌کند. گاهی هم با افراد دیگر درباره این موضوعات گفت‌وگو می‌کند. سرعت مکالمات این پادکست معمولی است. بااین‌حال، زبان‌آموزان مبتدی احتمالا نمی‌توانند از آن استفاده کنند و شنیدن آن برای زبان‌آموزان سطح متوسط مناسب‌تر است.

  • فرانسوی خودمانی (Inner French)

در این پادکست از موضوعات مختلفی مانند مسائل اجتماعی، سیاست، تاریخ و زبان صحبت می‌شود. «هوگو» گوینده این پادکست از موضوعاتی صحبت می‌کند که ممکن است واژگان و اصطلاحات مربوط به آنها کمی دشوار باشند. البته، او واضح و نه‌چندان سریع صحبت می‌کند تا شما برای شنیدن و فکر کردن به این اصطلاحات زمان داشته باشید.

پادکست‌های فرانسوی که حرفه‌ای‌ها باید بشنوند

زبان‌آموزان حرفه‌ای زبان فرانسه اغلب به دنبال شنیدن پادکست‌هایی هستند که می‌تواند به آنها در موقعیت‌های واقعی‌تر کمک کند. به این دسته از زبان‌آموزان پیشنهاد می‌کنیم تا سراغ این پادکست‌ها بروند:

  • صداهای فرانسوی (French Voices)

اگر می‌خواهید موضوعات دشوارتر را به زبان فرانسه یاد بگیرید، باید در این پادکست با «جسیکا» همراه شوید. او در پادکست صداهای فرانسوی با فرانسوی‌زبانان مختلف درباره علایق و مشاغلشان گفت‌وگو می‌کند. جسیکا در ابتدای هر قسمت از پادکست به زبان انگلیسی درباره آن قسمت توضیح مختصری می‌دهد و به فهرستی از موضوعات و واژگان آن قسمت اشاره می‌کند تا یادگیری ساده‌تر شود. او در این پادکست سراغ اهالی کبک و بلژیک هم می‌رود تا لهجه‌های مختلف فرانسوی را به شما یاد بدهد.

  • گزارش بزرگ (Grand reportage)

در این پادکست حرفه‌ای فرانسوی می‌توانید مستندهای واقعی را دنبال کنید. این پادکست که رادیو بین‌المللی فرانسه آن را تهیه می‌کند، به موضوعات مهمی مانند مسائل سیاسی و زیست محیطی می‌پردازد. این پادکست به صورت روزانه منتشر می‌شود و هر قسمت از آن با متن مکتوبی همراه است. به این ترتیب، می‌توانید اخبار روز را هم بشنوید و هم بخوانید.

  • همراه با داروین (Sur les épaules de Darwin)

در این پادکست با «ژان کلود آملسون» همراه می‌شوید تا به سبکی شاعرانه با شگفتی‌های دنیای طبیعت و انسان آشنا شوید. مطالب این پادکست از منابع معتبری استخراج می‌شوند و لینک آنها در وب‌سایت پادکست در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

کلام آخر

برای یادگیری زبان فرانسه راه‌های مختلفی وجود دارند که باید تمام آنها را امتحان کنید. یکی از مؤثرترین این راه‌ها که به تقویت مهارت‌های شنیداری شما کمک می‌کند، شنیدن پادکست‌هاست. با این کار با محیط زندگی و فرهنگ فرانسوی‌زبان‌ها بیشتر آشنا می‌شوید و می‌توانید اصطلاحات روزمره بیشتری یاد بگیرید. در این مطلب، ۸ پادکست مهم فرانسوی را معرفی کردیم. شنیدن این پادکست‌ها تنها نقطه شروعی برای ورود شما به دنیای واقعی فرانسوی‌زبان‌ها خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا