زبان انگلیسی

بالا بردن Fluency و Accuracy در زبان انگلیسی

چگونه دقیق و روان به زبان انگلیسی صحبت کنیم؟ این سوال برای زبان‌آموزان در سطوح مختلف یادگیری پیش می‌آید. بالا بردن fluency و accuracy در صحبت کردن به زبان انگلیسی از مهم‌ترین دغدغه‌‌های هر زبان آموز است. اما چگونه می‌توان این دو مهارت را در خودمان افزایش دهیم؟ آیا برای تقویت هر کدام باید تمرین‌های جداگانه‌ای را انجام دهیم؟ این سوالات پاسخ‌های مشخصی دارند که با دانستن آن‌ها، می‌توانید مسیر تقویت مهارت اسپیکینگ انگلیسی را در خودتان تقویت کنید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد افزایش fluency و accuracy در زبان انگلیسی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

منظور از fluency و accuracy چیست؟

پیش از هر چیزی، باید بدانیم fluency و accuracy در زبان انگلیسی چیست. در واقع، accuracy  به معنای روان صحبت کردن است و accuracy به معنای دقیق صحبت کردن است.

Accuracy در زبان انگلیسی

وقتی از accuracy صحبت می‌کنیم، منظورمان موارد زیر است:

  • دانش و درک کاربرد دستور زبان، واژگان و تلفظ صحیح واژگان انگلیسی
  • توانایی استفاده از قواعد دستور زبان و واژگان انگلیسی در نوشتار
  • توانایی به کارگیری قوانین دستوری، واژگان و تلفظ در گفتار

وقتی می‌توانید بگویید accuracy را افزایش داده‌اید که بتوانید از واژگان و قواعد دستوری متناسب با شرایط و بافتار صحبت کنید. برای مثال، در شرایط رسمی، از واژگان رسمی استفاده کنید و در موقعیت غیررسمی، از زبان محاوره استفاده کنید.

Fluency در زبان انگلیسی

 و اما می‌رسیم به تعریف Fluency در زبان انگلیسی! اگر بخواهیم روان صحبت کردن یا fluency را به زبان ساده تعریف کنیم، می‌توانیم بگوییم که منظور از fluency صحبت کردن با سرعت مطلوب است.

بنابراین وقتی از fluency صحبت می‌کنیم، منظورمان موارد زیر است:

  • توانایی صحبت کردن و نوشتن به زبان انگلیسی
  • توانایی صحبت کردن یا نوشتن با سرعتی مطلوب
  • توانایی صحبت کردن یا نوشتن با خطاهای غیرجدی

کدام مهم‌تر است؟ fluency یا accuracy

تا به اینجا، با مفهوم accuracy و fluency آشنا شدید. اما کدام ارجح است؟ روان و دقیق صحبت کردن هر دو به یک اندازه اهمیت دارند و در روند یادگیری، برای یادگیری هر دو، باید به یک اندازه تلاش کنید.

چگونه accuracy را بالا ببریم؟

برای بالا بردن accuracy در زبان انگلیسی، باید یک سری استراتژی‌ها را به کار بگیرید. در ادامه، از این موارد برای‌تان گفته‌ایم.

دستور زبان انگلیسی را یاد بگیرید

برای افزایش دقت یا accuracy در زبان انگلیسی، باید دستور زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید. بنابراین بهتر است مباحث مختلف دستور زبان را مطالعه کنید و آنقدر به آن‌ها مسلط شوید که بتوانید در گفتارتان نیز، آن‌ها را به کار بگیرید. در این مسیر، بهتر است به ساختار جمله‌هایی که می‌خوانید و می‌شنوید بسیار دقت کنید.

تلفظ صحیح واژگان انگلیسی را یاد بگیرید

قدم بعدی برای دقیق صحبت کردن یادگیری تلفظ صحیح واژگان است. هنگام یادگیری هر واژه جدید، تلفظ صحیح آن را بررسی کنید و آنقدر تکرار کنید که در ذهن‌تان جای بگیرد. یکی دیگر از روش‌های یادگیری تلفظ صحیح واژگان انگلیسی و تسلط به این مبحث گوش دادن به پادکست انگلیسی، تماشای فیلم و سریال انگلیسی و گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی است. بدین ترتیب، گوش‌تان به تلفظ صحیح واژگان عادت می‌کند و رفته رفته، می‌توانید همه واژگان را مثل انگلیسی زبانان تلفظ کنید.

چگونه fluency را تقویت کنیم؟

و اما می‌رسیم به افزایش fluency در زبان انگلیسی. برای تقویت این مهارت نیز، یک سری راهکار مفید وجود دارد.

به زبان انگلیسی فکر کنید

در ذهن‌تان نیز به زبان انگلیسی صحبت کنید. در ابتدا، این کار دشوار و عجیب به نظر می‌رسد، اما با تمرین و تداوم، به این کار عادت می‌کنید و به صورت خودکار، به زبان انگلیسی فکر می‌کنید.

ترجمه را کنار بگذارید

وقتی سعی می‌کنید به زبان انگلیسی صحبت کنید، به هیچ وجه، از واژگان فارسی استفاده نکنید. اگر لغت مشخصی را برای بیان منظورتان به زبان انگلیسی پیدا نمی‌کنید، آن را با واژگان ساده انگلیسی توضیح دهید، اما به هیچ وجه، فارسی صحبت نکنید. حتی بهتر است از دیکشنری‌های دوزبانه نیز استفاده نکنید و فقط به سراغ دیکشنری‌های انگلیسی به انگلیسی بروید.

با اعتماد به نفس صحبت کنید

مهارت گفتاری از دشوارترین مهارت‌های زبان است، از این رو، تقویت آن مستلزم تلاش بسیار است. بالطبع، در مسیر تقویت این مهارت دشوار اشتباهاتی را نیز مرتکب خواهید شد.  این مسئله در مورد همه زبان آموزان صدق می‌کند، بنابراین نباید از صحبت کردن و اشتباه کردن خجالت بکشید، بلکه باید تحت هر شرایطی، با اعتماد به نفس صحبت کنید. یادتان باشد اشتباه کردن جزو لایفنک یادگیری زبان انگلیسی و تقویت مهارت گفتاری است.

برای یادگیری واژگان انگلیسی عجله نکنید

برای یادگیری واژگان انگلیسی عجله نکنید. یادتان باشد که ثبات کلید یادگیری هر زبان جدید است. بهتر است به جای اینکه فهرستی صدتایی از واژگان انگلیسی را پیش روی‌تان قرار دهید، روزانه ده واژه جدید یاد بگیرید و آنقدر آن‌ها را تکرار کنید تا در ذهن‌تان جای بگیرد. بنابراین در مورد یادگیری واژه ایده‌آل‌گرا نباشید، بلکه واقع‌گرا باشید.

سخن آخر

تا به اینجا، با روش‌های بالا بردن fluency و accuracy در زبان انگلیسی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، روش‌های مشخصی برای تقویت هر کدام از آن‌ها وجود دارد که اگر از آن‌ها استفاده کنید، می‌توانید مهارت گفتاری‌تان را تقویت کنید. برای تقویت مهارت مکالمه و بالا بردن accuracy و fluency اصلا عجله نکنید و با ثبات قدم پیش بروید تا به مرور زمان، پیشرفت را در خودتان مشاهده کنید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا