زبان انگلیسی

اهمیت استفاده از علائم نگارشی در آزمون Writing

استفاده از علائم نگارشی فقط به خاطر وسواس نیست، بلکه اهمیت آن فراتر از این‌ها است. علامت گذاری درست مثل جاده‌ای است که خواننده را هدایت می‌کند و به او اجازه می‌دهد تا ایده‌های و اطلاعات موجود در هر جمله را به خوبی درک کند. علائم نگارشی باعث می‌شوند خواننده متوجه شود چه زمانی باید متن را با سرعت بخواند، چه زمانی باید سرعت را کاهش دهد و چه زمانی دست از خواندن بردارد. این علائم با تقسیم‌بندی جمله‌ها، ذهن شما را نیز ساختاربندی می‌کنند. اما اهمیت استفاده از علائم نگارشی در آزمون writing چیست؟ مهمرین علائم نگارشی در زبان انگلیسی کدام است؟ کاربرد علائم نگارشی چیست؟

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد اهمیت استفاده از علائم نگارشی در آزمون رایتینگ بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

پرکاربردترین علائم نگارشی در زبان انگلیسی

 تنوع علائم نگارشی در زبان انگلیسی بسیار زیاد است، اما یک سری از ان‌ها بسیار پرکاربرد هستند و در هر متنی کوتاه، چندین بار به کار می‌روند. برای کسب نمره بالا در آزمون رایتینگ، باید این علائم و کاربرد صحیح آن‌ها را به خوبی بشناسید. در ادامه، پرکاربردترین علائم نگارشی در زبان انگلیسی را معرفی می‌کنیم.

ویرگول  (commas)

برای جدا کردن اجزای مختلف جمله از ویرگول یا کاما (,) استفاده کنید. ویرگول باعث می‌شود خواننده بتواند متن پیش رویش را بهتر درک کند. وقتی می‌خواهید ایده‌ها یا موارد مختلف موجود در جمله‌تان را دسته‌بندی کنید، از ویرگول استفاده کنید. ویرگول، با ایجاد وقفه‌های کوتاه، فرصت فکر کردن را نیز به خواننده می‌دهد.

از ویرگول برای جدا کردن عبارت‌های وابسته از عبارت اصلی نیز می‌توانید استفاده کنید.

علاوه بر این‌ها، برای جدا کردن اعداد مربوط به سال و ماه و روز و نوشتن آدرس نیز می‌توانید از ویرگول استفاده کنید.

ویرگول از علامت‌های بسیار پرکاربرد در زبان انگلیسی است و به خوانش صحیح متن نیز کمک می‌کند، اما یادتان باشد که باید آن  را به جا استفاده کنید، در غیر اینطورت، منجر به بدخوانی می‌شود.

نقطه ویرگول (semi-colon)

نقطه ویرگول (;) متشکل از یک نقطه و یک ویرگول است و حاکی از وجود ارتباط میان جمله‌ها است.

با استفاده از نقطه ویرگول، می‌توانید جمله‌های مرتبط را به یکدیگر متصل کنید. اما فرق میان نقطه ویرگول با نقطه و ویرگول چیست؟ وقتی بعد از جمله نقطه بگذاریم، منظورمان این است که جمله به اتمام رسیده است و جمله جدید دیگری شروع شده است. در واقع، نقطه ارتباط میان دو جمله را نشان نمی‌دهد. ویرگول نیز وقفه لازم را برای فرصت درک جمله برای خواننده ایجاد نمی‌کند. 

همچنین، اگر دو جمله کاملاً متضاد با یکدیگر باشند، می‌توانید از این علامت استفاده کنید.

به مثال زیر توجه کنید:

His research methods were fundamentally flawed; nonetheless, he collected the data.

اگر بخواهید جمله‌ای مشابه با جمله بالا بسازید، یادتان باشد که مجموعه واژگان بعد از نقطه ویرگول باید جمله کاملی را تشکل دهند.

به طور کلی، آنچه بعد از نقطه ویرگول قرار می‌گیرد باید جمله‌ای کامل باشد.

از نقطه ویرگول برای جدا کردن موارد مختلف یک لیست نیز می‌توانید استفاده کنید.

دو نقطه (colon)

وقتی از دو نقطه (:) در جمله استفاده می‌کنید، لازم نیست در دو طرف آن، جمله کامل قرار گرفته باشد.

برای اشاره به یک فهرست، ایجاد ارتباط میان جمله‌ها و  رسیدن به یک نتیجه، می‌توانید از دو نقطه استفاده کنید.

آپاستروف  (apostrophe)

آپاستروف (‘) دو کاربرد مهم در زبان انگلیسی دارد:

  • مخفف کردن دو واژه
  • اشاره به مالکیت

وقتی می‌خواهید حرفی را از کلمه‌ای حذف کنید و آن را به صورت کوتاه‌تر بنویسید، می‌توانید از آپاستروف استفاده کنید. برای مثال، مواردی مانند I’m و they’d در این دسته قرار می‌گیرند.

یادتان باشد این کاربرد آپاستروف فقط مختص به نوشته‌های غیررسمی است و برای نوشتن گزارش و مقاله، نباید از آپاستروف برای مخفف کردن استفاده کنید.

یکی دیگر از کاربردهای آپاستروف در زبان انگلیسی اشاره به مالکیت است. اگر بخواهید بگویید چیزی متعلق به کسی یا چیز دیگری است، می‌توانید از این علامت نگارشی استفاده کنید. برای مثال، girl’s hat.

همانطور که مشاهده می‌کنید، آپاستروف ثبل از حرف s قرار می‌گیرد، اما اگر اسم جمع باشد یا خودش به s منتهی شده باشد، آپاستروف بعد از حرف s قرار می‌گیرد. برای مثال، girls’ hats.

علاوه بر این‌ها، آپاسرتوف برای اشاره به دهه (1960s’) نیز به کار می‌رود. وقتی آپاستروف و حرف s را به همراه سال می‌بینید، منظور دهه مشخصی است. برای مثال، در اینجا، منظور از سال 1960 تا 1969 است.

در مورد سال، گاهی آپاستروف جایگزین عدد حذف شده می‌شود، برای مثال ’60.

نقطه (period)

نقطه (.) در زبان انگلیسی برای پایان دادن به جمله به کار می‌رود. در انتهای جمله خبری، امری، نقل قول غیرمستقیم و جدا کردن حروف در علائم اختصاری، از این علامت استفاده کنید.

علائم نگارشی در آزمون رایتینگ آیلتس

در بخش رایتینگ آزمون آیلتس، بخشی از نمره متعلق به شیوه استفاده از علائم نگارشی است. در واقع، هر چه این علائم را به شیوه‌ای اصولی‌تر به کار ببرید، نمره بالاتری را کسب خواهید کرد. اهمیت علائم نگارشی در زبان انگلیسی آنقدر زباد است که اگر علامت نگارشی را در جای درست خود به کار نبرید، معنای جمله به طور کلی تغییر خواهد کرد. برخی از داوطلبان از ویرگول به جای نقطه و بالعکس استفاده می‎‌‌کنند که این مسئله معنای متن را کاملاً تغییر می‌دهد.

سخن آخر

تا به اینجا، با علائم نگارشی در زبان انگلیسی و اهمیت استفاده از آن‌ها در آزمون رایتینگ آشنا شدید. علائم نگارشی در زبان انگلیسی طبق قاعده مشخصی به کار می‌روند که اگر بخواهید معنا را به درستی منقل کنید و متنی صحیح بنویسید، باید کاربرد آن‌ها را بشناسید. از کاما یا ویرگول برای ایجاد وقفه و جدا کردن ایده‌های مختلف درون یک جمله استفاده کنید. علامت نقطه ویرگول برای ایجاد وقفه و همچنین اشاره به ارتباط میان اجزای جمله استفاده می‌شود. نقطه در انتهای جمله و بین حروف یک کلمه اختصاری قرار می‌گیرد و اپاستروف برای اشاره به مالکیت یا حذف یک حرف و مخفف نوشتن واژگان به کار می‌رود. با شناخت این علائم اختصاری و یادگیری کاربردشان، می‌توانید بخشی از مسیر استفاده درست از علائم نگارشی در آزمون رایتینگ را طی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا