زبان انگلیسی

تبدیل فعل به اسم در انگلیسی – ساده ترین روش ها + مثال و تمرین

بسیاری از افعال انگلیسی را می‌توانید به راحتی تبدیل به اسم کنید، کافی است یک سری پسوندهای مشخص را بشناسید. اما اصلاً چرا باید قاعده تبدیل فعل به اسم را بدانیم؟ تصور کنید در حال صحبت به زبان انگلیسی هستید و برای انتقال منظورتان، باید فوراً از واژه‌ای برای ساختن جمله استفاده کنید. در اینجا، تبدیل فعل به اسم به دردتان می‌خورد. بدین ترتیب، می‌توانید افعالی را که می‌شناسید تبدیل به اسم کنید یا بالعکس! هر گروه از افعال انگلیسی با یک پسوندهای مشخص تبدیل به اسم می‌شوند. اما آیا قاعده تبدیل فعل به اسم را می‌دانید؟ کدام پسوندها و پیشوندها اسم ساز هستند؟  در این مطلب، هر آنچه باید در مورد تبدیل فعل به اسم در زبان انگلیسی بدانید برای‎تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

پسوندهایی برای تبدیل فعل به اسم در زبان انگلیسی

در زبان انگلیسی، می‌توانید یک سری از افعال را به راحتی تبدیل به اسم کنید، کافی است روش تبدیل  فعل به اسم را بدانید. برای تبدیل اسم به فعل در زبان انگلیسی، فقط باید یک سری پسوندها را به انتهای آن‌ها اضافه کنید. البته هر فعل با پسوند مشخصی تبدیل به اسم می‌شود که باید ان را بشناسید.

 در ادامه، از پسوندهای اسم‌ساز در زبان انگلیسی برای‎‌‌تان گفته‌ایم.

افزودن پسوندهای ance یا ence به فعل انگلیسی

برخی از افعال انگلیسی را با افزودن ance و ence به انتهای آن‌ها تبدیل به اسم کنید. برای مثال، فعل appear و resist از این افعال است و اسم‌شان به ترتیب، تبدیل به appearance و resistance می‌شود.

افزودن پسوند ment به فعل انگلیسی

اگر پسوند ment را به برخی از افعال اضافه کنید، فعل مورد نظرتان تبدیل به اسم خواهد شد. برای مثال، افعالی مانند appoint، assign و enjoy از افعالی هستند که با افزودن پسوند ment تبدیل به اسم می‌شود: appointment، assignment و enjoyment.

افزودن پسوند tion و sion به فعل انگلیسی

برای تبدیل فعل به اسم، کافی است tion یا  sion را به انتهای فعل اضافه کنید تا تبدیل به اسم شود. این پسوند بسیار پرکاربرد است و در مورد افعال مختلف به کار می‌رود. برای مثال، افعال inform، decide و describe در این دسته قرار می‌گیرند و اسم‌‎شان به ترتیب تبدیل به information، decision و description می‌شود.

به جمله‌های زیر توجه کنید:

 فعل
There is not enough information about foxes in our area.inform
The committee will make a formal decision this Friday.decide
The police have a good description of the thief.describe
I like addition and subtraction but multiplication is difficult.multiply
The criminal’s admission of guilt got him in trouble.admit

نکاتی در مورد تبدیل فعل به اسم در زبان انگلیسی

تا به اینجا، با روش های تبدیل فعل به اسم در زبان انگلیسی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، با یک سری پسوندها، می‌توانید به راحتی فعل را تبدیل به اسم کنید. اما یک سری نکات مهم را باید بدانید تا بتوانید این کار را به درستی انجام دهید.

به فرهنگ لغت انگلیسی مراجعه کنید

برای تبدیل فعل انگلیسی به اسم، به حدس بسنده نکنید، بلکه باید به فرهنگ لغت انگلیسی مراجعه کنید. در فرهنگ لغت، می‌توانید پسوند مناسب را برای مشاهده کنید. در ابتدای مسیر یادگیری زبان انگلیسی، حتی اگر مطمئن هستید، باز هم به دیکشنری مراجعه کنید و یک بار دیگر بررسی کنید. بدین ترتیب، به مرور زمان، این قواعد و پسوندها در ذهن‌تان جای خواهند گرفت.

در تبدیل فعل به اسم زیاده روی نکنید

حواس‌تان باشد که در تبدیل فعل انگلیسی به اسم زیاده‌روی نکنید، چرا که این کار جمله‌تان را تبدیل به جمله‌ای عجیب و غریب می‌کند. به مثال زیر توجه کنید:

The boss conducted an investigation about the allegations.

جمله بالا زیادی طولانی است و شما می‌توانید آن را کوتاه‌تر کنید. به جمله زیر توجه کنید:

The boss investigated the allegations.

در جمله بالا، investigate به شکل فعل نوشته شده است و تبدیل به اسم نشده است و بدین ترتیب، جمله کوتاه‌تر شده است.

اکنون به یک مثال دیگر توجه کنید:

The team did a review of the tape.

به جای جمله بالا، بنویسید:

The team reviewed the tape.

سخن آخر

تا به اینجا، با روش های تبدیل فعل انگلیسی به اسم آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، پسوندهای متعددی برای تبدیل فعل انگلیسی به اسم وجود دارد. کافی است آن‌ها را بشناسید تا بتوانید با استفاده از افعال انگلیسی فعل بسازید. اما یادتان باشد که هر فعل را باید با پسوند مشخصی تبدیل به اسم کنید و نمی‌توانید هر فعلی را با هر پسوندی که می‌خواهید اسم کنید. بنابراین اگر در ابتدای مسیر یادگیری زبان انگلیسی یا در سطح مبتدی هستید، بهتر است برای تبدیل هر اسم به فعل، به فرهنگ لغت انگلیسی مراجعه کنید تا بتوانید از پسوند صحیح استفاده کنید. همچنین یادتان باشد که نباید در تبدیل فعل به اسم زیاده‌روی کنید، چرا که گاهی بهتر است فعل را به همان شکل فعل به کار ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا