زبان انگلیسی

مقایسه کلاس خصوصی و گروهی آیلتس | کدام را انتخاب کنیم؟

وقتی برای آزمون آیلتس آماده می‌شوید، شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون آیلتس سرعت پیشرفت‌تان را افزایش خواهد داد و شانس‌تان را برای کسب نمره بالا افزایش خواهد داد. در حال حاضر، دوره‌های آیلتس به دو صورت خصوصی و گروهی برگزار می‌شود و داوطلبان بسته به نیازشان، در یکی از این دوره‌ها شرکت می‌کنند. دوره‌ای خصوصی و گروهی آیلتس هر کدام معایب و مزایایی دارند که شناخت‌شان به انتخاب بهتر کمک می‌کند. البته مسئله انتخاب دوره خصوصی یا گروهی آیلتس محدود به معایب و مزایا نمی‌شود، بلکه مسائل دیگری مثل سطح زبان و نیاز شما نیز مطرح است. در این مطلب، به مقایسه کلاس خصوصی و گروهی آیلتس خواهیم پرداخت تا انتخاب برای‌تان آسان‌تر شود. با ما همراه باشید.

تعیین نوع آزمون آیلتس: جنرال یا آکادمیک

در قدم اول، باید نوع آزمون را مشخص کنید. در واقع، باید بدانید که قرار است در آزمون جنرال شرکت کنید یا در آزمون آکادمیک. انتخاب نوع آزمون باعث می‌شود انتخاب درستی را در مورد نوع کلاس انجام دهید و مسیر درستی را در پیش بگیرید.

تعریف دوره خصوصی و دوره گروهی آیلتس

در دوره خصوصی آیلتس، دو نفر در کلاس درس حضور دارند: مدرس و زبان آموز. در کلاس خصوصی، مدرس و زبان‌آموز با یکدیگر تعامل دارند و روند آموزش و یادگیری را در کنار یکدیگر طی می‌کنند.

در دوره گروهی آزمون آیلتس، مدرس و تعدادی زبان‌آموز در کلاس درس حضور دارد. در کلاس‌های گروهی آزمون آیلتس، مدرس زبان باید مطالب آموزشی را در کلاس ارائه دهد و به سوالات تک تک زبان‌آموزان نیز در کلاس پایخ دهد.

تفاوت میان کلاس خصوصی و کلاس گروهی آیلتس

دوره‌های گروهی و خصوصی آیلتس، هر کدام ویژگی‌های مشخصی دارند. اگر نمی‌دانید کدام گزینه را برای آمادگی آزمون آیلتس انتخاب کنید، شناخت آن‌ها کمک‌تان خواهد کرد. در ادامه، از جزئیات دوره‌های خصوصی و دوره‌های گروهی آمادگی برای آزمون آیلتس برای‌تان خواهیم گفت.

محتوای کلاس درس

در دوره‌های گروهی آزمون آیلتس، محتوای دوره بر اساس نیازهای کل زبان‌آموزان یا استاندارد دوره مشخص می‌شود، اما در دوره خصوصی آیلتس، ملاک تعیین محتوای آموزشی شما هستید و مدرس مواد و مطالب آموزشی را بر اساس نیازها و نقاط ضعف و قوت شما تعیین می‌کند.

اگر در یکی از مهارت‌های چهارگانه زبانی ضعف دارید و می‌خواهید همان یک مهارت را سریعاً پرورش دهید و در آزمون آیلتس نمره بالایی را کسب کنید، بهتر است در دوره‌های خصوصی آیلتس مختص به همان یک مهارت شرکت کنید.

زمان برگزاری کلاس

زمان برگزای کلاس گروهی آیلتس مشخص و ثابت است و مدرس و زبان آموزان در زمان مشخصی در کلاس درس حاضر می‌شوند. اما در دوره‌های خصوصی آزمون آیلتس، زمان برگزاری کلاس انعطاف‌پذیر است و با هماهنگی مدرس، می‌توانید ساعت کلاس را تغییر دهید. بنابراین اگر شخص پرمشغله‌ای هستید و برنامه ثابتی ندارید، بهتر است دوره‌های خصوصی آیلتس را انتخاب کنید تا بتوانید بسته به برنامه‌تان، زمان برگزاری کلاس را تغییر دهید.

سرعت پیشرفت

سرعت پیشرفت زبان‌آموزان در دوره‌های خصوصی بسیار بیشتر است. در واقع، در کلاس‌های خصوصی آیلتس، تمرکز مدرس روی شما است و بلافاصله به شما فیدبک می‌دهد و نقاط ضعف و قوت‌تان را شناسایی می‌کند. اگر خیلی عجله دارید و می‌خواهید مهارت‌های چهارگانه زبانی را خیلی سریع در خودتان تقویت کنید، بهتر است در دوره‌های خصوصی آیلتس شرکت کنید. اما اگر زمان کافی را در اختیار دارید و عجله زیادی ندارید، می‌توانید در دوره‌های گروهی آیلتس شرکت کنید.

هزینه دوره آیلتس

یکی دیگر از تفاوت‌های میان کلاس‌های خصوصی و گروهی آیلتس هزینه است. هزینه کلاس خصوصی آیلتس در مقایسه با قیمت کلاس گروهی آیلتس بسیار بیشتر است. بنابراین هنگام انتخاب دوره، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید.

معایب و مزایای شرکت در کلاس گروهی آیلتس

دوره‌های گروهی آیلتس معایب و مزایای متعددی دارد که در ادامه، از آن‌ها برای‌تان گفته‌ایم.

مزایای شرکت در کلاس گروهی آیلتس

  • امکان یادگیری از اشتباهات دیگر داوطلبان آزمون آیلتس
  • آشنایی با سبک‌ها و شیوه‌های مختلف یادگیری
  • امکان تعامل با همکلاسی‌ها و تقویت مهارت‌های اسپیکینگ و لیسنینگ از این طریق
  • هزینه کمتر در مقایسه با دوره‌های خصوصی آیلتس

معایب شرکت در دوره‌های گروهی آیلتس

  • دریافت توجه کمتر از سوی مدرس
  • برگزاری کلاس در بازه زمانی ثابت
  • حضور زبان آموزانی با سطوح مختلف زبانی
  • وجود برنامه مشخص درسی

معایب و مزایای شرکت در کلاس خصوصی آیلتس

و اما می‌رسیم به مزایا و معایب دوره‌های خصوصی آیلتس. در ادامه، از این موارد برای‌تان گفته‌ایم.

مزایای شرکت در کلاس خصوصی آیلتس

  • طراحی برنامه درسی بر اساس نیازها و نقاط ضعف و نقاط قوت یک زبان آموز
  • تمرکز بیشتر روی زبان آموز
  • تمرکز روی تقویت مهارت‌های چهارگانه زبانی
  • ارزیابی مداوم زبان آموز و ارائه فیدبک‌های لازم
  • ساعت برگزاری انعطاف‌پذیر

مزایای شرکت در کلاس خصوصی آیلتس

  • هزینه بالا در مقایسه با دوره‌های گروهی آیلتس
  • عدم امکان تعامل با دیگر داوطلبان آزمون آیلتس

سخن آخر

تا به اینجا، با  کلاس خصوصی و گروهی آیلتس آشنا شدید و ویژگی‌های‌شان را شناختید. همانطور که مشاهده کردید، هر کدام از این دوره‌ها ویژگی‌ها و معایب و مزایای مشخصی دارند که شناخت‌شان می‌تواند در انتخاب بهتر کمک‌تان کند. اگر بر سر دوراهی انتخاب دوره گروهی و خصوصی آیلتس هستید، مسائل مختلف را مانند روحیه‌تان، زمان باقی مانده تا آزمون آیلتس، نقاط ضعف و قوت‌تان، سطح زبان انگلیسی و بودجه‌تان در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب درستی را انجام دهید. اگر شخصی اجتماعی هستید، تعامل با دیگران را دوست دارید و همچنین، نمی‌خواهید هزینه زیادی را برای دوره آیلتس بپردازید، بهتر است در دوره‌های گروهی آزمون آیلتس شرکت کنید. اگر زمانی تا آزمون آیلتس باقی نمانده است و می‌خواهید خیلی سریع آماده شوید، بهتر است در دوره‌های خصوصی آیلتس شرکت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا