زبان انگلیسی

تلفظ کلمات انگلیسی | راهکارهای تقویت تلفظ صحیح انگلیسی

حتما هنگام مکالمه با یک انگلیسی زبان، متوجه شده‌اید که مخاطب متوجه همه صحبت‌های شما نمی‌شود: یا با تعجب و حالت گیچی نگاه‌تان می‌کند یا اینکه از شما می‌خواهد مجدداً صحبت‌های‌تان را تکرار کنید. اما دلیل این مسئله چیست؟ درست است ناتوانی در تلفظ صحیح کلمات باعث می‌شود مخاطب انگلیسی‌زبان‌تان متوجه صحبت‌های‌تان نشود. اما روش یادگیری تلفظ صحیح واژگان انگلیسی چیست؟ چگونه تلفظ انگلیسی را یاد بگیریم؟ تقویت تلفظ انگلیسی راهکارهای مشخصی دارد که اگر آن‌ها را بشناسید، می‌توانید به راحتی، با گویش‌وران زبان انگلیسی مکالمه کنید، بدون اینکه هیچ نفطه گنگی در ذهن او باقی بماند.

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد نحوه یادگیری تلفظ کلمات انگلیسی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چرا یادگیری تلفظ صحیح واژگان انگلیسی واجب است؟

یادگیری تلفظ صحیح واژگان انگلیسی یک انتخاب نیست، بلکه ضروری است. اگر شخص مقابل متوجه صحبت‌های‌تان نشود، بالطبع، مکالمه به خوبی پیش نخواهد رفت. تصور کنید قرار است در یک مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی شرکت کنید. تلفظ اشتباه واژگان باعث می‌شود تصویر خوبی از شما در ذهن مصاحبه کننده باقی نماند.

برقراری ارتباط با دیگران یک روند تعاملی است: گفت و شنود، دریافت پیام و انتقال پیام.

اگر نتوانید وازگان انگلیسی را به درستی تلفظ کنید، بالطبع، بازخوردهای منفی نیز از مردم اطراف‌تان دریافت خواهید کرد، زیرا آن‌ها نمی‌توانند متوجه بخش زیادی از صحبت‌های شما شوند.

همین مسئله بر روحیه شما تأثیر منفی می‌گذارد. در واقع، مضطرب و ناراحت خواهید شد. حتی ممکن است به خودتان شک کنید که آیا اصلاً می‌توانید به خوبی انگلیسی صحبت کنید یا خیر. این شک و ترس انگیزه صحبت کردن به زبان انگلیسی را در درون شما خواهد کشت و همین بی‌انگیزگی شما را از ادامه دادن مسیر باز می‌دارد.

یادگیری تلفظ صحیح واژگان انگلیسی لزوماً به معنای صحبت کردن مثل یک گویش‌ور زبان انگلیسی نیست، بلکه همین که بتوانید تلفظ استاندارد و صحیح واژگان را یاد بگیرید و آن‌ها را به خوبی تلفظ کنید، کافی است.

روش های یادگیری تلفظ صحیح واژگان انگلیسی

تا به اینجا، با اهمیت تقویت تلفظ و یادگیری تلفظ صحیح واژگان انگلیسی آشنا شدید. اکنون نوبت به روش‌های مناسب برای تقویت تلفظ می‌رسد.

مهارت گوش دادن یا لیسنینگ را در خودتان تقویت کنید

پیش از تقویت مهارت اسپیکینگ، باید مهارت لیسنینگ را در خودتان تقویت کنید. در واقع، باید بتوانید صدای حروف مختلف را هنگام گوش دادن از یکدیگر تفکیک کنید. برای مثال، وقتی دو واژه sleep و slip را می‌شنوید، باید بتوانید آن‌ها را از یکدیگر تفکیک کنید. وقتی بتوانید هنگام گوش دادن این تفکیک را انجام دهید، هنگام ادا کردن، کار برای‌تان بسیار آسان خواهد شد.

بنابراین، هنگام تماشای فیلم و سریال و گوش دادن به آهنگ و کتاب صوتی، باید بسیار دقت کنید و نحوه تلفظ صحیح تک تک حروف صدادار و بی‌صدا را یاد بگیرید.

از بهترین دیکشنری‌های آنلاین انگلیسی استفاده کنید

برای یادگیری تلفظ صحیح واژگان، به سراغ بهترین دیکشنری‌های آنلاین انگلیسی بروید و تلفظ تک تک واژگان را به صورت آنلاین چک کنید. این دیکشنری‌ها رایگان هستند و می‌توانید در هر لحظه، به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

از بهترین دیکشنری‌های آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گوگل ترنسنت
  • دیکنشری FluentU
  • دیکشنری Forvo
  • دیکشنری Merriam-Webster Dictionary
  • دیکشنری WordReference
  • دیکشنری Collins Online Dictionary

با استفاده از این دیکشنری‌های آنلاین، می‌توانید معنای هر واژه را بلافاصله بررسی کنید. یادتان باشد که تلفظ هر واژه جدید را همان لحظه چک کنید و آن را چندین بار با خودتان تکرار کنید تا از همان ابتدا، واژه با تلفظ درست در ذهن‌تان بنشیند.

واژگان را به حروف تشکیل‌دهنده‌شان تقسیم کنید

هر واژه از یک یا چند بخش (سیلاب) و حرف تشکیل شده است. برای مثال، واژه syllable به سه بخش تقسیم می‎‌‌شود: syl-la-ble. وقتی واژه‌ها را می‌شکنید و تبدیل به قسمت‌های کوچک می‌کنید، تلفظ‌شان برای‌تان آسان‌تر خواهد شد.

لهجه مورد نظرتان را مشخص کنید

وقتی تصمیم می‌گیرید به زبان انگلیسی صحبت کنید، باید مشخص کنید که قرار است زبان انگلیسی را با لهجه آمریکایی صحبت کنید یا با لهجه بریتیش. بعد از آن، میسیرتان مشخص خواهد شد و برای بررسی تلفظ و یادگیری آن، به دیکشنری یا وبسایت مناسب مراجعه می‌کنید.

یادتان باشد که تفاوت میان لهجه آمریکایی و لهجه بریتیش بسیار زیاد است و نباید این دو را با یکدیگر اشتباه بگیرید.

هر آنچه می‌شنوید یادداشت کنید

اگر می‌خواهید تلفظ صحیح واژگان را یاد بگیرید، باید بتوانید اجزای مختلف آن‌ها را بشناسید، تفکیک‌شان کنید تا در نهایت، در ذهن‌تان جای بگیرند و شکل صحیح‌شان به زبان‌تان جاری شود.

صدای‌تان را ضبط کنید

هنگام صحبت کردن کردنن به زبان انگلیسی و ادای واژگان انگلیسی، صدای‌تان را ضبط کنید، سپس به آن گوش دهید. به مرور زمان، متوجه نفاط ضعف و نقاط قوت‌تان خواهید شد.

این صداها را نگه دارید و پس از مدتی تمرین و تکرار، دوباره به آن‌ها گوش دهید تا متوجه میزان پیشرفت‌تان بشوید.

به زبان انگلیسی صحبت کنید

تا جایی که می‌توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید. اگر به زبان انگلیسی صحبت نکنید، به محض اینکه بخواهید در جای مهمی شروع به صحبت کنید، مضطرب خواهید شد و بالطبع، نمی‌توانید واژگان و جمله‌ها را به شیوه درست ادا کنید. بنابراین بهتر است از هر فرصتی برای صحبت به زبان انگلیسی استفاده کنید تا در موقع لزوم، بتوانید واژگان را به خوبی ادا کنید. یادتان باشد که فقط شنیدن کافی نیست، بلکه خوب شنیدن قدم اول است و قدم بعدی ادای واژگان به شیوه صحیح است.

سخن آخر

تا به اینجا، با راهکارهای تقویت تلفظ صحیح انگلیسی آشنا شدید. یادگیری تلفظ کلمات انگلیسی را جدی بگیرید و از همان ابتدا، برای یادگیری آن‌ها تلاش کنید تا بتوانید به مرور زمان، همه واژگان را به شیوه صحیح تلفظ کنید. مهارت لیسنینگ را در خودتان تقویت کنید، از دیکشنری‌های خوب برای یادگیری تلفظ صحیح واژگان استفاده کنید، هر آنچه را می‌شنوید یادداشت کنید و از هر فرصتی برای صحبت کردن به زبان انگلیسی استفاده کنید. بدین ترتیب، هنگام مکالمه با گویش‌وران زبان انگلیسی، می‌توانید با اعتماد به نفس بیشتری پیش بروید، بدون اینکه نگران تلفظ اشتباه واژگان باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا