دسته‌بندی نشده

یادگیری انگلیسی با رادیو

یکی از ابزارهای یادگیری انگلیسی رادیو است. اگر بهترین ایستگاه‌های رادیویی را برای یادگیری زبان انگلیسی بشناسید، می‌توانید از این ابزار کمک آموزشی، به بهترین نحو، برای یادگیری انگلیسی با رادیو استفاده کنید. اما شناخت ایستگاه‌های رادیویی و رادیو آنلاین انگلیسی برای یادگیری زبان کافی نیست، بلکه باید روش های یادگیری انگلیسی با رادیو را نیز بشناسید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد یادگیری انگلیسی با رادیو بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

معرفی بهترین رادیوهای آنلاین انگلیسی

یک سری وبسایت‌های آنلاین رادیویی وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها به رادیوهای انگلیسی زبان گوش دهید. در ادامه، برخی از این رادیوهای آنلاین را برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کرده‌ایم.

رادیو Voice of America

رادیو Voice of America یکی از شناخته‌شده‌ترین منابع برای یادگیری زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی است. برنامه‌های این کانال رادیویی برای زبان‌آموزان سطوح مبتدی و متوسط بسیار مناسب است. در این برنامه، گوینده همیشه با سرعت پایین صحبت می‌کند، از این رو، زبان‌آموزان به راحتی متوجه صحبت‌هایش می‌شوند. واژگان موجود در این شبکه نیز بسیار کاربردی و آسان هستند و هر زبان‌آموز می‌تواند به راحتی متوجه آن‌ها بشود.

در هر قسمت، گوینده در مورد موضوعات روز صحبت می‌کند. تنوع مباحث مطرح‌شده  این رادیو بسیار گسترده است، از تفریح و سرگرمی گرفته تا سیاست و جنگ و علم و فرهنگ و اینترنت. هر قسمت از برنامه‌های این رادیو فقط نیم ساعت طول می‌کشد، بنابراین می‌توانید روزانه یک قسمت از آن را گوش دهید.

رادیو Adept English

با استفاده از رادیو Adept English، می‌توانید انگلیسی را خیلی خوب یاد بگیرید و در نهایت، بتوانید مثل گویش‌وران زبان انگلیسی صحبت کنید. با اپیزودهای مختلف این رادیو، می‌توانید واژگان انگلیسی متنوعی را یاد بگیرید و در مورد مباحث مختلف به زبان انگلیسی صحبت کنید.

در اپیزودهای مختلف این رادیو، در مورد مباحث مختلف صحبت می‌شود، برای مثال، درخت کریسمس، بدنسازی، رژیم غذایی، آلودگی هوا و همه موضوعات مربوط به کشورهای انگلیسی زبان. بنابراین به مرور زمان، می‌توانید با واژه‎‌ها و اصطلاحات مربوط به مباحث مختلف آشنا شوید.

در این رادیو، به ابعاد فرهنگی مکالمه به زبان انگلیسی نیز توجه شده است.

رادیو 6 Minute English” (BBC Learning English)

اگر زمان یا حوصله گوش دادن به  اپیزودهای طولانی مدت را ندارید، به سراغ 6 Minute English” (BBC Learning English) بروید. این رادیو پر از قسمت‌های 6 دقیقه‌ای است. بنابراین با صرف زمان کم، می‌توانید به مرور زمان، مهارت‌های مختلف زبانی‌تان را تقویت کنید.

رادیو ESPN Radio

اگر ار طرفداران ورزش هستید و می‌خواهید اخبار ورزشی جهان را دنبال کنید یا اینکه برنامه‌های با موضوع ورزش را گوش دهید، رادیو ESPN Radio گزینه بسیار مناسبی برای‌تان خواهد بود. در رادیو ESPN Radio، برنامه‌های بسیار جذابی وجود دارد، از بحث و تاک شو گرفته تا مصاحبه با ستاره‌های ورزشی سراسر جهان.

این رادیو برای کسانی مناسب است که قصد دارند زبان انگلیسی را با لهجه آمریکایی یاد بگیرند.

رادیو WNYC

رادیو WNYC از مشهورترین ایستگاه‌های رادیویی است که در نیویورک قرار دارد و برنامه‌هایش نیز برای مخاطبان آمریکایی است.

برنامه‌های این ایستگاه رادیویی عمدتاً در مورد سیاست، تأثیر آن بر زندگی روزمره مردم و مشکلات اجتماعی است. در این رادیو، از متخصصان مختلف دعوت می‌کنند و در مورد مشکلات موجود در جامعه آمریکا با آن‌ها صحبت می‌کنند.

به علاوه، در رادیو WNYC برنامه‌هایی نیز با موضوع موسیقی، کتاب و دیگر وقایع فرهنگی برگزار می‌شود.

رادیو “Anderson Cooper 360” (CNN)

آندرسون کوپر یکی از محبوب‌ترین روزنامه‌نگاران آمریکایی است. این روزنامه‌نگار آمریکایی از سال 2033، برنامه Anderson Cooper 360 را برگزار می‌کند و در آن، در مورد آخرین اخبار روز صحبت می‌کند.

کوپر انگلیسی را با لهجه آمریکایی صحبت می‌کند و معمولاً او را به خاطر لحن خنثی و رسمی‌اش می‌شناسند. قسمت‌های مختلف این برنامه رادیو عمدتاً در مورد سیاست آمریکا است، از این رو، بهتر است اگر علاقه‌مند به این حوزه هستید، به سراغ این برنامه رادیویی بروید.

چگونه از رادیو برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنیم؟

تا به اینجا، با بهترین وبسایت‌ها و ایستگاه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی با رادیو آشنا شدید. اکنون، نوبت به شیوه‌های یادگیری زبان انگلیسی با رادیو می‌رسد. در ادامه، از این روش‌ها برای‌تان گفته‌ایم.

  • هر روز به برنامه‌های انگلیسی رادیو گوش دهید
  • ایستگاه‌های رادیویی مورد علاقه‌‎تان را پیدا کنید
  • خودتان را فقط به یک ایستگاه یا وبسایت محدود نکنید، بلکه به سراغ برتامه‌های رادیویی متنوع بروید تا روند یادگیری برای‌تان تکراری نشود و همچنین، گوش‌تان به لهجه‌های مختلف عادت کند.
  • به مصاحبه‌های رادیویی گوش دهید
  • واژه‌ها و عبارت‌های انگلیسی جدید را یادداشت کنید و کاربردشان را نیز یاد بگیرید

سخن آخر

تا به اینجا، با روش های یادگیری انگلیسی با رادیو آشنا شدید و ایستگاه های معروف رادیویی را نیز شناختید. استفاده از رادیو برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار اثربخش است. با استفاده از این ابزار کمکی یادگیری زبان انگلیسی، می‌توانید دایره واژگان‌تان را گسترش دهید، تلفظ صحیح واژگان انگلیسی را یاد بگیرید، با ساختار جمله‌های انگلیسی آشنا شوید و همچنین، مهارت‌های مختلف زبانی‌تان را تقویت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا