زبان انگلیسی

عبارت حرف اضافه ای در زبان انگلیسی

عبارت حرف اضافه ای یا A prepositional phrase در زبان انگلیسی به گروهی از کلمه‌ها گفته می‌شود که شامل حرف اضافه، مفعول و هر واژه دیگری است که مفعول را تغییر می‌دهد. در اکثر موارد، عبارت حرف‌ اضافه‌ای فعل یا اسم را تغییر می‌دهد. این دو نوع عبارت حرف اضافه‌ای را عبارت قیدی (adverbial phrases) و عبارت وصفی (adjectival phrases) می‌نامند. عبارت حرف اضافه‌ای شامل یک حرف اضافه و یک مفعول می‌شود. مفعول می‌تواند اسم یا عبارت اسمی باشد. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد عبارت حرف اضافه ای در زبان انگلیسی و انواع و کاربرد آن بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

عبارت‌های حرف اضافه‌ای انگلیسی برای اصلاح اسامی در جمله

وقتی عبارت حرف اضافه‌ای روی اسم تأثیر می‌گذارد، عملکردی مثل عملکرد صفت را دارد، چرا که در زبان انگلیسی، آنچه اسم را تغییر می‌دهد صفت است. این عبارت‌ها را اصطلاحاً عبارت وصفی (adjectival phrase) می‌نامیم.

به مثال‌های زیر توجه کنید:

The cat in the middle is the cutest.

I always buy my milk from the convenience store on Main Street.

My mother has always wanted to live in a cabin by the lake.

در جمله اول، عبارت in the middle عبارت وصفی جمله است. در جمله دوم، on Main Street در مورد مغازه مورد نظر نویسنده اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می‌دهد. در جمله سوم، by the lake در مورد کلبه مطلوب مادر نویسنده صحبت می‌کند. همه این عبارت‌های وصفی اطلاعاتی را در مورد اسم مورد نظر به ما می‌دهند.

عبارت‌های حرف اضافه‌ای برای اصلاح فعل جمله

اگر عبارت حرف اضافه‌ای جمله روی فعل تأثیر بگذارد، نقش قید را به خود می‌گیرد، چرا که آنچه فعل را اصلاح می‌کند قید جمله است. این چنین عبارت‎‌هایی را عبارت قیدی (adverbial phrase) می‌نامند.

به مثال‌های زیر توجه کنید:

To find the person who stole the last cookie, look behind you.

Harry drank his butterbeer with fervor.

در جمله اول، عبارت behind you و در جمله دوم، with fervor عبارت‌های قیدی جمله هستند.

عبارت‌های حرف اضافه‌ای در نقش اسم

عبارت‌های حرف اضافه‌ای در نقش اسم جمله نیز ظاهر می‌شوند.

به مثال‌های زیر توجه کنید:

During the national anthem is the worst time to blow your nose.

After the game will be too late for us to go to dinner.

زیاده روی در کاربرد عبارت‌های حرف اضافه‌ای در زبان انگلیسی

عبارت‌های حرف اضافه در زبان انگلیسی بسیار پرکاربرد و جذاب هستند، اما یادتان باشد که نباید در کاربردشان زیاده‌روی کنید. اپر به ازای هر ده یا پانزده واژه در متن‌تان، یک عبارت حرف اضافه‌ای استفاده کرده باشید، باید در تصمیم‌تان تجدید نظر کنید و تعداد این عبارت‌ها را در متن کاهش دهید.

به جمله زیر توجه کنید:

It is best to behave with caution when running with a sword in the presence of Magneto.

در جمله بالا، هیچ اشتباه دستوری‌ای وجود ندارد، اما دو عبارت با حرف اضافه   with، یک عبارت با حرف اضافه of و یک عبارت با حرف اضافه in در جمله وجود دارد. بنابراین تعداد عبارت حرف اضافه‌ای در این جمله انگلیسی بسیار زیاد است و شما می‌توانید جمله را کوتاه‌تر کنید. جمله زیر را ببینید.

In Magneto’s presence, run cautiously with swords.

یکی از راه‌های کوتاه کردن جمله با عبارت حرف اضافه‌ای تبدیل جمله مجهول به جمله معلوم است.

به مثال زیر توجه کنید:

Why was the road crossed by the chicken?

همانطور که مشاهده می‌کنید، ساختار مجهول باعث شده است جمله پیچیده به نظر برسد، به علاوه عبارت حرف اضافه‌ای by the chicken نیز چندان مناسب نیست. بنابراین بهتر است برای نوشتن این جمله، به جای مجهول، از ساختار معلوم استفاده کنید.

به مثال زیر توجه کنید:

Why did the chicken cross the road?

عبارت‌ های حرف اضافه‌ای در جمله‌های پیچیده انگلیسی

در جمله‌های پیچیده (complex sentences)، تشخیص عبارت حرف اضافه‌ای دشوار است. معمولاً جمله پیچیده شامل یک عبارت مستقل و یک یا چند عبارت غیرمستقل است.

برای شناسایی عبارت حرف اضافه‌ای در جمله‌های پیچیده انگلیسی، باید ابتدا عبارت مستقل را بشناسید، سپس به سراغ عبارت‌های وابسته بروید. بعد از شناسایی این عبارت‌ها، به دنبال حرف اضافه‌ها و مفعول آن‌‌ها باشید.

به مثال‌های زیر توجه کنید:

عبارت حرف اضافه‌ایجمله پیچیده
on the projectAlthough she was tired, she continued to work on the project with her team
to bedAfter he finished his chores, he went to bed.
at the restaurantBefore the movie starts, we will have dinner at the restaurant.
in the parkDespite the rain, they continued to play soccer in the park.

سخن آخر

تا به اینجا، با انواع عبارت حرف اضافه‌ای در زبان انگلیسی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، برخی از عبارت‌های حرف اضافه‌ای اصلاح‌گر صفت و فعل هستند که عبارت حرف اضافه‌ای قیدی نام دارند و برخی دیگر اصلاح‌گر اسامی هستند که عبارت حرف اضافه‌ای وصفی هستند. یادتان باشد که نباید در استفاده از عبارت‌های حرف اضافه‌ای در متن انگلیسی زیاده روی کنید. در هر متن صد کلمه‌ای، حداکثر از ده عبارت حرف اضافه‌ای استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا