زبان فرانسه

سطوح زبان فرانسه و مدت‌ زمان رسیدن به هر سطح

یادگیری زبان فرانسه تجربه‌ای بسیار شگفت‌انگیز است و تقریباً بیش از 220 میلیون گویش‌ور زبان فرانسوی در سراسر جهان وجود دارد. کسانی که می‌خواهند شروع به یادگیری زبان فرانسه کنند یا این‌که در مسیر یادگیری این زبان هستند می‌دانند که زبان آموزان، از لحاظ دانش زبانی‌شان، به شش سطح دسته‌بندی می‌شوند و یک سوال مهم نیز در ذهن‌شان مطرح می‌شود:«مدت زمان لازم برای رسیدن به هر سطح از زبان فرانسه چقدر است؟» برای رسیدن به هر کدام از سطوح مبتدی تا پیشرفته، باید مدت‌زمانی مشخصی را در کلاس‌ زبان فرانسه شرکت کنید و خودتان نیز مطالعه کافی داشته باشید. اما سطوح زبان فرانسه چیست؟ مدت زمان رسیدن به هر سطح چقدر است؟ اصلاً چقدر طول می‌کشد تا به زبان فرانسه مسلط شویم؟ در این مطلب، از سطوح زبان فرانسه و مدت زمان رسیدن به هر سطح برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید!

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زبان فرانسه و یادگیری بهتر، اینجا را کلیک کنید.

سطوح زبان فرانسه بر اساس طبقه‌بندی CERF

طبق طبقه‌بندی CERF، زبان‌آموزان، براساس میزان دانش‌شان در حوزه زبان مورد نظرشان، به شش سطح دسته‌بندی می‌شوند: از سطح A1 (مبتدی) تا سطح C2 (پیشرفته). در این سطح‌بندی، همه مهارت‌ها و توانایی‌های لازم برای رسیدن به هر سطح نیز معین شده است. برای مثال، برای رسیدن به سطح A1، باید بتوانید مکالمه‌های اولیه به زبان فرانسه را متوجه شوید و همچنین، بتوانید آن‌ها را بیان کنید. همچنین برای رسیدن به سطح C1، باید بتوانید در مورد پیچیده‌ترین موضوعات و مفاهیم نیز به زبان فرانسوی صحبت کنید.

هر چه به سطوح بالاتر زبان فرانسه نزدیک‌تر شوید، توانایی‌تان برای درک مفاهیم پیچیده‌تر و مکالمه‌های عمیق‌تر بیشتر خواهد شد. همچنین می‌توانید در مورد مسائل مختلف به زبان فرانسه بنویسید و صحبت کنید. برای رسیدن به هر سطح، باید میزان مشخصی مطالعه کرده باشید. در دسته‌بندی CERF، تعداد ساعت‌های مورد نیاز برای رسیدن به هر سطح نیز مشخص شده است.  در ادامه، از این زمان مورد نیاز برای‌تان گفته‌ایم.

سطح های زبان فرانسه بر اساس CEFR

مدت زمان رسیدن به سطح A1 زبان فرانسه

در سطح A1، باید بتوانید مکالمه‌های اولیه را به زبان فرانسوی انجام دهید. برای مثال، باید بتوانید سلام و احوالپرسی و خداحافظی کنید، سوالات ساده را بپرسید و بتوانید به سوالات ساده نیز پاسخ دهید و همچنین، اصول اولیه دستور زبان فرانسه را نیز بشناسید.

برای رسیدن به سطح A1 زبان فرانسه، باید تقریباً 80 تا 100 ساعت مطالعه کنید.

مدت زمان رسیدن به سطح A2 زبان فرانسه

زبان آموزان سطح A2، می‌توانند جملات فرانسوی را درک کنند و از اصطلاحات پرکاربرد در زندگی روزمره را نیز استفاده کنند.

در این سطح، باید بتوانید با استفاده از جمله‌های ساده، با دیگران ارتباط برقرار کنید و همچنین، بتوانید در کافه یا رستوران، غذا و نوشیدنی سفارش دهید، مسیر بپرسید و در مورد موضوعات ساده صحبت کنید.

اگر می‌خواهید از سطح A1 به سطح A2 برسید، باید 100 تا 120 ساعت مطالعه کرده باشید. بنابراین، اگر بخواهید از صفر به سطح A2 برسید، باید 180 تا 200 ساعت مطالعه کرده باشید.

مدت زمان رسیدن به سطح B1 زبان فرانسه

بعد از سطح مبتدی، به سطح B1 می‌رسید. از این‌جا به بعد، یادگیری زبان فرانسه برای‌تان جذاب‌تر خواهد شد. در این سطح، می‌توانید جمله فرانسوی کامل بسیازید و در مورد بسیاری از موضوعات روزمره نیز صحبت کنید.

اگر به سطح B1 برسید، می‌توانید با خیال راحت، به کشورهای فرانسوی‌زبان سفر کنید و بدون کمک دیگران، با فرانسوی‌زبانان ارتباط برقرار کنید.

برای رسیدن به سطح B1، باید 150 تا 180 ساعت زبان فرانسه خوانده باشید. بنابراین اگر بخواهید از صفر به سطح B2 زبان فرانسه برسید، باید 350 تا 400 ساعت مطالعه کنید.

مدت زمان رسیدن به سطح B2 زبان فرانسه

در سطح B2، می‌توانید ایده اصلی متون پیچیده فرانسوی را متوجه شوید. در واقع، زبان آموزان این سطح می‌توانند متون تخصصی و متون پیرامون موضوعات انتزاعی و عینی را تا حدی درک کنید و متوجه معنای کلی آن بشوید. همچنین، می‌توانید با گویش‌وران بومی صحبت کنید، بدون اینکه نیاز به مکث و فکر کردن باشد.

برای رسیدن به سطح B2 زبان فرانسه، باید 200 تا 250 ساعت دیگر مطالعه کنید. تا به اینجا، برای رسیدن به سطح  B2، باید 600 تا 650 ساعت زبان فرانسه خوانده باشید.

مدت زمان رسیدن به سطح C1 زبان فرانسه

وقتی به سطح C1 زبان فرانسه برسید، می‌توانید هر آنچه را از ذهن‌تان می‌گذرد به زبان فرانسه بیان کنید، بدون این‌که نیاز به فکر کردن و جستجو کردن برای یاقتن واژه و ساختار مناسب داشته باشید. در این سطح، می‌توانید در مورد موضوعات مختلف، از جامعه و سیاست گرفته تا ورزش و اقتصاد، به زبان فرانسوی صحبت کنید.

وقتی به این سطح می‌رسید، دانش لازم را در مورد فرهنگ فرانسوی نیز کسب کرده‌اید، بنابراین، می‌توانید با گویش‌وران زبان فرانسه در مورد فرهنگ و رسوم‌شان نیز صحبت کنید.

اگر بخواهید از سطح B2 به C1 زبان فرانسه برسید، باید 250 تا 300 ساعت مطالعه کرده باشید. بنابراین، تا به اینجا، به 850 تا 900 ساعت مطالعه زبان فرانسه نیاز دارید.

مدت زمان رسیدن به سطح C2 زبان فرانسه

سطح C2 بالاترین سطح یادگیری زبان فرانسه است. وقتی به این سطح می‌رسید که بتوانید مثل گویش وران زبان فرانسه صحبت کنید. در سطح C2 زبان فرانسه، باید بتوانید هر آنچه را می‌خوانید و می‌شنوید به طور کامل درک کنید و همچنین، همه چیز را به این زبان بیان کنید.

اگر می‌خواهید به سطح C2 برسید، باید بسیار تلاش کنید. در طبقه‌بندی CERF، زمان مشخصی برای رسیدن به سطح C2 بیان نشده است.

عوامل اثرگذاری بر روند یادگیری زبان فرانسوی

تا به اینجا، با سطوح زبان فرانسه و مدت زمان رسیدن به هر سطح آشنا شدید. تجربه یادگیری زبان فرانسه و هر زبان دیگری برای هر شخص متفاوت است و سرعت پیشرفت در آن نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه، از عوامل اثرگذار بر مدت زمان لازم برای یادگیری زبان فرانسه برای‌تان خواهیم گفت.

میزان مطالعه روزانه

زمانی که روزانه برای یادگیری زبان فرانسه صرف می‌کنید بر سرعت یادگیری‌تان تأثیر می‌گذارد. هر چه زمان بیشتری را در روز صرف یادگیری کنید، بالطبع، سریع‌تر به هدف‌تان خواهید رسید. یادتان باشد اگر هر روز یک ساعت فرانسه بخوانید، سرعت پیشرفت‌تان خیلی سریع‌تر خواهد بود تا اینکه یک روز در هفته، 6 ساعت زبان فرانسه بخوانید.

متد آموزش زبان فرانسه

در انتخاب متد آموزش زبان فرانسه بسیار دقت کنید. بهتر است به سراغ جدیدترین متد بروید، چرا که مسلماً متدهای جدید کاستی‌های متدهای قدیمی آموزش را ندارند. ادیتو از جدیدترین متدهای آموزش زبان فرانسه است و در موسسه نزدیکتر نیز از این متد آموزش زبان فرانسه استفاده می‌کنیم.

استفاده از ابزارهای کمک آموزشی زبان فرانسه

برای افزایش سرعت روند پیشرفت‌تان، به سراغ ابزارهای کمک آموزشی نیز بروید. از بهترین ابزارهای کمک آموزشی زبان فرانسه می‌توان به فیلم و سریال فرانسوی، کتاب صوتی، اپلیکیشن های آموزش زبان فرانسه و پادکست‌های فرانسوی اشاره کرد. اگر زمان کافی را صرف استفاده از این ابزارهای کنید، به مرور زمان، متوجه پیشرفت‌تان خواهید شد.

داشتن انگیزه و حفظ آن برای یادگیری زبان فرانسه

داشتن انگیزه و حفظ آن تأثیر شگفت‌انگیزی بر سرعت یادگیری‌تان دارد. پیش از هر چیزی، انگیزه‌تان را از یادگیری زبان فرانسوی مشخص کنید و در طول مسیر نیز، همواره، آن را به خودتان یادآوری کنید تا از ادامه مسیر، خسته نشوید.

یادتان باشد یادگیری زبان جدید اصلاً کار ساده‌ای نیست و همواره، نیازمند انگیز، تلاش و مثبت‌نگری است. باید در سراسر مسیر یادیگری زبان فرانسوی، به خصوص وقتی دلسرد و خسته می‌شوید، از مزایای یادگیری زبان فرانسه و آنچه در انتهای مسیر منتظرتان است برای خودتان بگویید. فرق کسانی که به سطح C2 می‌رسد و کسانی که در اواسط مسیر، تسلیم می‌شوند همین انگیزه است.

آماده‌اید تا یادگیری زبان فرانسه را شروع کنید؟ همین حالا در دوره‌های ما ثبت‌نام کنید!”

مشاهده دوره‌های آموزش زبان فرانسه

سخن آخر

تا به اینجا، با سطوح زبان فرانسه و مدت زمان رسیدن به هر سطح آشنا شدید. همانطور که متوجه شدید، وارد هر سطح که بشوید، یک سری مهارت‌ها و توانایی‌های لازم را کسسب می‌کنید و در نهایت، به جایی می‌رسید که در نوشتن، درک کردن و صحبت کردن، هیچ تفاوتی با گویش وران زبان فرانسوی ندارید. برای رسیدن به هر کدام از شش سطح زبان فرانسوی، باید تعداد ساعت‌های مشخصی را مطالعه کنید، البته به شیوه صحیح و اصولی. بنابراین، بهتر است از همان ابتدای مسیر یادگیری زبان فرانسه، به مدرسان مجرب مراجعه کنید تا ادامه مسیر را نیز درست و باانگیزه طی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا