زبان انگلیسی

سطوح زبان انگلیسی به ترتیب

هر زبان آموز دوست دارد از سطحش باخبر باشد و همچنین بداند برای رفتن به سطح بعدی، باید چقدر مطالعه کند. در مورد زبان انگلیسی، شش سطح وجود دارد و از اولین روزی که شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنید تا وقتی به سطح پیشرفته می‌رسید و می‌توانید مثل یک شخص نتیو صحبت کنید، در یکی از این شش سطح قرار می‌گیرید. در هر کدام از این سطح های زبان انگلیسی، مهارت‌های‌تان تا حد مشخصی پیشرفت می‌کند. اما چقدر طول می‌کشد سطوح مختلف را طی کنیم؟ در هر سطح چه مهارت‌هایی داریم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد سطوح مختلف زبان انگلیسی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

سطح A1 زبان انگلیسی

سطح A1 زبان انگلیسی سطح مبتدی زبان انگلیسی است و پس از اتمام آن، به دانش اندکی در حوزه زبان انگلیسی خواهید رسید. در این سطح، می‌توانید از واژگان و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی در مکالمات و جمله‌های‌تان استفاده کنید و در مورد موضوعات آشنا به زبان انگلیسی صحبت کنید. در این سطح، زبان آموزان با سرعت پایین و با مکث به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. بنابراین اگر بخواهید در لندن یا لس آنجلس با یک انگلیسی زبان صحبت کنید، باید شخص صبوری را پیدا کنید تا حوصله شنیدن صحبت‌های شما را داشته باشید.

در سطح A1 زبان انگلیسی، 700 واژه انگلیسی خواهید آموخت. شاید فکر کنید این تعداد کافی است، اما اینطور نیست، کافی است شروع به صحبت کنید تا متوجه شوید هفتصد واژه چندان هم زیاد نیست. برای رسیدن به سطح A1 باید 100 ساعت زبان انگلیسی بخوانید و در دوره های آموزش زبان انگلیسی شرکت کنید.

در سطح A1 زبان انگلیسی، می‌توانید خودتان را به زبان انگلیسی معرفی کنید، در مورد موضوعات آشنایی مثل آب و هوا و مسیرها به زبان انگلیسی صحبت کنید، با خواندن تابلوها، در شهر بگردید و در مورد سرگرمی‌ها و علاقه‌مندی‌های‌تان به زبان انگلیسی صحبت کنید و جمله‌های ساده‌ای را ادا کنید.

چگونه به سطح A1 زبان انگلیسی برسیم؟ برای رسیدن به سطح A1 زبان انگلیسی، باید هر روز مطالعه کنید. در واقع، باید خودتان را موظف بدانید که هر روز، این زبان را مطالعه کنید. شاید  در ابتدای میسر، کمی مضطرب و دستپاچه شوید و اشتباهاتی را نیز مرتکب شوید، اما به مرور زمان، اوضاع بهتر خواهد شد، کافی است تمرین و تکرار را ادامه دهید. در این سطح، استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی باعث افزایش سرعت پیشرفت‌تان خواهد شد. همچنین بهتر است از فلش کارت، به صورت کاغذی یا اپلیکیشن، برای یادگیری واژگان انگلیسی استفاده کنید. همچنین، بهتر است تلفظ صحیح واژگان و کاربردشان را نیز در جمله یاد بگیرید. 

سطح A2 زبان انگلیسی

وقتی به سطح A2 زبان انگلیسی برسید، می‌توانید در مکالمه‌های روزمره شرکت کنید و نظرات و اعتقادات‌تان را به زبان انگلیسی بیان کنید، اما همه این موارد را با واژگان ساده و جمله‌های کوتاه انگلیسی می‌توانید بیان کنید. در این سطح فقط در مورد موضوعات آشنا صحبت خواهید کرد و زمان‌های گذشته و آیند را نیز خواهید آموخت. بنابراین، در این سطح، می‌توانید در مورد اتفاقات گذشته (Before I came here, I lived in Italy) و آرزوهای‌تان برای آینده (In the next 5 years, I am going to start my own company) می‌توانید صحبت کنید. در این سطح، می‌توانید تا حدی، با گویش‌وران زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید.

وقتی به سطح A2 می‌رسید، 1500 واژه را از بر خواهید برد و بخش‌های مهمی از دستور زبان انگلیسی را نیز خواهید آموخت. برای رسیدن به سطح A2 زبان انگلیسی، باید 180 تا 200 ساعت نیز زبان انگلیسی بخوانید.

در سطح A2 زبان انگلیسی، می‌توانید با همکاران و دوستان انگلیسی زبان‌تان ارتباط برقرار کنید، هنگام خریدن کردن به زبان انگلیسی صحبت کنید، در مورد موضوعات ساده به زبان انگلیسی بنویسید و در مورد اعضای خانواده و دوستان‌تان به زبان انگلیسی صحبت کنید و همچنین، متون کوتاه و ساده انگلیسی را نیز بخوانید.

سطح B1 زبان انگلیسی

سومین سطح از زبان انگلیسی سطح B1 است. وقتی به سطح B1 می‌رسید، در واقع، به سطح متوسط رسیده‌اید و می‌توانید با تسلط کامل در مورد موضوعات روزمره صحبت کنید، اما نمی‌توانید در فضای کار یا فضای آکادمیک، از لحاظ زبانی، عملکرد مطلوبی داشته باشید.

در سطح B1 زبان انگلیسی، می‌توانید متوجه پیام اصلی متون بشوید، با گویش‌وران زبان انگلیسی در مورد موضوعات معمول و روزمره صحبت کنید، در سفر به کشورهای انگلیسی زبان از پس کارهای‌تان بر بیایید، متن ساده‌ای در مورد موضوعات ساده و علاقه‌مندی‌های‌تان بنویسید و در مورد تجربیات گذشته‌تان نیز با دیگر صحبت کنید و برنامه‌های آینده‌تان را نیز با دیگران در میان بگذارید.

وقتی به سطح B1 می‌رسید، می‌توانید تا حدی متوجه صحبت‌های دیگران نیز بشوید.

برای رسیدن به سطح B1، باید بین 300 تا 500 ساعت زبان انگلیسی بخوانید و در دوره‌های زبان انگلیسی نیز شرکت کنید.

سطح B2 زبان انگلیسی

سطح B2 زبان انگلیسی سطح بالاتر از متوسط است، یعنی یک پله تا رسیدن به سطح پیشرفته فاصله دارید. در این سطح، می‌توانید در محیط کار و تحصیل نیز از پس کارهای‌تان بر بیایید. وقتی سطح B2 را پشت سر می‌گذارید، دیگر می‌توانید متون پیچیده‌تر و طولانی را بخوانید و متوجه‌شان شوید. با انگلیسی‌زبانان به راحتی ارتباط برقرار کنید و در مورد موضوعات مختلف به زبان انگلیسی بنویسید و افکارتان را نیز بیان کنید.

اشخاصی که مدرک B2  زبان انگلیسی را دریافت می‌کنند، می‌توانند به راحتی در کشورهای انگلیسی‌زبان کار کنند و درس بخوانند. البته در این سطح، ممکن است نتوانید به راحتی در مورد مفاهیم انتزاعی و تخصصی صحبت کنید. و بنویسید.

برای رسیدن به سطح B2 زبان انگلیسی، باید بیم 500 تا 700 ساعت زبان انگلیسی بخوانید و دوره‌های زبان انگلیسی را بگذرانید.

در این مرحله از یادگیری زبان انگلیسی، ممکن است درگیر اثر فلاتی در یادگیری زبان انگلیسی بشوید. در واقع، ممکن است در این سطح، با خودتان فکر کنید که هر چه تلاش می‌کنید، هیچ نتیجه‌ای نمی‌بینید و پیشرفتی حاصل نمی‌شود. این مسئله بسیار طبیعی است و فقط کافی است راهکارهای مقابله با آن را بدانید تا بتوانید این حس ناخوشایند را از بین ببرید. برای مثال، به سراغ منابع غیرآموزشی بروید و ساعت‌های مطالعه‌تان را نیز افزایش دهید. در این مرحله، انگیزه‌تان را حفظ کنید تا بتوانید به راحتی، از آن عبور کنید.

سطح C1 زبان انگلیسی

سطح C1 زبان انگلیسی سطح پیشرفته زبان انگلیسی است. در این سطح، می‌توانید در هر محیطی، به راحتی به زبان انگلیسی صحبت کنید، در مورد موضوعات تخصصی و غیرتخصصی. همچنین بدون مکث و تلاش می‌توانید صحبت کنید، ایده‌های‌تان را بیان کنید، در موقعیت‌های دشوار با دیگران به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید و متون قابل قبولی را در مورد موضوعات تخصصی و غیرتخصصی بنویسید.

برای رسیدن به سطح C1 زبان انگلیسی، باید 700 تا 950 ساعت مطالعه کرده باشید.

سطح C2 زبان انگلیسی

سطح C2 زبان انگلیسی بالاترین سطح است و وقتی به این سطح می‌رسید، می‌توانید زبان انگلیسی را مثل گویش وران این زبان صحبت کنید. کسانی که به این سطح می‌رسند دوزبانه یا BILINGUAL نامیده می‌شوند.

در این سطح، هر آنچه را می‌شنوید به طور کامل، درک می‌کنید و در مورد همه چیز صحبت می‌کنید، درست مثل گویش وران زبان انگلیسی. به علاوه، می‌توانید در مورد پیچیده‌ترین مفاهیم نیز به زبان انگلیسی بنویسید.

برای رسیدن به سطح C2 زبان آلمانی، باید بین 900 تا 1200 ساعت زبان انگلیسی بخوانید.

سخن آخر

تا به اینجا، با شش سطح زبان انگلیسی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، در هر کدام از این سطوح، از مبتدی تا

پیشرفته، یک سری مهارت‌های مشخص را پیدا می‌کنید. در نهایت، وقتی به سطح C2  زبان انگلیسی می‌رسید، می‌توانید مثل گویش وران زبان انگلیسی صحبت کنید، دقیق و بدون مکث. برای رسیدن به سطح پیشرفته زبان انگلیسی، باید 900 تا 1200 ساعت مطالعه کنید و در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی شرکت کنید. بنابراین کافی است روزانه زمان مشخصی را به مطالعه و یادگیری انگلیسی اختصاص دهید تا طی چند سال، به تسلط کامل برسید.

/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا