زبان اسپانیاییزبان فرانسه

زبان فرانسه یاد بگیریم یا اسپانیایی؟

کدام زبان را یاد بگیریم؟ فرانسه یا اسپانیایی؟ کدام زبان آسان‌تر و پرکاربردتر است؟ اگر بخواهید از میان دو زبان یکی را برای یادگیری انتخاب کنید، حتماً سوالات به ذهن‌تان خواهد رسید. زبان فرانسوی و زبان اسپانیایی از زبان‌های پرگویش در سراسر جهان است. بنابراین انتخاب از میان این دو زبان کار ساده‌ای نیست و هنگام انتخاب، باید به معیارهای متعددی توجه داشته باشید. در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت زبان فرانسه یاد بگیریم یا اسپانیایی. با ما همراه باشید.

زبان فرانسه و زبان اسپانیایی چه شباهت‌هایی با یکدیگر دارند؟

زبان‌های اسپانیایی و فرانسه از زبان‌های رومی هستند که ریشه در زبان لاتین دارند، از این رو، شباهت‌هایی میان این دو زبان وجود دارد. برای مثال، دستور زبان اسپانیایی و فرانسوی شباهت‌هایی با یکدیگر دارند و اگر هر دو زبان را بلد باشید، متوجه آن‌ها خواهید شد. به طور کلی، اگر یک زبان رومی را بشناسید، یادگیری زبان دیگر برای‌تان آسان‌تر خواهد شد. از دیگر زبان‌های رومی می‌توان به ایتالیایی و پرتغالی اشاره کرد. قوانین نحوی این دو زبان 75 درصد شبیه به یکدیگر است، یعنی درصد زیادی از واژگان این دو زبان مشابه است.

جالب است بدانید که زبان انگلیسی تأثیر گرفته از زبان لاتین و دیگر زبان‌های اروپایی، از جمله زبان فرانسوی، است. به همین دلیل است که زبان مدرن انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی واژگان مشترکی وجود دارد.

الفبای فرانسوی و اسپانیایی

ابتدا به سراغ الفبای فرانسوی و اسپانیایی برویم! الفبای هر دو زبان شامل 26 حرف است، درست مثل الفبای انگلیسی، با این تفاوت که در زبان اسپانیایی فقط یه حرف اضافه وجود دارد: eñe.

اکسان در زبان فرانسوی و اسپانیایی

و اما می‌رسیم به کاربرد اکسان در هر دو زبان! در زبان‌های اسپانیایی و فرانسوی اکسان وجود دارد و برخی از حروف اکسان می‌گیرند و با تأکید تلفظ می‌شوند.

تلفظ واژگان اسپانیایی و فرانسوی

بسیاری از اشخاص گمان می‌کنند تلفظ واژگان فرانسوی دشوارتر و پیچیده‌تر از تلفظ واژگان اسپانیایی است. این گمان درست است. یادگیری قوانین تلفظ واژگان در زبان اسپانیایی آسان‌تر است. حتی املای واژگان اسپانیایی نیز آسان‌تر است. به عبارت ساده، می‌توان گفت کافی از قوانین مشخص را یاد بگیرید تا بتوانید به زبان اسپانیایی بنویسید و واژگان را نیز درست تلفظ کنید.

زمان افعال در زبان اسپانیایی و زبان فرانسوی

یکی از دشواری‌های یادگیری زبان اسپانیایی یادگیری زمان افعال در این زبان است. باید یک سری افعال و زمان‌ها را به خاطر بسپارید تا بتوانید به این زبان صحبت کنید. اما در زبان فرانسوی، زمان افعال یک سری قاعده مشخص دارد که با یادگیری‌شان، می‌توانید به خوبی، به این زبان صحبت کنید.

آیا اسپانیایی زبانان متوجه زبان فرانسوی می‌شوند؟

جالب است بدانید که به دلیل شباهت‌های نحوی میان اسپانیایی و فرانسوی، گویش وران اسپانیایی می‌توانند زبان فرانسوی را بخوانند و بخش زیادی از آن را نیز متوجه شوند. برعکس این مسئله نیز صدق می‌کند و فرانسوی زبانان می‌توانند زبان اسپانیایی را درک کنند.

کدام زبان کاربردی تر است؟ فرانسوی یا اسپانیایی

اسپانیایی و فرانسوی از پرکاربردترین زبان‌ها در جهان هستند. اسپانیایی چهارمین زبان پرگویش در جهان است و فرانسوی در رتبۀ پنجم قرار دارد. تقریباً 534000000 گویش‌ور زبان اسپانیایی و 280000000 گویش ور زبان فرانسوی در جهان وجود دارد.

بنابراین تعداد گویش وران زبان اسپانیایی در جهان بیشتر است. البته در این‌جا این مسئله را معیار انتخاب زبان برای یادگیری قرار داد، چرا که کاربردی بودن زبان بستگی به این مسئله دارد که قرار است به کجا مهاجرت یا سفر کنید. برای مثال، در آمریکا، زبان اسپانیایی بسیار پرکاربردتر از زبان فرانسه است، اما در کانادا، این مسئله برعکس است. تقریبا بیش از 20% از جمعیت کانادا به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. در آفریقا نیز، فرانسوی، در مقایسه با زبان اسپانیایی، گویش‌وران بیشتری دارد.

یادگیری همزمان زبان فرانسوی و اسپانیایی

اگر هنوز به نتیجه نرسیده‌اید کدام زبان را انتخاب کنید، می‌توانید به سراغ هر دو زبان بروید. اما آیا این کار امکان‌پذیر است؟ همانطور که مشاهده کردید، هر دو زبان در دسته زبان‌های رومی قرار دارند، از این رو، شباهت‌های بسیاری میان‌شان وجود دارد. برای مثال، واژگان هر دو زبان ریشه در زبان لاتین دارد، از این رو، واژگان مشترک میان این دو زبان بسیار است. از لحاظ دستوری نیز، می‌توان گفت قواعد دستوری مشترکی میان این دو زبان وجود دارد. بنابراین یادگیری همزمان این دو زبان اصلاً کار دشواری نیست. اگر انگیزه و زمان کافی را برای یادگیری زبان دارید، بهتر است یادگیری هر دو زبان اسپانیایی و فرانسوی را به صورت همزمان آغاز کنید.

سخن آخر

فرانسوی و اسپانیایی، بعد از زبان انگلیسی، از محبوب‌ترین زبان‌ها برای یادگیری هستند. اگر می‌خواهید معیار انتخاب یکی از این دو زبان را آسانی‌شان در نظر بگیرید، باید بدانید که هر کدام از این دو زبان، آسانی‌ها و دشواری‌های مختص به خودشان را دارند. همچنین، کاربردی بودن این زبان‌ها بستگی به مقصد مهاجرت یا سفرتان دارد. زبان‌های اسپانیایی و فرانسوی بسیار شبیه به یکدیگر هستند، بنابراین با یادگیری یکی از آن‌ها، می‌توانید دیگری را سریع‌تر یاد بگیرید. همچنین می‌توانید این دو زبان را به صورت همزمان یاد بگیرید، کافی است انگیزه و زمان کافی داشته باشید، از مدرسان عالی هر زبان کمک بگیرید و ابزارهای مناسب یادگیری زبان را در کنارتان داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا