زبان انگلیسی

چگونه لهجه آمریکایی داشته باشیم؟

وقتی شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنید و کمی پیش می‌روید، با دو لهجه آمریکایی و بریتانیایی رو به رو می‌شوید. اگر می‌خواهید انگلیسی را با لهجه آمریکایی صحبت کنید، باید یک سری نکات کلیدی را بدانید تا بتوانید خیلی زود، به این لهجه انگلیسی مسلط شوید. اما چگونه لهجه آمریکایی داشته باشیم؟ ایالات متحده آمریکا بسیار پهناور است. در این سرزمین، بیش از 320 میلیون نفر در 3797 میلیون مایل مربع زندگی می‌کنند. در این گستره وسیع، مردم با لهجه‌های مختلف صحبت می‌کنند: لهجه نیویورکی، لهجه نیو انگلندی، لهجه کالیفرنیایی و غیره. برای یادگیری زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی، باید به فکر یادگیری لهجه استاندارد آمریکایی باشید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد انگلیسی با لهجه آمریکایی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

از واژه‌ های آمریکایی استفاده کنید

پیش از هر چیزی، باید بدانید که اگر می‌خواهید انگلیسی را با لهجه آمریکایی صحبت کنید، باید روی واژه‌های آمریکایی متمرکز باشید، نه روی واژه‌های انگلیسی. به جدول زیر توجه کنید تا متوجه منظورمان بشوید.

آمریکاییبریتانیایی
ApartmentFlat
ChipsCrisps
CandySweets
CookieBiscuit/Cracker
EggplantAubergine
ElevatorLift
SweaterJumper

تلفظ صحیح شوآ /ə/ را یاد بگیرید

شوا یا schwa در زبان انگلیسی بسیار پرکاربرد است، اما بسیای از زبان آموزان تلفظ صحیح آن را نمی‌دانند. نماد شوآ ǝ است. به مثال‌های زیر توجه کنید:

B__a__lloon

Penc__i__l

__O__fficial

Afterw__a__rd

Choc__o__late

S__y__ringe

شوا بسیار پرکاربرد است و گویش وران انگلسی بسیار از آن استفاده می‌کنند، از این رو، اگر بخواهید همه حروف صدادار را تلفظ کنید و از شوآ و تلفظ آن چشم‌پوشی کنید، نمی‌توانید مثل گویش‌وران این زبان صحبت کنید.

حرف R را درست تلفظ کنید

در انگلیسی به لهجه آمریکایی، باید حرف R را تلفظ کنید. برای مثال، در همه واژه‌های زیر، حرف r تلفظ می‌شود.

cardboard

car 

enforce

better 

paper 

تلفظ صحیح /j/ را یاد بگیرید

صدای /j/ را بشناسید و آن را به درستی تلفظ کنید. این صدا در واژه‌هایی مانند jump، gentle و judge وجود دارد. در واژه آخر، این حرف دو بار تلفظ می‌شود.

نکاتی در مورد صحبت کردن با لهجه آمریکایی

اکنون می‌خواهیم از تلفظ و واژه فراتر برویم و به نحوه صحبت کردن برسیم. انگلیسی آمریکایی ریتم و لحن مختص به خودش را دارد. اگر می‌خواهید این لهجه را به درستی ادا کنید، باید این لهجه را بشناسید. در ادامه، برخی از این نکات مهم را برای‌تان گفته‌ایم:

با سرعت کمتر صحبت کنید

سرعت صحبت کردن در زبان‌ها متفاوت است. برای مثال، زبان ژاپنی سریع‌ترین زبان است، چرا که در هر ثانیه، 7.84 سیلاب ادا می‌شود، اسپانیایی پس از ژاپنی قرار دارد (7.82 سیلاب در هر ثانیه) و انگلیسی در رتبه‌های بعدی قرار دارد، یعنی 6.19 سیلاب در ثانیه.

بعد از ادای هر عبارت، مکث کنید

آمریکایی‌ها کلمه به کلمه تلفظ نمی‌کنند، بلکه عبارت به عبارت تلفظ می‌کنند. بعد از هر عبارت، باید مکث کنید. برای رسیدن به این مهارت، باید بسیار تمرین کنید و توجه ویژه‌ای به عبارت‌ها داشته باشید.

روی کلمه‌های مهم تأکید کنید

در هر عبارت، یک واژۀ کلیدی وجود دارد که باید هنگام صحبت کردن، روی آن تأکید کنید. به جمله زیر توجه کنید:

The guy just ran in there.

برای مثال، در جمله بالا، باید بعد از ادای واژۀ just مکث کنید تا روی عمل انجام شده، یعنی ran، تلفظ کنید.

با صدای بلند صحبت کنید

آمریکایی‌ها، در مقایسه با انگلیسی‌ها، با صدای بلندتری صحبت می‌کنند. از این رو، اگر می‌خواهید با لهجه آمریکایی صحبت کنید، باید با صدای بلندتری صحبت کنید.

عبارت‌ها و اصطلاحات رایج در زبان امریکایی را یاد بگیرید

همانطور که گفتیم، برای صحبت کردن با لهجه آمریکایی، باید واژگان رایج در این کشور را یاد بگیرید. علاوه بر واژگان، باید اصطلاحات رایج در میان مردم این کشور را نیز یاد بگیرید. اگر لغات و اصطلاحات عامیانه رایج در مکالمات روزمره مردم را بشناسید، دیگر در درک مکالمات مشکلی نخواهید داشت. به چند نمونه زیر توجه داشته باشید:

to bail  / to ditch: لغو کردن برنامه

tea: شایعه

Wack: خسته کننده

Juiced: مشتاق برای انجام کاری

Zonked: بسیار خسته

Hyped: بسیار مشتاق

Vanilla: معمولی، خسته کننده

سریال آمریکایی ببینید

برای یادگیری لهجه آمریکایی، سریال آمریکایی ببینید. بدین ترتیب، با همه ظرافت‌های این لهجه آشنا خواهید شد و اصطلاحات رایج در زبان مردم را نیز خواهید آموخت. برای مثال، Friends یکی از بهترین سریال‌های آمریکایی برای یادگیری این لهجه است. از دیگر گزینه‌ها می‌توان به سریال‌های Full House و The Simpsons اشاره کرد.

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید، برای داشتن لهجه آمریکایی، باید یک سری نکته را بدانید و یک سری اصول مشخص را نیز رعایت کنید. فرقی نمی‌کند چقدر به زبان انگلیسی تسلط دارید، در هر صورت، تسلط به لهجه صحیح آمریکایی باعث می‌شود بسیار مسلط‌تر به نظر برسید. بهتر است از همان ابتدای مسیر، لهجه آمریکایی را به خوبی تمرین کنید و بر آن مسلط شوید تا بتوانید رفته رفته، مثل یک گویش ور بومی صحبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا