زبان انگلیسی

مستند برای یادگیری زبان انگلیسی

آیا از خواندن رمان انگلیسی و تماشای فیلم و سریال انگلیسی برای یادگیری این زبان خسته شده‌اید و به دنبال محتوایی تازه می‌گردید؟ همیشه محتوای تازه‌تر وجود دارد. برای مثال، می‌توانید به سراغ مستند بروید. یادگیری زبان انگلیسی با تماشای مستند بسیار جذاب و مفرح است، به خصوص اگر مستندهای جذاب انگلیسی را بشناسید و از همان ابتدا، به سراغ آن‌ها بروید. در این مطلب، به معرفی مستند برای یادگیری زبان انگلیسی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مستند  Icarus

ساخت مستند Icarus را برایان فوگل آغاز کرد. این مستندساز در ابتدا می‌خواست پرده از حقیقت دوپینگ در ورزش‌های حرفه‌ای بردارد. این مستند باعث می‌شود این سوال در ذهن مخاطب شکل بگیرد که ورزشکار خوب چه کسی است و اصلاً ماهیت ورزش چیست.

مستند The Vietnam War

مستند The Vietnam War، همانطور که از نامش پیدا است، در مورد جنگ ویتنام است. برای تماشای این مستند، باید زمان لازم را کنار بگذارید. زمان این مستند هفده سافعت است و حقایق بسیاری را در مورد جنگ ویتنام و سیاست‌های آمریکا به شما یاد می‌دهد.

مستند 13th

مستند 13th بسیار تفکر برانگیز و جذاب است. این مستند در مورد نحوه برخورد با سیاهپوستان د آمریکا است و همچنین، به بررسی رفتار با آن‌ها بعد از تصویل لایحه سیزدهم، که در مورد لغو برده داری در قرن نوزدهم آمریکا بود، می‌پردازد. کارگردان این مستند آوا دوورنی است که فیلم معروف Selma را نیز ساخته است.

مستند De Palma

اگر عاشق تماشای فیلم هستید، حتما تماشای مستندی جذاب پیرامون زندگی برایان دو پالما فیلمساز برای‌تان جذاب خواهد بود. در این مستند، این فیلمساز طی مصاحبه‌ی مفصل، پرده از رازها و حقایقی که در پس برخی ز فیلم‌هایش وجود داشت بر می‌دارد. برای مثال، می‌گوید که وفتی دوستانش، مانند جورج لوکاس و مارتین اسکورسزی، مشعور شدند و او مشهور نشد، چه اتفاقی افتاد. اگر به فیلم و فیلمسازی علاقه دارید، تماشای این فیلم برای‌تان جذاب خواهد بود.

مستند The World’s Most Extraordinary Homes

اگر از تماشای مستندهایی با مضامینی مانند سیاست و جرم خسته شده‌اید و به دنبال مضامین تازه می‌گردید، قطعاً تماشای مستند The World’s Most Extraordinary Homes برای‌تان جذاب خواهد بود. این مستندی در مورد شبی جذاب است که در خانه‌ای جنگلی در حوالی نیویورک سپری می‌شود. این مستند برای علاقه‌مندان به حوزه معماری بسیار جذاب خواهد بود.

مستند  Chasing Coral

اگر شما هم به محیط زیست علاقه دارید و برای‌تان تبدیل به دغدغه شده است، مستند انگلیسی Chasing Coral را از یاد نبرید. این مستند در مورد یک تیم پژوهشی و فعالیت‌ها و مطالعه‌های‌شان در مورد ذغال سنگ در سراسر جهان، به خصوص استرالیا است. در این مستند، با صحنه‌های بسیار جذاب و شگفت انگیزی مواجه خواهید شد.

مستند Dogs

مستند Dogs در مورد رابطه میان انسان و سگ است. در این مستند، ابعاد دیگری را از این رابطه مشاهده می‌کنید. همچنین، این مستند نگاهی نیز به ابعاد این رابطه در آینده خواهد داشت. اگر شما نیز سگ دارید، تماشای این مستند را به شما توصیه می‌کنیم. مطمئن باشید که با تماشای این مستند علاقه‌تان به حیوان خانگی‌تان چندین برابر خواهد شد.

مستند Chef’s Table

مستند Chef’s Table برای عاشقان آشپزی بسیار جذاب خواهد بود. در هر اپیزود از این مستند، با سرآشپزی جدید و شیوه‌های خلاقانه‌شان برای پختن غذا آشنا خواهید خواهید شد. در این مستند، با غذاهای سراسر جهان آشنا خواهید شد و انگیزه سفر به کشورهای مختلف و خوردن غذاهای مختلف در شما بیدار خواهد شد.

مستند The Blue Planet I and II

مستند The Blue Planet I and II از مستندهای پرطرفدار BBC است که برای اولین بار، در سال 2001، منتشر شد. قسمت دوم این مستند، شانزده سال بعد، منتشر شد. این مستند برنده چندین جایزه Emmy و BAFTA TV شده است و طرفداران طبیعت و محیط زیست از تماشای آن بسیار لذت می‌برند. بنابراین اگر به مستندهای حیات وحش و دریا علاقه دارید، این مستند را از دست ندهید.

چگونه از مستند برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنیم؟

تنوع مستندهای انگلیسی زبان بسیار زیاد است. به هر مبحثی علاقه داشته باشید، از سینما گرفته تا حیات وحش، می‌‎توانید مستندهای بسیاری را بیابید و در راستای یادگیری و تقویت و زبان انگلیسی از آن‌ها استفاده کنید. اگر قصدتان از تماشای مستند یادگیری زبان انگلیسی است، به چند نکته توجه داشته باشید:

  • مستندهای متناسب با سلیقه و روحیه‎‌تان را بیابید
  • مستندهای متناسب با سطح زبان‌تان را انتخاب کنید
  • هر مستند را چندین بار ببینید تا با کلمات جدید و ساختار جمله‌هایش کاملاً آشنا شوید
  • واژگان و اصطلاحات جدید هر مستند را یاد بگیرید

سخن آخر

تا به این‌حا، با نحوه یادگیری زبان انگلیسی با مستند آشنا شدید، همچنین برخی از بهترین مستندهای زبان انگلیسی را نیز شناختید. اگر می‌خواهید از مستند برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید، به سراغ مستندهایی بروید که مطابق با سلیقه و روحیه‌تان است، چرا که مستند به جذابیت فیلم و سریال نیست و ممکن است از جایی به بعد، خسته شوید. از این رو، بهتر است از همان ابتدا، در انتخاب‌تان دقت کنید تا بتوانید تا انتها، به خوبی پیش بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا