زبان فرانسه

معرفی خود به زبان فرانسه

اگر در حال یادگیری زبان فرانسه هستید، یکی از اولین مهارت‌هایی که باید کسب کنید معرفی خود به زبان فرانسه است. فرقی نمی‌کند هدف‌تان از یادگیری زبان فرانسه چیست، در هر صورت، باید بتوانید روزی به این زبان صحبت کنید  و خودتان را نیز به زبان فرانسوی معرفی کنید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد معرفی خود به زبان فرانسه بدانید برای‎‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

گفتن نام به زبان فرانسوی

رایج‌ترین جمله برای معرفی خود به زبان فرانسه Bonjour, je m’appelle است که در انتهای آن، نام خودتان را می‌نویسید. از این جمله در موقعیت‌های رسمی و غیررسمی می‌توانید استفاده کنید.

بنابراین به راحتی و بدون استفاده از جمله‌های پیچیده می‌توانید نام خودتان را به زبان فرانسوی ادا کنید. به جمله زیر توجه کنید:

سلام نام من ژان است.Bonjour, je m’appelle Jean.

اگر بخواهید به زبان کاملاً غیررسمی و محاوره‌‌ای خودتان را معرفی کنید، باید به جای Bonjour از واژه Salut استفاده کنید، یعنی بگویید Salut, je m’appelle .

به مثال زیر توجه کنید:

سلام نام من ماری است.Salut, je m’appelle Marie.

 برای گفتن نام و نام خانوادگی به زبان فرانسوی، می‎‌‌توانید واژه سلام را در ابتدای جمله je suis نیز قرار دهید.

این دو جمله مترادف هستند و می‌توانید از هر دو در شرایط مختلف استفاده کنید.

به مثال زیر توجه کنید:

سلام من ژان هستم. سلام من ماری هستم.Bonjour, je suis Jean. Salut, je suis Marie.

اگر بخواهید در مصاحله شغلی یا هر موقعیت رسمی دیگری خودتان را معرفی کنید، می‌توانید از یک جمله رسمی، یعنی Bonjour, je me présente، استفاده کنید.  البته جمله اول نیز برای شرایط رسمی کاملاً مناسب است.

به مثال زیر توجه کنید:

سلام، اجازه دهید خودم را معرفی کنم. نام من ماری است.Bonjour, je me présente. Je m’appelle Marie.

اگر بخواهید بگویید «و من …. هستم»، می‌توانید از عبارت Moi c’est استفاده کنید.

به مثال زیر توجه کنید:

سلام نام من ژان است.Bonjour, je m’appelle Jean.
و من ماری هستم.Moi c’est Marie.     

البته یادتان باشد که این عبارت برای موقعیت‌های غیررسمی مناسب است و در شرایط رسمی، باید از  عبارت Et je m’appelle استفاده کنید.

معرفی خود به فرانسوی در مکالمه تلفنی

فرانسوی زبانان وقتی می‌خواهند خودشان را پشت تلفن معرفی کنید، از همان روش استاندارد معرفی به زبان فرانسه استفاده می‌کنند. اما در برخی شرایط، به خصوص اگر شما با آن‌ها تماس گرفته باشید، از عبارت …. à l’appareil استفاده می‌کنند.

از این عبارت، در موقعیت‌های کاری رسمی نیز استفاده می‌شود.

به مثال زیر توجه کنید:

سلام، ژان مارتین صحبت می‌کند.Bonjour, Jean Martin à l’appareil.

صحبت در مورد ملیت به زبان فرانسوی

اکنون که خودتان را معرفی کرده‌اید و مکالمه شکل گرفته است، نوبت به صحبت در مورد اطلاعات دیگر می‌رسد. معمولاً وقتی فرانسوی زبانی را می‌بیند، باید بتوانید در مورد ملیت‌‌تان صحبت کنید و بگویید در کجا زندگی می‌کنید.

اگر بخواهید در مورد ملیت کسی صحبت کنید، می‌توانید از دو جمله زیر استفاده کنید:

اهل کجایی؟d’où venez-vous ?رسمی
اهل کجایی؟d’où viens-tu ?غیررسمی

وقتی می‌خواهید در مورد ملیت کسی سوال کنید، می‌توانید از سوالات بالا استفاده کنید. برای پرسیدن شهر محل زندگی کسی، نمی‌توانید از سوالات بالا استفاده کنید.

در پاسخ به سوالات بالا، می‌توانید از جمله زیر استفاده کنید:

من اهل …. هستم.je viens de…

وقتی بخواهید در مورد محل زندگی کسی سوال کنید، باید از سوالات زیر استفاده کنید.

کجا زندگی می‌کنی؟où habitez-vous ?رسمی
کجا زندگی می‌کنی؟où habites-tu ?غیررسمی

در پاسخ به سوالات بالا، می‌توانید از جمله زیر استفاده کنید و با استفاده از آن، محل زندگی‌تان را بگویید.

من در ….. زندگی می‌کنم.J’habite à…

در نقطه چین، در انتهای جمله، می‌توانید اسم شهر را قرار دهید. در واقع، در این قسمت، باید در مورد شهر کنونی محل زندگی‌تان صحبت کنید.

صحبت کردن در مورد علاقه‌مندی‌ها به زبان فرانسوی

تا به اینجا، توانسته‌اید بخش زیادی از مکالمه را انجام دهید و اطلاعاتی را در مورد خودتان ارائه دهید و همچنین، در مورد یک سری اطلاعات از دیگران نیز بپرسید تا آنان نیز بتوانند خودشان را به زبان فرانسه به شما معرفی کنند. اکنون اگر دوست داشته باشید، می‌توانید وارد جزئیات شوید و در مورد خودتان بیشتر صحبت کنید و از علاقه‌مندی‌ها و تفریحات‌تان بگویید.

در این قسمت، معمولاً سوالات زیر مطرح می‌شود.

دوست داری چه کار کنی؟qu’est-ce que tu aimes faire ? 
دوست داری چه کار کنی؟qu’est-ce que vous aimez faire?رسمی

در پاسخ به این سوالات، از عبارت j’ame… استفاده کنید و در نقطه چین، از علاقه‌مندی‌تان بگویید. در این بخش، از عبارت je m’intéresse à… نیز می‌توانید استفاده کنید.

خداحافظی به زبان فرانسوی

وقتی می‌خواهید از کسی خداحافظی کنید و مکالمه معرفی را به اتمام برسانید، می‌توانید از واژه enchanté استفاده کنید و از این طریق، نشان دهید از دیدار کسی خوشوقت هستید. در نهایت نیز با عبارت‌های au revoir (خداحافظ) و à bientôt (بعداً می‌بینمت) استفاده کنید. یادتان باشد که عبارت دوم برای موقعیت‌های رسمی مناسب نیست و بهتر است در موقعیت‌های غیررسمی و دوستانه از آن استفاده کنید.

سخن آخر

وقتی می‌خواهید خودتان را به زبان فرانسه معرفی کنید، باید سوالات و پاسخ‌های مربوط به این مبحث را بشناسید. در واقع، باید بتوانید طی یک مکالمه خودتان را به زبان فرانسوی معرفی کنید و همچنین، از شخص مقابل‌تان نیز سوالاتی بپرسید تا او نیز بتواند خودش را به شما معرفی کنید. بنابراین برای معرفی خود به زبان فرانسه، علاوه بر جمله‌های خبری، باید یک سری جمله‌های سوالی را نیز یاد بگیرید تا روند معرفی به خوبی انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا