زبان انگلیسی

چگونه معلم خصوصی زبان انگلیسی شویم؟

وقتی شروع به تدریس زبان انگلیسی می‌کنید، مجبور نیستید این زبان را در کلاتس‌های گروهی تدریس کنید، بلکه فرصت تدریس خصوصی زبان انگلیسی نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد. بسیاری از مدرسان زبان انگلیسی ترجیح می‌دهند زبان انگلیسی را به صورت خصوصی تدریس کنند، چرا که درآمد بیشتری دارد. اما برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی، باید یک سری مهارت‌ها را داشته باشید تا بتوانید مدرس موفقی باشید. اما چگونه مدرس خصوصی زبان انگلیسی شویم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد تدریس خصوصی زبان انگلیسی و مدرس خصوصی شدن بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چرا معلم خصوصی زبان انگلیسی شویم؟

مزایای تدریس خصوصی زبان انگلیسی بسیار زیاد است و علاوه بر سود مالی، مزایای دیگری نیز برای شما دارد. تدریس خصوصی روی زندگی حرفه‌ای و زندگی شخصی شما تأثیر خواهد گذاشت. در واقع، این شغل، از ابعاد مختلف، آنقدر جذاب است که بسیاری از مدرسان وقتی شروع به تدریس خصوصی می‌کنند، دیگر به فکر برگزاری کلاس‌های گروهی نخواهند افتاد. در ادامه، از مزایای تدریس خصوصی زبان انگلیسی برای‌تان گفته‌ایم.

افزایش درآمد با تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وقتی معلم خصوصی زبان انگلیسی شوید، درآمدتان به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. بالطبع، هر چه تعداد زبان آموزان بیشتر شود، در آمدتان نیز بیشتر خواهد شد. درآمد حاصل از یک ساعت کلاس خصوصی زبان انگلیسی، در مقایسه با درآمد حاصل از یک ساعت تدریس گروهی زبان انگلیسی، بسیار بیشتر است. بنابراین وقتی معلم خصوصی زبان انگلیسی باشید، با صرف زمان کمتر، درآمد بیشتری خواهد داشت.

امکان برنامه ریزی شخصی

وقتی معلم خصوصی زبان انگلیسی باشید، لازم نیست طبق برنامه موسسه زبان انگلیسی پیش بروید، بلکه می‌توانید خودتان برای کارتان و زمان‌تان برنامه‌ریزی کنید و در ساعت‌هایی که ترجیح می‌دهید کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی را تشکیل دهید.

برنامه ریزی در دوره‌های خصوصی زبان انگلیسی فقط محدود به زمان نمی‌شود، بلکه می‌توانید در مورد سیلاب درسی هر کلاس نیز خودتان برنامه‌ریزی کنید و با توجه به نقاط ضعف و نقاط قوت شاگردتان و هدفش از یادگیری زبان انگلیسی، برنامه مشخصی را برای کلاس طراحی کنید.

انعطاف پذیری جلسه‌های خصوصی زبان انگلیسی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی بسیار لذت‌بخش است و از این لحاظ، اصلاً با تدریس گروهی زبان انگلیسی قابل مقایسه نیست. در دوره خصوصی، همه تمرکز روی یک زبان‌آموز است و بالطبع، لازم نیست روی نیازهای چندین زبان آموز تمرکز کنید. در دوره‌های خصوصی زبان انگلیسی، با توجه به نقاط ضعف و نقاط قوت شاگردتان، می‌توانید برنامه را تغییر دهید و مباحث آموزشی را به مسیر درست ببرید. .

امکان برگزاری دوره برای زبان آموزان از سراسر جهان

اگر تدریس خصوصی زبان انگلیسی را به صورت آنلاین انجام دهید، دیگر مجبور نیستید فقط به ایرانیان تدریس کنید. در واقع، با تدریس خصوصی آنلاین دیگر محدود به مکان نخواهید بود، بلکه می‌توانید زبان آموزانی از سراسر جهان داشته باشید.

امکان کار کردن از خانه

یکی دیگر از مزایای تدریس خصوصی زبان انگلیسی این است که دیگر لازم نیست از خانه خارج شوید، بلکه می‌توانید در خانه بمانید و کسب درآمد کنید. در واقع، می‌توانید تدریس خصوصی زبان انگلیسی را به صورت آنلاین انجام دهید، فقط کافی است یک سری ابزارهای مهم را فراهم کنید.

ابزارهای لازم برای تدریس آنلاین زبان انگلیسی

اگر می‌خواهید دوره‌های آنلاین خصوصی برگزار کنید، باید چند ابزار مهم را فراهم کنید:

یک هدست خوب فراهم کنید تا بتوانید صدای زبان آموز را بشنوید و همچنین صدای شما نیز با کیفیت و واضح به زبان آموز برسد.

اینترنت پرسرعت داشته باشید تا قطع و وصل شدن اینترنت وقفه‌ای در روند کلاس ایجاد نکند.

مهارت های لازم برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی

برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی، باید یک سری مهار‌ها را داشته باشید. برای موفقیت در این حوزه، کسب مهارت‌های نرم به اندازه تسلط بر زبان انگلیسی و فنون تدریس زبان انگلیسی اهمیت دارد. در ادامه، از مهارت‌های لازم برای ورود به حیطه تدریس خصوصی زبان انگلیسی و موفقیت در این حوزه برای‌تان گفته‌‎ایم.

  • تقویت مهارت اسپیکینگ انگلیسی (اگر می‌خواهید مدرس موفقی شوید و زبان اموزان به شما اعتماد کنند، باید روی مهارت اسپیکینگ یا گفتاری‌تان بسیار کار کنید تا جایی که بتوانید مثل یک گویش ور زبان انگلیسی به این زبان صحبت کنید)
  • یادگیری فنون تدریس خصوصی زبان انگلیسی
  • تقویت مهارت‌ نوشتاری یا رایتینگ
  • توانایی مدیریت زمان
  • مهارت برنامه‌ریزی
  • پرورش مهارت‌های بین فردی
  • مهارت ارزیابی
  • انعطاف‌پذیری
  • صبوری
  • گوش دادن فعال
  • مهارت‌های ارتباطی
  • اخذ مدارک معتبر تدریس زبان انگلیسی

اگر می‌خواهید آموزش خصوصی زبان انگلیسی را به صورت جدی دنبال کنید، باید به فکر اخذ مدارک معتبر تدریس زبان انگلیسی نیز باشید. برخی از مدارک تدریس زبان انگلیسی ارزش بین‌المللی دارند و حتی در صورت مهاجرت به کشورهای دیگر نیز، امکان کار کردن در حیطه آموزش زبان انگلیسی را برای‌تان فراهم می‌کنند.

دانش زبانی برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی

 برای تدریس زبان انگلیسی، باید روی مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی کار کنید:

  • لینسنگ
  • ریدینگ
  • رایتینگ
  • اسپیکینگ

در راستای تقویت این مهارت‌های چهارگانه، باید دایره واژگان‌تان را گسترش دهید و دستور زبان انگلیسی را نیز مطالعه کنید.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی به کودکان

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را به کودکان تدریس کنید، باید روش‌های تدریس زبان انگلیسی به کودکان را بشناسید. دنیای تدریس به کودکان بسیار متفاوت با دنیای تدریس به بزرگسالان است، از این رو، باید ابتدا با این حیطه آشنایی لازم را پیدا کنید، سپس شروع به فعالیت کنید.

یافتن پلتفرم مناسب برای بازاریابی تدریس خصوص زبان انگیسی

اگر می‌خواهید تدریس خصوصی زبان انگلیسی را به صورت مستقل دنبال کنید و به موسسه خاصی وابسته نباشید، باید پلتفرمی را برای معرفی خودتان به زبان آموزان و در واقع، بازاریابی در نظر بگیرید. برای مثال، می‌توانید وبسایتی را برای خودتان طراحی کنید و با فعالیت در آن، خودتان را به زبان آموزان معرفی کنید. همچنین، می‎‌‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و لینکدین استفاده کنید.

وقتی تصمیم می‌‎گیرید به صورت فریلنس فعالیت کنید و فریلنسر باشید، باید برنامه مناسبی نیز برای بازاریابی داشته باشید.

سخن آخر

بسیاری از مدرسان فکر می‌کنند که در ابتدای مسیر آموزش، نمی‌توانند به سراغ تدریس خصوصی زبان انگلیسی بروند و ابتدا باید سابقه کافی را در این زمینه کسب کنند. اما اصلاً این طور نیست! در واقع، فرقی نمی‌کند در ابتدای مسیر آموزش زبان انگلیسی هستید یا سال‌هاست سابقه تدریس در این زبان را دارید، در هر صورت، می‌توانید معلم خصوصی زبان انگلیسی شوید. در ضمن، یادتان باشد که برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی و فعالیت مستقل در این حوزه، باید به فکر بازاریابی و معرفی خودتان باشید. بنابراین بهتر است از پیش، برنامه مشخصی در این باره داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا