زبان انگلیسی

آزمون های زبان انگلیسی  (English Proficiency Tests)

اگر قصد دارید به هر دلیلی به یکی از کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنید، باید در یکی از آزمون های معتبر زبان انگلیسی شرکت کنید. نتیجه آزمون‌های زبان انگلیسی حاکی از میزان تسلط شما به زبان انگلیسی و مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی است. هر کدام از این آزمون‌ها ساختار و سبک نمره‌دهی مشخصی دارند. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آزمون های زبان انگلیسی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

آزمون زبان انگلیسی تافل (TOEFL)

آزمون زبان انگلیسی تافل (TOEFL) یا Test of English as a Foreign Language از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است. در واقع، نتیجه آزمون تافل را معمولاً دانشگاه‌های آمریکایی از شما می‌پذیرند. به طور کلی، اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای انگلیسی زبان را دارید، می‌توانید در این آزمون شرکت کنید و نمره آن را به دانشگاه یا دانشگاه‌های مورد نظرتان ارائه دهید.

آزمون تافل سه ساعت طول می‌کشد.

آزمون تافل به دو شیوه کامپیوتری و کاغذی برگزار می‌شود.

در این آزمون، هر چهار مهارت زبانی‌تان سنجیده می‌شود. آزمون اسپیکینگ تافل نیز به این صورت انجام می‌شود که صدای‌تان حین آزمون ضبط می‌شود.

هر کدام از بخش‌های آزمون تافل 30 نمره دارد، بنابراین نمره نهایی آزمون تافل حداکثر 120 است.

مدرک تافل نهایتاً دو سال اعتبار دارد.

برای قبولی در آزمون تافل، باید نمره‌تان بین 90 تا 100 باشد. این نمره مطابق با سطح B2 زبان انگلیسی است.

هزینه شرکت در ازمون تافل 200 دلار آمریکا است.

این آزمون هفته‌ای شش بار برگزار می‌شود.

آزمون آیلتس آکادمیک (IELTS-Academic)

آزمون آیلتس آکادمیک (IELTS-Academic) یکی دیگر از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی است و نتیجه آن را دانشگاه‌ها و شرکت‌های سراسر جهان می‌پذیرند. آزمون آیلتس دو نوع دارد: آکادمیک و جنرال. اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌ را دارید یا می‌خواهید ویزای تحصیلی دریافت کنید، باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید. برای مهاجرت یا اخذ ویزای شغلی، می‌توانید در آزمون آیلتس جنرال شرکت کنید.

آزمون آیلتس 2 ساعت و 45 دقیقه طول می‌کشد.

این آزمون نیز به دو شیوه کاغذی و کامپیوتری برگزار می‌شود. برخلاف آزمون تافل، بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس به صورت رو در رو با اگزمینر انجام می‌شود، نه به صورت صدای ضبط شده. این آزمون متشکل از سوالات تشریحی، جای خالی، وصل کردنی، پاسخ کوتاه و چهارگزینه‌ای است.

در آزمون آیلتس نیز، مهارت‌های چهارگانه شما سنجیده می‌شود. بخش لیسنینگ آزمون آیلتس 30 ذقیقه طول می‌کشد، بخش ریدینگ 60 دقیقه، بخش رایتینگ 60 دقیقه و بخش اسپیکینگ 11 تا 14 دقیقه زمان می‌برد.

نمره آزمون آیلتس بین 1 تا 9 است و مدرک آن نیز دو سال اعتبار دارد.

بسیاری از دانشگاه‎‌ها نمره 6 تا 7 را از شما می‌پذیرند. این نمره برابر با سطح B2 یا C1 زبان انگلیسی است.

هزینه شرکت در آزمون آیلتس 245 دلار است.

آزمون آیلتس ماهی دو بار و در آخر هفته برگزار می‌شود.

آزمون C1 Advanced

آزمون C1 Advanced  یا آزمون Cambridge English: Advanced (CAE) سابق به اندازه آزمون‌های تافل و آیلتس جهانی نیست، بلکه برای ورود به دانشگاه‌های انگلستان باید در آن شرکت کنید. این آزمون زبان انگلیسی برای زبان‌آموزان سطوح پیشرفته مناسب است و اگر مطمئن هستید که در سطح پیشرفته هستید، در این آزمون شرکت کنید. نمره قبولی این آزمون معادل نمره 7 تا 8 آزمون آیلتس و نمره 110 تا 120 آزمون تافل است.

آزمون C1 Advanced چهار ساعت طول می‌کشد.

این آزمون نیز به دو شیوه کامپیوتری و کاغذی سنجیده می‌شود. در این آزمون، با سوالات چهارگزینه‌ای، جای خالی و وصل کردنی رو به رو خواهید شد. آزمون اسپیکینگ نیز به صورت رو در رو برگزار می‌شود.

در این آزمون پیشرفته زبان انگلیسی نیز هر چهار مهارت زبانی‌تان سنجیده می‌شود: ریدینگ و کاربرد زبان انگلیسی (90 دقیقه)، رایتینگ (90 دقیقه)، لیسنینگ (40 دقیقه) و اسپیکینگ (15 دقیقه).

نمره‌دهی این آزمون بدین ترتیب است:

نمره C و B (سطح C1)

نمره A (سطح C2)

مدرک این آزمون هرگز منقضی نخواهد شد.

بسیاری از دانشگاه‌ها نمره B یا بالاتر را از شما می‌پذریرند.

هزینه این آزمون بین 150 JH 170 یورو است.

 آزمون C2 Proficiency

آزمون C2 Proficiency یا همان آزمون Cambridge English: Proficiency (CPE) سابق پیشرفته‌ترین آزمون زبان انگلیسی است. این آزمون نیز مخصوص اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کشور انگلستان است. این آزمون برای کسانی مناسب است که در سطح C2 زبان انگلیسی هستند. قبولی در آزمون آزمون C2 Proficiency مثل اخد نمره 8.5 تا 9 در آزمون آیلتس و نمره 120 در آزمون تافل است.

آزمون C2 Proficiency تقریباً چهار ساعت طول می‌کشد.

این آزمون به صورت کامپیوتری و کاغذی برگزار می‌شود.

سوالات این آزمون به شکل چهارگزینه‌ای، جای خالی و وصل کردنی است. بخش اسپکینگ نیز به صورت رو در رو برگزار مس‌شود.

در این آزمون مهارت‌های چهارگانه زبانی‌تان سنجیده می‌شود. ریدینگ و کاربرد زبان انگلیسی (90 دقیقه)، رایتینگ (90 دقیقه)، لیسنینگ (40 دقیقه) و اسپیکینگ (16 دقیقه).

نمره‌دهی آزمون به صورت C1، C، B و A است. کیانب که نمره‌های C، B یا A را کسب می‌کنند گواهی سطح C2 را دریافت می‌کنند.

مدرک این آزمون هرگز منقضی نمی‌شود.

هزینه شرکت در این آزمون 240 یورو است.

آزمون کاغذی سالی 8 بار برگزار می‌شود و آزمون کامپیوتری سالی 6 بار برگزار می‌شود.

آزمون TOEIC

در آزمون TOEIC یا The Test of English for International Communication مهارت‌های ارتباطی شما در محیط کار سنجیده می‌شود. اگر قصد مهاجرت شغلی را دارید، می‌توانید در این آزمون شرکت کنید. بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی در سراسر جهان نتیجه این آزمون را از شما می‌پذیرند.

نمره آزمون TOEIC در مجموع 990  است که معادل با سطح C1 زبان انگلیسی است.

طی این آزمون نیز مهارت‌های چهارگانه زبانی‌تان سنجیده می‌شود.

نتیجه آزمون فقط دو سال اعتبار دارد.

آزمون دولینگو (DET)

آزمون دولینگو (DET) یا Duolingo English Test از آزمون‌های نسبتاً جدید زبان انگلیسی است و در حال حاضر، در سراسر جهان، بسیار محبوب است. بسیاری از دانشگاه‌های سراسر جهان مدرک آزمون زبان انگلیسی دولینگو را از شما می‌پذیرند. این آزمون به صورت کاملاً آنلاین برگزار می‌شود.

آزمون Pearson PTE

آزمون Pearson PTE یکی دیگر از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی برای مهاجرت تحصیلی است. در سراسر جهان، 6000 دانشگاه نتیجه این آزمون را از شما می‌پذیرند. همچنین بسیاری از شرکت‌ها و کارفرمایان نیز نتیجه این آزمون را از شما می‌پذیرند. این آزمون زبان انگلیسی کامپیوتری است و نتیجه آن نیز بعد از 48 ساعت اعلام می‌شود. مدرک آزمون Pearson PTE دو سال اعتبار دارد.

  سخن آخر

تا به اینجا، با معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی آشنا شدید. هر کدام از این آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی هدف مشخصی دارند. بسته به ویزای مورد نظرتان و کشور مقصدتان، می‌توانید در این آزمون‌ها شرکت کنید. معمولاً در آزمون‌های زبان انگلیسی، هر چهار مهارت زبانی شما سنجیده می‌شود و برآیند نمره هر مهارت نمره نهایی‌تان خواهد بود. بنابراین وقتی برای شرکت در آزمون‌ های بین المللی زبان انگلیسی آماده می‌شوید، باید روی هر چهار مهارت زبانی‌تان کار کنید. پیش از شرکت در هر آزمون انگلیسی، باید ساختار و نوع سوالات آن را بشناسید تا بتوانید در مسیر یادگیری و آماده شدن برای شرکت در آزمون، عملکرد بهتری داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا