زبان انگلیسی

بهترین منابع ریدینگ آیلتس

پاسخ دادن به سوالات بخش ریدینگ آزمون آیلتس برای بسیاری از داوطلبان بسیار دشوار است، چرا که با متونی از جنس متون این بخش رو به رو نشده‌اند. متون بخش ریدینگ آزمون آیلتس را از لابه لای کتاب‌ها، مجلات و روزنامه‌ها انتخاب می‌کنند. معمولاً زبان این متون دشوار است و واژگان به کار رفته در آن‌ها نیز تخصصی هستند. گاهی در این متون شکل‌هایی مانند نمودار، نقشه و مواردی از این دست نیز به چشم می‌خورد. اما چگونه برای پاسخ دادن به این بخش از آزمون آماده شویم؟ بهترین منابع آزمون آیلتس چیست؟

در این مطلب، از بهترین منابع ریدینگ آیلتس برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

کسب نمره بالا در بخش ریدینگ آیلتس

بخش ریدینگ آزمون آیلتس متشکل از سه متن است که از میان کتاب‌ها و مقالات موجود در ژورنال‌ها، مجله‌ها و روزنامه‌ها گردآوری شده‌اند. در این بخش، 40 سوال وجود دارد که یک ساعت برای پاسخ دادن به آن‌ها زمان دارید. این متن‌ها طولانی هستند و معمولاً از 2000 کلمه تشکیل شده‌اند. در واقع، باید بتوانید طی این یک ساعت، هر سه متن را مطالعه کنید و به سوالات مربوط به آن‌ها پاسخ دهید.

اگر می‌خواهید در این بخش، نمره بالایی را کسب کنید، باید چند نکته را در ذهن‌تان داشته باشید:

دایره واژگان‌تان را گسترش دهید. بهتر است به سراغ متون مربوط به حوزه‌های کسب و کار، تحصیلات، ترندهای اجتماعی، رسانه‌های جمعی، سفر و توریسم و محیط زیست بروید.

متون پیچیده انگلیسی را مطالعه کنید تا بتوانید پیچیده‌ترین ایده‌ها و استدلال‌ها را یاد بگیرید. با مطالعه این متون، یاد می‌گیرید چگونه جمله‌های طولانی را درک کنید و ارتباط میان جمله‌ها و پاراگراف‌ها را پیدا کنید.

وقت و انرژی‌تان را صرف درک کامل متن نکنید. کافی است نحوه صحیح پاسخ به سوالات را بدانید و بتوانید متن را نیز در همان مقدار درک کنید.

یادتان باشد که در آزمون آیلتس زمان اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع، باید بتوانید متون را سریعاً بخوانید و به سوالات پاسخ دهید. اگر تکنیک‌های پاسخ به سوالات بخش ریدینگ را بلد نباشید، نمی‌توانید طی یک ساعت، به همه سوالات پاسخ بدهید.

معرفی بهترین منابع ریدینگ آیلتس

و اما می‌رسیم به معرفی بهترین منابع ریدینگ آیلتس! اگر سری به بازار کتاب بزنید، با گزینه‌های بسیار زیادی مواجه خواهید شد و بالطبع، انتخاب برای‌تان دشوار خواهد بود.

در ادامه، از بهترین منابع ریدینگ آیلتس برای‌تان خواهیم گفت.

کتاب Reading for IELTS Collins

کتاب Reading for IELTS Collins از بهترین منابع برای تقویت ریدینگ آیلتس است. این کتاب متشکل از یازده فصل است و در هر فصل، به موضوع مشخصی پرداخته شده است. با استفاده از این کتاب، می‌توانید روش‌های پاسخ به سوالات بخش ریدینگ را یاد بگیرید. همچنین، در انتهای هر بخش نیز، یک آزمون برای سنجش مهارت ریدینگ شما وجود دارد.

در این کتاب، آزمون‌های ماک آیلتس نیز وجود دارد، بنابراین، می‌توانید جلسه آزمون آیلتس را برای خودتان شبیه‌سازی بکنید و طی زمان‌بندی مشخص، به سوالات پاسخ بدهید.

کتاب The official Cambridge Guide to IELTS

کتاب  The official Cambridge Guide to IELTS یکی دیگر از منابع مناسب برای تقویت مهارت ریدینگ است. در این کتاب، نمونه سوالات آزمون‌های سال‌های قبل گردآوری شده است و همچنین راهکارهای اصولی برای پاسخ دادن به آن‌ها نیز وجود دارد.

کتاب IELTS Advantage – Reading Skills

هر آنچه برای کسب نمره بالا در بخش ریدینگ آزمون آیلتس لازم دارید در کتاب IELTS Advantage – Reading Skills گردآوری شده است. در این کتاب، می‌توانید با روش‌های صحیح خواندن و درک مطلب را یاد بگیرید و در نهایت، بتوانید مطالب کلیدی و مهم را از متن بیرون بکشید و به راحتی، به سوالات بخش ریدینگ آیلتس پاسخ بدهید. علاوه بر این‌ها، می‌توانید دایره واژگان‌تان را گسترش دهید و رفته رفته، بتوانید متون مختلف را بخوانید و سریعاً درک‌شان کنید. در این کتاب، تمرین ریدینگ و پاسخ‌نامه نیز وجود دارد و با استفاده از آن، می‌توانید جلسه آزمون را برای خودتان شبیه‌سازی کنید و خودتان را بسنجید.

 کتاب Improve your IELTS Reading Skills

کتاب Improve your IELTS Reading Skills منبع بسیار مناسبی برای یادگیری روش‌های پاسخ به سوالات بخش ریدینگ آزمون آیلتس است. در این کتاب، با سوالات متنوع آشنا می‌شوید و نحوه پاسخ دادن به آن‌ها را نیز یاد می‌گیرید. اگر به فکر شرکت در آزمون آکادمیک هستید، از این منبع غافل نشوید.

کتاب Get ready for IELTS Reading

کتاب Get ready for IELTS Reading برای داوطلبان سطوح پیشرفته و متوسط مناسب است. در این کتاب، واژگان و متون جدید را می‌خوانید و با روش‌های پاسخ دادن به سوالات بخش ریدینگ نیز آشنا می‌شوید. این کتاب برای داوطلبان سطوح مبتدی و متوسط مناسب است، بنابراین اگر در سطح پیشرفته هستید، بهتر است به سراغ این کتاب نروید. با استفاده از این کتاب، می‌توانید واژگان ضروری آیلتس و دستور زبان را نیز یاد بگیرید. به علاوه، در این کتاب، آزمون‌های آزمایشی متعددی نیز وجود دارد و شما می‌توانید بخش ریدینگ را برای خودتان شبیه‌سازی کنید.

کتاب IELTS Reading Recent Actual test

این کتاب شامل تمرین و پاسخ‌نامه است، بنابراین، می‌توانید بخش ریدینگ آزمون آیلتس را با استفاده از این کتاب تجربه کنید. از نقاط قوت این کتاب می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تمرینات و متون موجود در این کتاب برگرفته از آزمون‌های واقعی آیلتس است.

کتاب IELTS Reading – Maximiser

کتاب IELTS Reading – Maximiser برای زبان‌آموزان سطح متوسط و بالاتر بسیار مناسب است. در این کتاب، می‌توانید با نکات کلیدی پاسخ به سوالات آزمون آیلتس، واژگان جدید و دستور زبان انگلیسی آشنا شوید.

سخن آخر

تا به اینجا، با بهترین منابع ریدینگ آیلتس آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، منابع متعددی برای یادگیری روش صحیح پاسخ به سوالات درک مطلب آزمون آیلتس و تقویت مهارت ریدینگ وجود دارد. اگر دایره واژگان‌تان را گسترش دهید، دستور زبان انگلیسی را بدانید و تکنیک‌های پاسخ دادن به سوالات این بخش را بدانید، می‌توانید نمره بالایی را در این بخش کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا