زبان انگلیسی

معرفی منابع آیلتس

اگر به فکر شرکت در آزمون آیلتس هستید، حتماً فکرتان مشغول یافتن راه‌هایی برای کسب بالاترین نمره در این آزمون است. یکی از اولین قدم‌‌ها برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس تهیه بهترین منابع آیلتس و مطالعه صحیح آن‌ها است. تنوع منابع موجود برای آزمون آیلتس بسیار زیاد است، اما مسلماً هیچ داوطلبی زمان بررسی تک تک آن‌ها را ندارد. اگر بهترین منابع آزمون آیلتس را بشناسید و از همان ابتدا، به سراغ آن‌ها بروید، وقت و انرژی‌تان هدر نخواهد رفت و زودتر به نتیجه خواهید رسید. در این مطلب، به معرفی منابع آیلتس خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

کتاب The Official Cambridge Guide To IELTS

کتاب The Official Cambridge Guide To IELTS برای آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس مناسب است. اگر در ابتدای مسیر آمادگی برای آزمون آیلتس هستید، از این کتاب غافل نشوید. در این کتاب، نکات کلیدی برای پاسخ دادن به سوالات بخش‌های مختلف آزمون آیلتس وجود دارد. همچنین، با استفاده از این کتاب، می‌توانید با سوالات مختلف آزمون آیلتس آشنا شوید و پاسخ دقیق و پرجزئیات آن‌ها را نیز مشاهده کنید.

کتاب Barron’s IELTS  Superpack

کتاب Barron’s IELTS  Superpack حاوی تکنیک‌های بسیار مهم برای پاسخ دادن به سوالات قسمت‌ای مختلف آزمون آیلتس است. اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس جنرال را دارید، این کتاب بسیار کمک‌تان خواهد کرد. با مطالعه دقیق مطالب این منبع آیلتس، می‌توانید نمره بالایی را در قسمت‌های مختلف آزمون کسب کنید. این کتاب بسیار جامع است و جزئیات بسیار مهمی نیز در آن مطرح شده است. پس از مطالعه این کتاب، خواهید دید که می‌توانید با تسلط بیشتری به سوالات آزمون آیلتس پاسخ دهید.

کتاب IELTS Cambridge Test Books

یکی از محبوب‌ترین منابع آزمون آیلتس کتاب IELTS Cambridge Test Books است. بسیاری از زبان آموزان به سراغ این کتاب می‌روند و از این مجموعه برای تقویت هر چهار مهارت‌شان از آن‌ها استفاده می‌کنند. البته یادتان باشد که برای تقویت مهارت صحبت کردن یا اسپیکینگ، نباید فقط به این مجموعه اکتفا کنید، بلکه بهتر است به سراغ منابع دیگر نیز بروید.

کتاب IELTS Vocabulary Masterclass 8.5

با استفاده از کتاب IELTS Vocabulary Masterclass 8.5، می‌توانید دامنه واژگان‌تان را گسترش دهید. در این کتاب آموزشی، صدها واژه ضروری آیلتس وجود دارد که با دانستن آن‌ها، می‌توانید به راحتی، به سوالات بخش‌های مختلف پاسخ دهید. دانستن واژگان برای پاسخ دادن به سوالات هر چهار بخش ضروری است.

کتاب IELTS 5 Practice Tests by Simone Braverman

کتاب IELTS 5 Practice Tests by Simone Braverman برای کسانی مناسب است که به دنبال نمونه سوالات آیلتس و تمرین بیشتر هستند. با استفاده از تمرین‌های موجود در این کتاب، می‌توانید جلسه آزمون آیلتس را برای خودتان شبیه سازی کنید و هنگام امتحان، با نگرانی کمتری، در جلسه حاضر شوید. فایل‌های صورتی مربوط به بخش لیسنینگ این کتاب در سایت‌های مختلف موجود است و می‌توانید آن‌ها را به راحتی دانلود کنید.

کتاب IELTS Prep Plus

نام کاپلان به گوش همه داوطلبان آزمون آیلتس آشنا است. کاپلان مولف کتاب IELTS Prep Plus است. در این کتاب، شش آزمون آیلتس آکادمیک و 2 آزمون آیلتس جنرال وجود دارد که شما را برای شرکت در آزمون آماده می‌کنند. با استفاده از این منبع آیلتس می‌توانید هر چهار مهارت زبانی‌تان را بسنجید. این کتاب کاپلان فایل‌های صوتی متعددی را نیز همراه خود دارد که به تقویت مهارت‌های شنیداری و گفتاری‌تان کمک می‌کند.

کتاب Barron’s IELTS Superpack

کتاب Barron’s IELTS Superpack از جامع‌ترین منابع آزمون آیلتس در بازار است. این کتاب نیز از گزینه‌های مناسب برای داوطلبان آزمون آکادمیک و جنرال است. فایل‌های صوتی مربوط به این کتاب در وب‌سایت‌های مختلف وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را دانلود کنید و برای پرورش مهارت‌های مختلف‌تان از آن‌ها استفاده کنید. همچنین در این کتاب، 600 واژه ضروری برای آزمون آیلتس وجود دارد.

پلتفرم Complete IELTS Prep Course on Udemy

پلتفرم Complete IELTS Prep Course on Udemy از بهترین منابع آنلاین آزمون آیلتس است که دوره‌های بسیار مفید و جذابی در آن وجود دارد. بیش از 94000 داوطلب از این منبع برای موفقیت در آزمون آیلتس استفاده کرده‌اند. فرقی نمی‌کند قصد دارید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید یا در آزمون آیلتس جنرال، در هر صورت، می‌توانید از این منبع برای کسب نمره بالا در این آزمون استفاده کنید. اگر در مهارت‌های لیسنینگ و ریدینگ ضعف دارید، از این منبع غافل نشوید.

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS از بهترین منابع برای آشنایی با سوالات آزمون آیلتس است. محتوای این کتاب را ممتحن‌های آزمون آیلتس گردآوری کرده‌اند. در این کتاب، جزئیات بسیار زیادی در مورد هر چهار بخش آزمون آیلتس گردآوری شده است و نکات مهمی نیز در مورد نحوه پاسخ دادن به سوالات هر چهار بخش وجود دارد. همراه این کتاب، یک دی وی دی نیز وجود دارد که به تقویت مهارت‌های شنیداری و گفتاری کمک می‌کند.

دوره آنلاین Road to IELTS Official Course

دوره آنلاین Road to IELTS Official Course از بهترین منابع آزمون آیلتس است که تا کنون، بیش از پنج میلیون داوطلب آزمون آیلتس در آن شرکت کرده‌اند. در این دوره، بیش از 36 نمونه سوال آزمون سوال به همراه پاسخنامه وجود دارد. به علاوه، پنج فایل تصویری نیز از بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس فراهم شده است. این دوره آنلاین است و همه داوطلبان می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

سخن آخر

منابع آیلتس بسیار زیاد است. همانطور که مشاهده کردید، تعداد کتاب‌ و منابع آنلاین برای آمادگی آزمون آیلتس بسیار زیاد است. با استفاده از این منابع آیلتس، می‌توانید هر چهار مهارت زبانی‌تان را بسنجید و تقویت کنید. به علاوه، این منابع تکنیک‌های پاسخ به سوالات قسمت‌های مختلف آزمون آیلتس را نیز به شما یاد می‌دهند.  بهتر است از همان ابتدا، به سراغ این منابع بروید تا بتوانید نقاط قوت و ضعف‌تان را در هر چهار بخش آزمون آیلتس بسنجید و در جهت تقویت آن‌ها تلاش کنید. در این مسیر، نمونه سوالات آزمون آیلتس را فراموش نکنید. منابع حاوی این نمونه سوالات شما را با ساختار آزمون آیلتس آشنا می‌کنند و در نهایت، باعث می‌شوند با آمادگی و آسودگی خاطر بیشتری، در جلسه امتحان آیلتس حاضر شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا