زبان انگلیسی

چرا نمی توانم به انگلیسی صحبت کنم؟

چرا نمی‌توانم به انگلیسی صحبت کنم؟ این سوال بسیاری از زبان آموزان است. صحبت کردن از دشوارترین مهارت‌های زبانی است، از این رو، به تمرین و ممارست بسیار زیادی نیاز دارد. بسیاری از زبان آموزان از صحبت کردن به زبان انگلیسی وحشت دارند. مثلاً می‌ترسند لغتی را اشتباه تلفظ کنند یا از ساختار اشتباهی استفاده کنند و دیگران مسخره‌شان کنند. ترس از صحبت کردن فقط یکی دلایل پیشرفت نکردن در این مهارت است و ممکن است علت‌های دیگر در پس این موضوع وجود دااشته باشد. اگر مدت‌ها است یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کرده‌اید، اما همچنان پیشرفتی در صحبت کردن‌تان مشاهده نمی‌کنید، باید به فکر یافتن علت آن و سپس، پیدا کردن راه حلی برای رفع مشکل باشید.

در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت چرا نمی‌توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید و با ایجاد چه تغییراتی در روند یادگیری زبان انگلیسی، می‌توانید سریع‌تر به این هدف‌تان برسید. با ما همراه باشید.

زمان کافی را صرف مطالعه زبان انگلیسی نمی‌کنید

مطالعه زبان انگلیسی را جدی بگیرید و نداشتن وقت کافی را بهانه نکنید. هر چه سطح زبان‌تان بالاتر برود، باید زمان بیشتری را نیز صرف یادگیری زبان انگلیسی کنید. در واقع، باید یادگیری زبان انگلیسی را در اولویت قرار دهید.

برای تمرین بیشتر، سعی کنید پادکست‌های انگلیسی متناسب با سطح‌تان را انتخاب کنید و وقتی مشغول انجام کار دیگری هستید، به آن‌ها گوش دهید. یادتان باشد که باید پادکست‌های متناسب با سطح‌تان را انتخاب کنید تا در مسیر، خسته نشوید. همچنین، بهتر است پادکست‌هایی را انتخاب کنید که موضوع‌شان متناسب با سلیقه و علاقه‌مندی‌تان است. برای مثال، اگر به مباحث روانشناسی علاقه دارید، بهتر است به سراغ پادکست‌هایی بروید که حول محور روانشناسی هستند. بدین ترتیب، در مسیر یادگیری زبان انگلیسی خسته نخواهید شد و مسیر را با لذت ادامه خواهید داد. بنابراین، در انتخاب پادکست باید بسیار دقت کنید.

هرگز کمبود وقت یا خستگی را بهانه نکنید و از هر فرصتی، برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید.

تمرین صحبت کردن به زبان انگلیسی را جدی نمی‌گیرید

اگر مهارت صحبت کردن را جدی نگیرید و زمان کافی را صرف تمرین این مهارت نکنید، بالطبع، پیشرفتی نیز حاصل نخواهد شد. تمرین مهارت‌های شنیداری و خواندن و درک مطلب، در مقایسه با تمرین مهارت صحبت کردن، آسان‌تر است، از این رو، بسیاری از زبان آموزان ترجیح می‌دهند به سراغ مهارت صحبت کردن نروند و بیشتر وقت‌شان را صرف گوش دادن به پادکست و تماشای ویدئوهای انگلیسی کنند. اما یادتان باشد که فقط گوش دادن و خواندن نمی‌تواند کمک‌تان کند، بلکه باید خروجی نیز داشته باشید. در واقع، باید بتوانید آنچه را می‌شنوید ادا کنید، به خوبی گویش ور زبان انگلیسی.

سعی کنید زمان مشخصی از روز را به صحبت کردن به زبان انگلیسی اختصاص دهید تا رفته رفته، ادای واژگان را یاد بگیرید و همچنین بتوانید طولانی‌ترین جمله‌ها را به زبان انگلیسی بیان کنید.

برای تمرین کردن این مهارت، منتظر زمان خاصی نباشید، چرا که حتی روزانه 15 دقیقه تمرین می‌تواند تأثیر شگفت‌انگیزی بر پیشرفت‌تان داشته باشد.

زمان زیادی را صرف یادگیری دستور زبان انگلیسی می‌کنید

مطالعه دستور زبان انگلیسی و یادگیری قوانین این زبان بسیار مهم است و برای صحبت کردن به زبان انگلیسی، به دانستن آن‌‌ها نیاز دارید، اما یادتان باشد صرف مطالعه زیاد دستور زبان نمی‌تواند به تقویت مهارت صحبت کردن کمک کند. اما چاره کار چیست؟ بهتر است دستور زبانی را که یاد می‌گیرید یا همان چیزی را که آموخته‌اید به مرور زمان در صحبت‌های‌تان به کار بگیرید تا رفته رفته، بتوانید این قوانین را به صورت خودکار در صحبت کردن‌تان پیاده کند.

حتی اگر ظریف‌ترین نکات دستور زبان انگلیسی را بدانید، اما از آن‌ها در صحبت کردن‌تان استفاده نکرده باشید، با مکث صحبت خواهید کرد، اما با تمرین و تکرار مداوم، می‌توانید همه آموخته‌های‌تان را به زبان بیاورید.

بنابراین نباید زمان زیادی از روز را صرف یادگیری دستور زبان انگلیسی کنید، بلکه بهتر است گرامر انگلیسی را به مرور زمان یاد بگیرید و آن‌ها را به تدریج در گفته‌های‌تان به کار بگیرید.

بهتر است به جای یادگیری دستور زبان انگلیسی و قواعد متعدد آن، جملههای انگلیسی را آنقدر با خودتان تکرار کنید تا ساختار آن‌ها در ذهن‌تان تثبیت شود. بدین ترتیب، مهارت صحبت کردن در شما به میزان چشم‌گیری تقویت خواهد شد.

از صحبت کردن به زبان انگلیسی خجالت می‌کشید

بسیاری از زبان آموزان از صحبت کردن خجالت می‌کشند. معمولاً این زبان آموزان از اشتباه کردن می‌ترسند. اگر می‌خواهید مثل یک گویش رو زبان انگلیسی صحبت کنید، از همان ابتدا، باید باور کنید که اشتباه کردن بخشی از مسیر یادگیری است و هیچ اشتباهی ندارد موقع صحبت کنید اشتباه کنید. بدین ترتیب، از صحبت کردن به زبان انگلیسی نخواهید ترسید و آنقدر صحبت خواهید کرد تا رفته رفته، ایرادهای‌تان برطرف شود.

منتظر زمان و شرایط ایده‌آل برای یادگیری زبان انگلیسی هستید

از شنبه شروع می‌کنم زبان انگلیسی می‌خونم! تا به حال، چند بار این جمله را به خودتان گفته‌اید؟ یادگیری زبان انگلیسی را به تعویق نیندازید و منتظر شرایط ایده‌آل نباشید. از همین امروز، شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید و از هر فرصتی، برای یادگیری استفاده کنید.

دایره واژگان‌تان گسترده نیست

یادتان باشد برای صحبت کردن به زبان انگلیسی، باید دایره واژگان‌تان گسترده باشد. هر چه واژگان بیشتری را بلد باشید، می‌توانید راحت‌تر در مورد موضوعات مختلف صحبت کنید. بنابراین، وقتی تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی می‌گیرید، باید روزانه، حداقل پنج تا ده واژه جدید را یاد بگیرید تا بتوانید به راحتی، به زبان انگلیسی صحبت کنید و افکارتان را به زبان بیاورید.

سخن آخر

تا به این‌جا، حتماً به پاسخ سوال چرا نمی‌توانم به انگلیسی صحبت کنم رسیده‌اید. وقتی دلایل یا دلایل عدم پیشرفت‌تان را بیابید، می‌توانید به راحتی، برطرف‌شان کنید. برنامه ریزی دقیق انجام دهید، ترس‌ها و بهانه‌های‌تان را کنار بگذارید، از همین امروز، شروع به تمرین کنید و همواره، واژگان و عبارت‌های جدید را یاد بگیرید تا بتوانید خیلی زود پیشرفت کنید و به هدف‌تان برسید. همواره، یادتان باشد که صحبت کردن دشوارترین مهارت زبان انگلیسی است و باید زمان زیادی را صرف تمرین آن کنید. بنابراین نباید دلسرد شوید و مطمئن باشید که با تمرین و ممارست، می‌توانید به هدف‌تان برسید و به خوبی، به زبان انگلیسی صحبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا