زبان انگلیسی

پارافریزینگ paraphrasing آیلتس چیست؟

پارافریزینگ یا paraphrasing آیلتس مهارت بسیار مهمی است که اگر به درستی انجام شود، می‌تواند تأثیر قابل توجهی روی نمره‌تان داشته باشد. روش‌های مختلفی برای پارافریزینگ در آزمون آیلتس وجود دارد که اگر آن‌ها را بشناسید و بتوانید به درستی انجام‌شان دهید، می‌توانید نمره قابل قبولی را در ازمون کسب کنید. اما پارافریزینگ چیست؟ چگونه آن را انجام دهیم؟

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد پارافریزینگ آیلتس بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

پارافریزینگ چیست؟

پارافریزینگ یا  paraphrasing یعنی نوشتن جمله یا عبارت به شیوه‌ای دیگر. برای مثال اگر بخواهید جمله The school student listened attentively to the podcast را پارارفریز کنید، باید بنویسید:

The pupil listened very carefully to the digital audio file.

برای موفقیت در بخش‌های رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ آزمون آیلتس، باید تکنیک پارافریزینگ را یاد بگیرید.

چرا پارافریزینگ در آزمون آیلتس مهم است؟

پارافریزینگ در آزمون آیلتس بسیار مهم است، زیر:

  • به شما کمک می‌کند تا بتوانید روی موضوع اصلی تمرکز کنید.
  • یاد می‌گیرید چگونه با واژگان خودتان در مورد مسائل مختلف صحبت کنید

روش های پارافریزینگ آیلتس

بسیاری از زبان‌آموزان و داوطلبان آزمون آیلتس به اشتبا فکر می‌کنند که پارافریزینگ به معنای استفاده از واژه‌های مترادف است، اما پارافریزینگ فقط به معنای نوشتن واژه مترادف نیست، بلکه روش‌های دیگری نیز برای پارافریز کردن وجود دارد. برای مثال، استفاده از ساختار مجهول، تبدیل ساختار مجهول به ساختار معلوم و بالعکس، تغییر ساختار جمله یا استفاده از عبارت‌های مختلف می‌تواند شکل فعل را تغییر دهد. هر چه تکنیک‌های بیشتری برای پارارفریز کردن بدانید، نمره بالاتری را در آزمون آیلتس کسب خواهید کرد. در ادامه، از روش های پارافریز کردن در آزمون آیلتس برای‌تان گفته‌ایم.

استفاده از واژگان مترادف

یکی از بهترین روش‌های پارافریزینگ در آزمون آیلتس استفاده از واژگان مترادف است. با استفاده از واژه‌های هم‌معنا می‌توانید به ممتحن آزمون آیلتس نشان دهید که مفهوم متن را دریافت کرده‌اید و دایره واژگان‌تان نیز آنقدر گسترده است که می‌توانید از واژه‌های جدید برای تفسیر و بازنویسی متن یا جمله استفاده کنید.  

از واژه‌های مترادف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • unemployment = lack of jobs
  • serious problems = grave issues
  • developed nations = industrialized countries
  • advantages and/or disadvantages = pros and/or cons
  • working week = professional schedule

در جدول زیر، از نحوه پارافریز کردن یک جمله با استفاده از واژگان مترادف برای‌تان گفته‌ایم.

جمله پارافریز شدهجمله اصلی
The cause of rising levels of pollution are the growth and expansion of industry as well as the number of people travelling by air.The reasons for increasing level of pollution are the development of industry and air travel.
We are travelling to Disney for our hard-earned vacationWe are heading to Disneyland for a well-deserved holiday

یادتان باشد که در این روش، فقط باید از واژگانی استفاده کنید که از معنای‌شان مطمئن هستید. همچنین فقط باید واژگانی را تغییر دهید که معنای دقیق‌شان را می‌دانید، در غیر این صورت، ممکن است جمله اشتباهی را بنویسید.

البته برای دریافت نمره بالاتر، لازم نیست کل جمله را تغییر دهید، بلکه صرفاً چند عبارت را تغییر دهید کافی است. درست مثل آنچه در مثال بالا مشاهده کردید.

در مورد تغییر واژگان بسیار دقت کنید و هر واژه‌ای را تغییر ندهید. یادتان باشد که اگر زیادی تغییر دهید، ممکن است اتفاقات زیر رخ دهد:

  • مرتکب اشتباهاتی می‌شوید که ممکن است باعث کاهش نمره‌تان شود
  • ممکن است معنای جمله به طور کلی تغییر کند

هر چه تعداد اشتباهات بیشتر شود، بالطبع، نمره‌تان نیز کمتر خواهد شد.

تغییر ظاهر واژه

گاهی لازم نیست واژه جدیدی را بنویسید و به دنبال واژه مترادف باشید، بلکه تغییر ظاهر واژه کافی است. به مثال زیر توجه کنید:

Many people have poor heath because they are failing to eat well and are not exercising enough.Many people are unhealthy because they fail to ear well and exercise.

همانطور که در جمله بالا مشاهده می‌کنید، شکل واژه‌های unhealthy، fail و exercise تغییر می‌کند. بنابراین واژگان معنای خود را حفظ کرده‌اند و صرفاً ظاهرشان تغییر کرده است.

اگر بتوانید این کار را به درستی انجام دهید، نمره خوبی را کسب خواهید کرد، چرا که تغییر صحیح فرم واژه با حفظ معنای آن حاکی از شناخت وسیع شما از واژگان است.

از دیگر نمونه‌های تغییر واژه در پارافریزینگ آزمون ایلتس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Developing= the development of

Increasing= an increase in

Pollution= being polluted

Explain= explanation

تغییر ساختار جمله

یکی از راه‌های پارافریزینگ در آزمون آیلتس تغییر ساختار جمله است. وقتی ساختار جمله‌ای را تغییر می‌دهید، بر اساس مهارت نوشتاری‌تان، جمله جدیدی را می‌نویسید.

به جمله زیر توجه کنید:

Failing to eat well and not exercising are the reasons that many people have poor health.May people fail to eat well and exercise and, for that reason, they are unhealthy.Many people are unhealthy because they fail to ear well and exercise.

سخن آخر

پارافریزینگ یک مهارت است و باید برای کسب آن بسیار تلاش کنید. پارافریزینگ در آزمون آیلتس اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر بتوانید آن را به درستی انجام دهید، می‌توانید در بخش‌های رایتینگ و اسپیکینگ نمره بالاتری را کسب کنید. از روش های پارافریزینگ در آزمون ایلتس می‌توان به استفاده از واژگان مترادف، تغییر ساختار جمله و تغییر ظاهر واژه اشاره کرد. یادتان باشد که نباید در ایجاد تغییرات زیاده‌روی کنید، چرا که ممکن است در اثر یک اشتباه جزئی، کل معنای جمله تغییر کند و در نتیجه نمره‌ نهایی‌تان کم شود. بنابراین پارافریزینگ را جدی بگیرید و آن را با دقت کامل انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا