زبان انگلیسی

گرفتن آیلتس چقدر زمان می برد؟

آماده شدن برای آزمون آیلتس چقدر طول می‌کشد؟ این سوال بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس است. آماده شدن برای آزمون آیلتس، به خصوص برای کسانی که اولین بار است قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند، کمی دشوار است. پاسخ به سوال مدت زمان لازم برای آماده شدن برای آزمون آیلتس به موارد مختلفی بستگی دارد. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد مدت زمان لازم برای آماده شدن برای آزمون آیلتس بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

آزمون آیلتس چیست؟

آیلتس از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است که از آن برای ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. آزمون آیلتس به دو نوع آکادمیک و جنرال تقسیم می‌شود. در این آزمون زبان انگلیسی، هر چهار مهارت زبانی داوطلبان سنجیده می‌شود: اسپیکینگف لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ. در آزمون آیلتس، گستره واژگان، دستور زبان، ساختار جملات و درک کلی داوطلب از زبان انگلیسی سنجیده می‌شود.

آزمون آیلتس در سراسر جهان معتبر است و معمولاً کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان را دارند یا اینکه می‌خواهند در این کشورها کار و تحصیل کنند، باید به فکر اخذ مدرک آیلتس باشند.

آیا یک ماه مطالعه برای قبولی در آیلتس کافی است؟

همانطور که گفتیم، مدت زمان لازم برای آمادگی برای آزمون آیلتس به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان مدت زمان مشخصی را برای همه اشخاص تعیین کرد. میزان دانش شخص در زمینه زبان انگلیسی، عادت‌های مطالعه و نمره مورد نظر از عوامل موثر بر تعیین مدت زمان لازم برای آمادگی آزمون آیلتس هستند. بنابراین ممکن است شخصی بتواند یک ماهه برای آزمون آیلتس آماده شود و شخص دیگری لازم باشد شش ماه تلاش کند تا بتواند به نمره دلخواهش برسد.

اگر در سطح پیشرفته زبان انگلیسی هستید و با محتوا و ساختار آزمون آیلتس نیز آشنایی لازم را دارید، احتمالاً یک ماه برای دوره و تمرین کافی است. اما اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید، باید زمانی بیشتری را صرف کنید، چرا که باید مهارت‌های زبانی را در خودتان تقویت کنید و دانش کافی را برای موفقیت در آزمون کسب کنید.

به طور کلی، توصیه می‌شود هر شخص دو تا سه ماه را صرف آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس کند. طی این مدت، می‌توانید نقاط ضعف و نقاط قوت‌تان را بشناسید و روی مهارت‌های مختلف زبانی‌تان، مانند ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ، کار کنید.

بنابراین در قدم اول، باید دانش زبانی‌تان را ارزیابی کنید، ساختار و محتوای آزمون آیلتس را بسنجید و نمره هدف‌تان را نیز مشخص کنید تا بتوانید مدت زمان لازم را تعیین کنید.

چگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

اگر می‌خواهید برای شرکت در آزمون آیلتس آماده شوید، باید ابتدا یک سری نکات مهم را بدانید و سپس برای تقویت هر چهار مهارت زبانی‌تان ببرنامه‌ریزی کنید.

  • ساختار آزمون آیلتس را بشناسید
  • نمونه سوالات آیلتس را مطالعه کنید
  • نقاط قوت و نقاط ضعف‌تان را بشناسید
  • برنامه مطالعه داشته باشید
  • منابع آزمون آیلتس را فراهم کنید (برای مثال، مقالات روزنامه‌ها و مجله‌ها را بخوانید، مقالات آکادمیک را مطالعه کنید، پادکست انگلیسی گوش دهید و فیلم و سریال انگلیسی ببینید)
  • مدیریت زمان را یاد بگیرید
  • انگیزه‌تان را حفظ کنید

یادتان باشد آمادگی برای آزمون آیلتس مستلزم صرف زمان و انرژی بسیار است، اما تمرین و تکرار مداوم و مستمر می‌تواند شما را به نمره مطلوب‌تان برساند.

آیا اخذ نمره 7 در آزمون آیلتس دشوار است؟

هفت نمره مطلوبی است و کسب آن برای برخی از داوطلبان چندان کار ساده‌ای نیست. برای اخذ نمره هفت و بالاتر از آن در آزمون آیلتس، باید دانش زبانی بالایی داشته باشید و بتوانید متون مختلف را بخوانید و در مورد موضوعات گوناگون به زبان انگلیسی صحبت کنید. همچنین باید نشان دهید که می‌توانید از واژگان انگلیسی استفاده کنید و جملات را نیز با ساختار صحیح ادا کنید.

به طور کلی، آزمون آیلتس طراحی شده است تا توانایی شما را در خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن بسنجند. از این رو، برای موفقیت در آن و کسب نمره بالا، باید روی هر چهار مهارت زبانی‌تان کار کنید.

آمادگی برای آزمون آیلتس به روش خودخوان

اگر می‌خواهید خودتان برای شرکت در آزمون آیلتس آماده شوید، روش‌های مختلف پیش روی‌تان قرار دارد.

در قدم اول، باید آزمون آیلتس را بشناسید و با قسمت‌های مختلف آن آشنا شوید. پس از آن، توانایی‌تان را در مهارت‌های مختلف بسنجید تا بتوانید در مسیر درست یادگیری قرار بگیرید.

به طور مرتب تمرین کنید. تمرین و تکرار کلید موفقیت در آزمون آیلتس است. زمان مشخصی برای مطالعه برای آزمون آیلتس اختصاص دهید. در این زمان، می‌توانید از منابع مختلف برای تقویت هر چهار مهارت استفاده کنید و همچنین، می‌توانید از منابع آنلاین برای سنجش میزان پیشرفت‌تان استفاده کنید.

از منابع مناسب استفاده کنید. در وبسایت‌های مختلف، منابع بسیار خوبی برای تقویت هر چهار مهارت زبانی وجود دارد. برای تقویت هر مهارت، به سراغ بهترین منابع بروید تا بتوانید بدون اتلاف وقت، در مسیر درست پیش بروید.

برای از بین بردن نقاط ضعف‌تان تلاش کنید. برای مثال، اگر در بخش لیسنینگ ضعف دارید، برای پرورش این مهارت تلاش کنید و زمان بیشتری را به مطالعه و تمرین برای این بخش اختصاص دهید. 

دایره واژگان‌تان را گسترش دهید. برای یادگیری واژ به سراغ منابع مختلف بروید تا بتوانید واژگان متنوعی را یاد بگیرید. همچنین بهتر است کاربرد هر واژه را به همراه معنای آن یاد بگیرید تا بتوانید به راحتی، از آن‌ها استفاده کنید.

در آزمون‌های ماک آیلتس شرکت کنید. با شرکت در آزمون‌های ماک آیلتس، می‌توانید خودتان را بسنجید. همچنین با قرار گرفتن در کنار دیگر داوطلبان، انگیزه برای ادامه پیدا می‌کنید.

سخن اخر

تا به اینجا، متوجه شدید گرفتن آیلتس چقدر طول می‌کشد. مدت زمان لازم برای آماده شدن برای شرکت در آزمون آیلتس به عوامل مختلفی بستگی دارد، از نمره مورد نظر گرفته تا دانش زبانی‌تان. هر چه دانش زبانی‌تان کمتر باشد، باید زمان بیشتری را صرف آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس کنید. برای شرکت در آزمون آیلتس، باید ساختار و محتوای آزمون آیلتس را بشناسید، دایره واژگان‌تان را گسترش دهید، دستور زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید و هر چهار مهارت زبانی‌تان را نیز تقویت کنید. شرکت در دوره های آمادگی آزمون آِیلتس و استفاده از منابع مناسب و معتبر سرعت پیشرفت‌تان را به میزان چشم‌گیری افزایش می‌‍‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا