زبان انگلیسی

آزمون celpip  همه چیز درباره آزمون celpip

اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید، حتماً می‌دانید که تسلط به زبان انگلیسی برای مهاجرت ضروری است. برای مهاجرت به کانادا، دو آزمون زبان انگلیسی پیش روی‌تان قرار دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید: CELPIP و IELTS. هر دو آزمون برای مهاجرت به کانادا و اخذ شهروندی این کشور قابل قبول هستند. در این مطلب، قرار است در مورد آزمون CELPIP صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

آزمون CELPIP چیست؟

آزمون CELPIP برای سنجش میزان دانش زبان آموزان طراحی شده است. طی این آزمون، هر چهار مهارت زبانی داوطلبان سنجیده می‌شود:

  • لیسنینگ
  • اسپیکینگ
  • ریدینگ
  • رایتینگ
  • طی این آزمون مهارت‌های زبانی داوطلبان سنجیده می‌شود تا معلوم شود که آیا مهارت لازم را برای اقامت دائم در کانادا دارند یا خیر. طی این آزمون، با زبان انگلیسی رایج در کانادا آشنا خواهید شد.

بخش‌های مختلف آزمون زبان انگلیسی CELIP چیست؟

هر کدام از بخش‌های آزمون CELPIP ساختار مشخصی دارند و زمان معینی را نیز به خود اختصاص می‌دهند. در جدول زیر، از این موارد به تفکیک برای‌تان گفته‌ایم.

بخش لیسنینگبخش لینینگ آزمون 47 تا 55 دقیقه طول می‌کشد. در این بخش 40 تا 46 سوال وجود دارد. بخش لیسنینگ آزمون CELPIP 40 نمره دارد.
بخش ریدینگبخش ریدینگ آزمون 55 تا 60 دقیقه طول می‌کشد. در این بخش، 38 تا 45 سوال مطرح شده است. بخش ریدینگ 38 نمره دارد.
بخش اسپیکینگبخش اسپیکینگ آزمون 12 تا 20 دقیقه طول می‌کشد. این بخش شامل 8 سوال می‌شود.
بخش رایتینگبخش رایتینگ 53 تا 60 دقیقه طول می‌کشد.

جالب است بدانید که یک سری از سوالات آزمون CELPIP بدون نمره است.

معیار نمره دهی در آزمون CELPIP چیست؟

و اما می‌رسیم به معیار نمره دهی در آزمون CELPIP. سوالات این آزمون زبان انگلیسی کمی پیچیده هستند، از این رو، روند نمره دهی آن نز کمی پیچیده است. برای مثال، اگر دو داوطلب به یک سوال پاسخ صحیح داده باشند، ممکن است نمره یک داوطلب، به خاطر نوشتن پاسخ بهتر، بالاتر شود.

نمره دهی به بخش رایتینگ آزمون CELPIP

برای نمره دهی به بخش رایتینگ آزمون CELPIP، عوامل مختلفی در نظر گرفته می‌شود:

  • محتوا و انسجام آن

در این بخش، تعداد ایده‌ها، کیفیت ایده‌ها، نحوه سازمان‌دهی ایده‌ها و مثال‌ها و جزئیات متن اهمیت پیدا می‌کنند.

  • انتخاب واژگان

در این بخش، نحوه انتخاب واژگان و کاربرد آن‌ها در جمله‌ها اهمیت پیدا می‌کنند. بهتر است در این بخش، به سراغ جزئیات دقیق بروید و به صورت مختصر و مفید بنویسید.

  • خوانش پذیری

حواس‌تان به ساختار متن‌تان باشد و پاراگراف‌بندی را کاملاً رعایت کنید. همچنین به دستور زبان و ساختار جملات بسیار توجه کنید و املای واژگان را نیز با دقت کامل بنویسید.

نمره دهی به بخش اسپیکینگ آزمون CELPIP

برای نمره‌دهی به بخش اسپیکینگ CELPIP، باید علاوه بر محتوا، انسجام و انتخاب واژگان و عبارت‌های مناسب، به مواردی مانند تلفظ صحیح واژگان، دستور زبان، ساختار جمله‌ها و لحن آن‌ها داشته باشید.

چگونه برای شرکت در آزمون CELPIP آماده شویم؟

و اما چگونه برای شرکت در آزمون CELPIP آماده شویم؟ اگر می‌خواهید برای شرکت در آزمون CELPIPآماده شوید، باید به سراغ منابع مناسب برای این آزمون بروید. همچنین، مطالعه نمونه سوالات سال‌های قبل نیز به شما ممک می‌کند برای آزمون آماده شوید.

دستور زبان و واژگان زبان انگلیسی را با دقت مطالعه کنید. بهتر است دایره واژگان‌تان را گسترش دهید تا برای صحبت کردن و نوشتن، هیچ مشکلی نداشته باشید.

به علاوه، هنگام تمرین کردن برای شرکت در آزمون CELPIP حواس‌تان به زمان باشد. در واقع، باید بتوانید در زمان کوتاه، به سوالات پاسخ صحیح بدهید. بنابراین از مدیریت زمان غافل نشوید.

هزینه شرکت در آزمون CELPIP چقدر است؟

هزینه شرکت در آزمون CELPIP 265 دلار است. هزینه این آزمون کمتر از هزینه شرکت در آزمون آیلتس است. البته این قیمت مربوط به هزینه برگزاری آزمون در کانادا است. اگر در کشور دیگری در آزمون شرکت کنید، هزینه متفاوت خواهد بود.

آزمون CELPIP چه تفاوتی با آزمون IELTS دارد؟

آزمون CELPIP و آزمون IELTS هر دو از آزمون‌های مهم زبان انگلیسی هستند. آزمون CELPIP فقط مختص به مهاجرت به کانادا است، اما   آزمون IELTS برای مهاجرت به دیگر کشورها نیز قابل قبول است. آزمون آیلتس دو نوع جنرال و آکادمیک دارد، اما آزمون CELPIP فقط یک نوع است.

هر دو آزمون برای سنجش سطح زبان انگلیسی داوطلبان طراحی شده‌اند و سطح دشواری‌شان نیز تقریباً برابر است. بنابراین هنگام انتخاب آزمون، این معیار را در نظر نگیرید.

سخن آخر

تا به اینجا، با آزمون زبان CELPIP آشنا شدید. این آزمون زبان انگلیسی برای ارزیابی میزان دانش داوطلبان در حوزه زبان انگلیسی طراحی شده است. اگر قصد مهاجرت به کانادا را داشته باشید، آزمون زبان CELPIP یکی از گزینه‌های پیش روی‌تان است. طی این آزمون مشخص می‌شود که آیا از لحاظ زبانی، آماده زندگی در کانادا هستید یا خیر. طی این آزمون، هر چهار مهارت زبانی‌تان سنجیده می‌شود و هر بخش نیز نمره مشخصی دارد. برای شرکت در آزمون، هر چهار مهارت زبانی‌تان را تقویت کنید تا بتوانید نمره بالایی را در آزمون کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا