زبان انگلیسی

آزمون زبان iTEP

اگر بخواهید در آزمون های معتبر زبان انگلیسی شرکت کنید، آزمون زبان آی تیپ یا iTEP یکی از بهترین گزینه‌ها برای‌تان خواهد بود. آزمون آی تپ انواع مختلفی دارد و اشخاص با اهداف مختلف، می‌توانند در این آزمون‌ها شرکت کنند. برای مثال، اگر قصد دارید در ادامه تحصیل در دیگر کشورها را دارید، باید در فرم خاصی از این آزمون شرکت کنید و برای کار در کشور دیگر، باید به سراغ نوع دیگری از آزمون iTEP بروید. اما انواع آزمون زبان iTEP چیست؟ نحوه برگزاری آزمون iTEP چگونه است؟

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آزمون زبان iTEP بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

آزمون زبان iTEP چیست؟

آزمون iTEP از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی است. از سال 2008 تا به امروز، این آزمون برای سنجش سطح زبان غیر انگلیسی‌زبانان طراحی شده است. واژۀ iTEP مخفف واژۀ The International Test of English Proficiency است.

این آزمون زبان انگلیسی به صورت آنلاین برگزار می‌شود و نهادها و سازمان‌های متعددی نیز آن را معتبر می‌دانند. بنابراین می‌توانید نتیجه آن را به موسسه‌های متعددی ارائه دهید. آزمون زبان آی تپ انواع مختلفی دارد که در ادامه، از آن‌ها برای‌تان خواهیم گفت.

انواع آزمون iTEP کدام است؟

آزمون آی تپ انواع مختلفی دارد که برای هر کدام به اهداف مشخصی اختصاص دارند.  در ادامه، انواع آن را برای‌تان خواهیم گفت.

آزمون iTEP Academic

آزمون iTEP Academic همانطور که از نامش پیدا است از آزمون‌های آکادمیک است و می‌توانید نتیجه آن را به دانشگاه‌های مورد نظرتان ارائه دهید. این نوع از آزمون iTEP به دو دسته تقسیم می‌شود:  Core و Plus.

مدت زمتن آزمون Core آکادمیک 60 دقیقه است و طی آن، سطح دستور زبان انگلیسی و مهارت‌های درک مطلب و گوش دادن‌تان سنجیده می‌شود.

مدت زمان آزمون Plus آکادمیک 90 دقیقه است. در این آزمون، هر چهار مهارت زبانی‌تان (صحبت کردن، خواندن و درک مطلب، صحبت کردن و گوش دادن) سنجیده می‌شود.

آزمون iTEP Placement

آزمون iTEP Placement از آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی است و طی آن، دانش شما در حوزه‌های واژگان و دستور زبان انگلیسی و همچنین، گوش دادن و درک مطلب سنجیده می‌شود.

آزمون iTEP Stale

نوع iTEP Stale برای مقطع متوسطه کاربرد دارد. برای ورود به کالج و مدارس شبانه‌روزی، می‌توانید در این آزمون شرکت کنید. این نوع از آمون iTEP نیز دو نوع دارد: Core و Plus. این دو آزمون مثل دو آزمون بخش iTEP هستند.

آزمون iTEP Conversation

این آزمون فقط مختص به مهارت صحبت کردن یا اسپیکینگ است و تقریباً نیم ساعت طول می‌کشد.

آزمون iTEP Business

آزمون iTEP Business، همانطور که از نامش معلوم است، دیگر مربوط به تحصیل و دانشگاه نیست، بلکه به کسب و کار مربوط می‌شود. این آزمون نیز دو نوع دارد: Core و Plus. در این مورد نیز، این آزمون دقیقاً همانطور است که برای‌تان گفتیم.

آزمون iTEP Intern

این آزمون نیز نیم ساعت طول می‌کشد و طی آن، صرفاً مهارت‌های صحبت کردن و گوش دادن‌تان سنجیده می‌شود.

آزمون iTEP Hospitality

آزمون iTEP Hospitality همانطور که از عنوانش معلوم است، به حوزه سفر و گردشگری مربوط می‌شود. طی این آزمون، نشان می‌دهید که آیا می‌توانید از پس مکالمه‌های روزمره در مورد موضوعات و مباحث مختلف بر بیایید یا خیر.

آزمون iTEP Au Pair

این آزمون نیز برای کسانی مناسب است که به دنبال کارهای مربوط به خدمات خانه هستند. این آزمون نیز نیم ساعت طول می‌کشد.

زمان اعلام نتایج آزمون iTEP

برای دریافت نتیجه آزمون iTEP لازم نیست زیاد صبر کنید. 24 ساعت بعد از برگزاری آزمون، می‌توانید به نتیجه آزمون دسترسی داشته باشید.

نمره آزمون iTEP چقدر است؟

حداکثر نمره آزمون iTEP 6 است. برای قبولی در آزمون iTEP، باید حداقل نمره 4 را کسب کنید.

هزینه شرکت در آزمون Itep چقدر است؟

برای شرکت در آزمون iTEP باید 159 دلار بپردازید.

مدت زمان اعتبار آزمون iTEP چقدر است؟

مدرک iTEP فقط 2 سال اعتبار دارد. پس از دو سال، باید مجدداً در آزمون شرکت کنید.

چگونه در آزمون iTEP شرکت کنیم؟

برای شرکت در آزمون آی تپ، باید وارد وبسایت رسمی این آزمون بشوید، آزمون مورد نظرتان را انتخاب کنید و هزینه آزمون را پرداخت کنید. پس از دو روز، شرایط شرکت در ازمون آنلاین برای‌تان فراهم خواهد شد.

سخن آخر

تا به اینجا، با آزمون iTEP و انواع آن آشنا شدید. برای شرکت در این آزمون زبان، باید ابتدا هدف‌تان را از شرکت در آن مشخص کنید، سپس نوع مناسب را انتخاب کنید. برای مثال، باید بدانید هدف‌تان تحصیل کردن و کار کردن است یا صرفاً سفر کردن. با مطالعه منابع مناسب و دسترسی به آزمون سال‌های قبل، می‌توانید به راحتی در این آزمون شرکت کنید و نمره مناسب را کسب کنید. انواع آزمون iTEP به صورت آنلاین برگزار می‌شود. مدت زمان برگزاری آزمون نوع core 60 دقیقه، مدت زمان آزمون نوع Plus 90 دقیقه و مدت زمان آزمون مکالمه 30 دقیقه است. نتیجه آزمون نیز نهایتاً 24 ساعت بعد از برگزاری آزمون اعلام می‌شود. نتیجه این آزمون را می‌توانید در دانشگاه‌های مختلف سراسر جهان ارائه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا