زبان فرانسه

معرفی جامع آزمون TEF

اگر مسلط به زبان فرانسه هستید و می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید، حتماً اسم TEF به گوش‌تان خورده است. طی این آزمون، سطح زبان‌ فرانسه‌تان سنجیده می‌شود. اما آزمون TEF چیست؟ ساختار آن چگونه است؟ چه مدت اعتبار دارد؟ در این مطلب، به سراغ معرفی کامل آزمون TEF خواهیم رفت. با ما همراه باشید!

آزمون TEF چیست؟

در سال 1998، آزمون Test d’Evaluation de Français یا به اختصار، TEF طراحی شد. طی این آزمون، سطح زبان فرانسوی‌تان را می‌سنجیم. اگر می‎خواهید در کشور کانادا ادامه تحصیل دهید، باید در این آزمون شرکت کنید. جالب است بدانید فرانسوی‌زبانان و غیرفرانسوی‌زبانان باید در این آزمون شرکت کنند.

معرفی آزمون TEF

برای قبولی در این آزمون، باید نمره‌تان حداقل 7 باشد. نتیجه این آزمون تا دو سال معتبر است.

طی آزمون TEF، هر چهار مهارت زبانی‌تان سنجیده‌ می‌شود:

  • صحبت کردن (اسپیکینگ)
  • نوشتن (رایتینگ)
  • درک مطلب (ریدینگ)
  • گوش کردن (لیسنینگ)

در صورت قبولی در آزمون TEF، می‌توانید در هر کجای کانادا که خواستید زندگی کنید و به هر کجای این کشور که دوست داشتید سفر کنید. یادتان باشد که اگر بخواهید شهروند کانادا شوید، باید در این آزمون شرکت کنید و نمره قبولی را کسب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زبان فرانسه و یادگیری بهتر، اینجا را کلیک کنید.

ساختار TEF چگونه است؟

و اما می‌رسیم به ساختار TEF. زمان‌بندی و سوالات این آزمون به شرح زیر است:

  • مهارت اسپیکینگ: 15 دقیقه
  • مهارت لیسنینگ: 60 سوال
  • مهارت رایتینگ: دو موضوع در 60 دقیقه
  • مهارت ریدینگ: 50 سوال، 60 دقیقه
  • واژگان: 40 سوال، 40 دقیقه

چگونه در آزمون TEF شرکت کنیم؟

برای شرکت در آزمون TEF، باید سن‌تان بالای 16 باشد. اگر می‌خواهید در این آزمون شرکت کنید، باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • وارد وب‌سایت آزمون TEF شوید.
  • فرم ثبت نام را با دقت پر کنید.
  • عکس زمینه سفید را بارگذاری کنید.
  • تصویر اولین و آخرین صفحه پاسپورت را بارگذاری کنید.
  • شماره پرداخت را وارد کنید.

هزینه شرکت در آزمون TEF چقدر است؟

هنگام ثبت نام در TEF، باید هزینه ثبت نام را پرداخت کنید. یادتان باشد امکان عودت هزینه وجود ندارد.

نکات مهم برای شرکت در TEF

قبولی در آزمون TEF برای غیرفرانسوی زبانان کمی دشوار است. برای موفقیت در این آزمون و کسب نمرۀ بالای هفت، باید زمان و انرژی کافی را صرف کنید. در واقع، هیچ میان بری وجود ندارد و باید مسیر را به درستی طی کنید. آگاهی از یک سری نکات به شما کمک می‌کند این مسیر را بهتر طی کنید. در ادامه، از نکات در مورد TEF برای‌تان گفته‌ایم.

ساختار آزمون TEF را بشناسید

اگر ساختار و منابع آزمون TEF را بشناسید، می‌توانید به راحتی در این آزمون موفق شوید. وبسایت رسمی TEF منابع آزمون را در اختیارتان قرار داده است و از ساختار این آزمون نیز برای‌تان گفته است.

از هر شرایطی برای مطالعه زبان فرانسه استفاده کنید

برای تسلط به زبان فرانسه و قبولی در آزمون TEF، باید بسیار تمرین کنید. به طور کلی، برای یادگیری هر زبان جدید، آن زبان را وارد زندگی روزمره‌تان کنید و از هر فرصتی برای تقویت مهارت‌های‌ مختلف آن زبان کمک بگیرید. برای مثال، کتاب فرانسوی بخوانید، فیلم و سریال فرانسوی ببینید، پادکست و آهنگ فرانسوی گوش دهید و دوستان فرانسوی زبان بیابید و با آن‌ها به زبان فرانسوی صحبت کنید. بدین ترتیب، رفته رفته، مهارت‌های‌تان به میزان چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

از منابع آنلاین آزمون TEF کمک بگیرید

منابع آنلاین را از یاد نبرید. برای مثال، آزمون دوره‌های قبل را مشاهده کنید و تمرین‌هایش را حل کنید.

به سراغ کتاب‎های تخصصی بروید

منابع متعددی برای TEF وجود دارد، اما یادتان باشد که TEF همواره در حال تغییر است و باید مراقب باشید. در ادامه، برخی از این کتاب‌های مهم را برای‌تان گفته‌ایم:

در آزمون‌های آزمایشی TEF شرکت کنید

در آزمون‌های آزمایشی TEF شرکت کنید تا با ساختار و سوالات کاملاً آشنا شوید. بدین ترتیب، می‌توانید خودتان را بهتر برای آزمون آماده کیند.

هدف‌تان را مشخص کنید

اگر هدف‌تان را مشخص کنید، مسیر آمادگی برای آزمون برای‌تان بسیار آسان‌تر خواهد شد. برای مثال، باید بدانید هدف‌تان از شرکت و قبولی در این آزمون چیست و چه نمره‌ای می‌خواهید.

آماده‌اید تا یادگیری زبان فرانسه را شروع کنید؟ همین حالا در دوره‌های ما ثبت‌نام کنید!”

مشاهده دوره‌های آموزش زبان فرانسه

به گروه‌های آنلاین ملحق شوید

اگر می‌خواهید در مسیر آمادگی برای آزمون TEF باقی بمانید، بهتر است به گروه‌هایی ملحق شوید که برای این آزمون آماده می‌شوند. بدین ترتیب، می‌توانید از تجربه‌های آنان نیز استفاده کنید، سوالات‌تان را مطرح کنید و در مسیر باقی بمانید.

سخن آخر
اگر بخواهید سطح زبان فرانسه‌تان را بسنجید، می‌توانید به سراغ این آزمون برود و از این طریق، همه مهارت‌های‌تان را بسنجید. شرکت در TEF برای همه کسانی که قصد مهاجرت به کانادا یا کبک را دارند ضروری است. قبولی در این آزمون حاکی از تسلط شما به زبان فرانسه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا