زبان فرانسه

آموزش زبان فرانسه کودکان

اگر می‌خواهید زبان فرانسه را به کودکان‌تان یاد دهید یا این‌که این زبان را در کنار آن‌ها یاد بگیرید، باید یک سری نکات را بدانید.

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آموزش زبان فرانسه کودکان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چرا کودکان باید زبان فرانسوی را یاد بگیرند؟

چرا زبان فرانسه را به کودکان‌مان یاد دهیم؟ هر کسی می‌تواند دلیل مشخصی برای یادگیری زبان فرانسه داشته باشد، اما داستان آموزش زبان به کودکان فرق دارد. یادگیری زبان فرانسوی می‌تواند مزایای مختلفی داشته باشد و به شیوه‌های مختلف، به کودک‌تان کمک کند. در ادامه، برخی از این دلایل را برای‌تان گفته‌ایم.

  • ذهن کودکان آماده یادگیری زبان جدید است، از این رو، در این دوران، می‌توانند زبان فرانسه را خیلی زود یاد بگیرند و به آن مسلط شوند.
  • کودکان با یادگیری زبان فرانسه، می‌توانند به فرهنگ کشور فرانسه نزدیک‌تر شوند و آن را درک کنند. آشنایی با فرهنگی جدید می‌تواند ذهن کودک‌تان را بازتر و فعال‌تر کند.
  • یادگیری زبان فرانسه سبب افزایش هوش هیجانی کودک‌تان می‌‌شود. در واقع، کودکان دو زبانه هوش هیجان (EQ) بالاتری دارند.
  • یادگیری زبان جدید در برقراری ارتباط بهتر با دیگران به کودک‌تان کمک می‌کند.
  • یادگیری زبان فرانسوی سبب افزایش اعتماد به نفس کودک‌تان می‌شود.
  • یادگیری زبان جدید باعث می‌شود کودک‌تان در آینده فرصت‌های زیادی را پیش رو داشته باشد.
  • یادگیری زبان فرانسه سبب افزایش مهارت شناحتی کودک‌تان می‌شود.

آنچه گفتیم فقط بخشی از مزایای یادگیری زبان فرانسه برای کودکان است. تسلط زبان جدید می‌تواند مزایای دیگری نیز برای کودک‌تان داشته باشد.

چگونه زبان فرانسه را به کودکان آموزش دهیم؟

اگر فکر می‌کنید آموزش زبان فرانسه به کودکان خیلی دشوار است، باید بگوییم اصلاً اینطور نیست. کافی است راهش را بدانید تا بتوانید این زبان خوش آهنگ و پرکاربرد را به فرزندتان بیاموزید. در ادامه، در این باره برای‌تان خواهیم گفت.

با حروف الفبا و اعداد آغاز کنید

در قدم اول، اعداد و حروف الفبا را با آهنگ و بازی به فرزندتان بیاموزید.

واژگان ساده فرانسوی را به کودک‌تان یاد دهید

 واژگان جدید و جالب را به کودک‌تان بیاموزید. برای مثال، رنگ‌ها، شکل‌ها، حیوانات، رنگ‌ها، میوه‌ها و غذاها را به آن‌ها یاد دهید.

از موسیقی فرانسوی استفاده کنید

موسیقی یکی از بهترین روش‌ها برای جذاب کردن مسیر یادگیری زبان فرانسوی است. این کار باعث می‌شود کودک‌تان از یادگیری خسته نشود. آهنگ‌های کودکانه و لالایی‌های فرانسوی را برای کودکان پخش کنید و خودتان نیز با وی همراهی کنید. گوش دادن به این نوع آهنگ‌ها سبب گسترش دایره واژگان کودکان می‌شود و همچنین باعث می‌شود تلفظ واژگان را بهتر یاد بگیرند.

کارتون فرانسوی ببینید

گوشۀ دنجی را انتخاب کنید و هر شب، در زمان مشخصی، یک انیمیشن فرانسوی را انتخاب کنید و همراه با کودک‌تان و حتی دیگر اعضای خانواده آن را تماشا کنید. در زیر، چند انیمیشن برای یادگیری زبان فرانسوی را معرفی کرده‌ایم:

  • The Triplets of Belleville (2003)
  • The Painting (le tableau) (2011)
  • The Rabbi’s Cat (2011)
  • A Monster in Paris (Un monstre à Paris) (2011)
  • Tales of the Night (Les contes de la nuit) (2011)
  • A Cat in Paris (Un chat à Paris) (2010)
  • Ernest & Celestine (2012)

کتاب داستان‌های فرانسوی را برای کودک‌تان بخوانید

کتاب داستان‌های مصور را انتخاب کنید و برای کودک‌تان بخوانید. حتی می‌توانید فایل صوتی آن‌ها را نیز تهیه کنید و به همراه کتاب، برای کودک‌تان پلی کنید. این کتاب‌ها سبب افزایش اشتیاق فرزندان می‌شود.

کتاب‌های زیر نیز بسیار مفید هستند:

  • Le Petit Nicolas
  • Le Petit Prince
  • Astérix le Gaulois

اشتیاق فرزندتان را به یادگیری زبان فرانسوی افزایش دهید

منابع جذاب و هیجان انگیز را برای آموزش فرانسوی به کودک‌تان انتخاب کنید، از همان ابتدای مسیر، به سراغ ساتر یا ولتر نروید، بلکه کتاب داستان‌های جذاب را انتخاب کنید.

از رنگ‌ها و اشیا استفاده کنید

برخی از کودکان دوست دارند زبان فرانسوی را با تصویر یاد بگیرند. این کار باعث افزایش سرعت یادگیری‌شان می‌شود. برای مثال، می‌توانید شکل‌ها و رنگ‌ها را در ابزارهای یادگیری بگنجانید و زبان فرانسوی را به کمک آن‌ها به کودکان‌تان یاد دهید.

از یوتیوب برای آموزش فرانسه به کودکان استفاده کنید

یوتیوب یکی از بهترین منابع برای آموزش فرانسه به کودکان است. برای مثال، Peppa Pig یکی از بهترین ویدئوهای آموزشی برای کودکان است.

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید آموزش زبان فرانسه به کودکان مزایای زیادی دارد، اما یادتان باشد که آموزش زبان دوم به کودکان اصلاً کار ساده‌ای نیست و باید با احتیاط و هوشمندی پیش بروید. یادگیری زبان فرانسوی می‌تواند سبب افزایش رشد شناختی کودک‌تان شود، مهارت‌های ارتباطی کودک‌تان را بهبود ببخشد و هوش هیجانی‌اش را نیز افزایش دهید. ابزارهای زیادی برای آموزش فرانسوی به کودکان وجود دارد. اگر این ابزارها را تهیه کنید و به کمک آن‌ها، فرانسوی را به کودک‌تان آموزش دهید، مسیر را برایش مفرح می‌کنید. فقط یادتان باشد که  نباید کودکان را تحت فشار قرار دهید، بلکه باید همراه‌شان باشید و یادگیری را برای‌شان جذاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا