زبان آلمانیزبان فرانسه

مقایسه زبان آلمانی و فرانسوی  کدام بهتر است؟

اگر در فکر یادگیری زبان جدید هستید و در دوراهی یادگیری زبان فرانسه یا یادگیری زبان آلمانی مانده‌اید، بهتر است ابتدا این دو زبان و مزایای یادگیری هر کدام را به خوبی بشناسید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. اما زبان آلمانی دشوارتر است یا زبان فرانسوی؟ با یادگیری فرانسوی فرصت‌های بیشتری پیش روی‌مان قرار می‌گیرد یا با یادگیری آلمانی؟ در یک کلام، فرانسوی یاد بگیریم یا آلمانی؟ همه این سوالات، برای هر شخص، پاسخ مشخصی دارند و با سنجیدن ابعاد مختلف هر زبان، می‌توانید به پاسخ درست برسید.  در این مطلب، زبان آلمانی و زبان فرانسوی را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم تا بتوانید برای انتخاب تصمیم بگیرید. با ما همراه باشید.

مقایسه زبان فرانسه با زبان آلمانی

یادگیری زبان جدید جنبه تفریح و سرگرمی ندارد، بلکه هر شخص هدف یا اهداف مشخصی برای یادگیری زبان جدید دارد. در واقع، یادگیری زبان جدید روندی دشوار است و فقط کسانی می‌توانند تا انتهای مسیر پیش بروند و دشواری‌ها را تحمل کنند که هدف مشخصی از یادگیری زبان دارند. یادگیری زبان جدید مزایای بی‌شماری دارد، اما هر زبان دشواری‌هایی دارد که باید به آن‌ها غلبه کنید تا بتوانید از مزایای یادگیری‌شان بهره ببرید. برای مثال، برای یادگیری زبان‌های چینی و ژاپنی، باید وارد دنیای جدیدی شوید و خواندن و نوشتن کاراکتر یاد بگیرید. برای یادگیری زبان‌های فرانسه و آلمانی نیز باید خودتان را برای یادگیری جنسیت اسامی و دستور زبان پیچیده آماده کنید. بنابراین هر زبان ویژگی‌های مشخصی دارد که پیش از شروع به یادگیری، باید آن‌ها بشناسید و با شناخت کامل، قدم به مسیر یادگیری زبان جدید بگذارید.

برای انتخاب میان زبان فرانسه و زبان آلمانی، باید ویژگی‌های این دو زبان و کاربردهای‌شان را بشناسید تا بتوانید انتخاب درستی را انجام دهید و با هدف و انگیزه مشخص، قدم به مسیر یادگیری بگذارید. در ادامه، این دو زبان را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم.

شباهت به زبان انگلیسی

پیش از هر چیزی، باید بدانید که اگر مسلط به زبان انگلیسی هستید، می‌توانید زبان فرانسه و زبان آلمانی را راحت‌تر از دیگران یاد بگیرید. شباهت‌های میان این سه زبان بسیار زیاد است.

این سه زبان ریشه در زبان لاتین دارند، از این رو، شباهت‌های بسیاری را در واژگان و دستور زبان آن‌ها مشاهده خواهید کرد.

فرانسه و آلمانی خاستگاه مشترکی دارند، اما  دستور زبان و واژگان‌شان کاملاً متفاوت با یکدیگر است.

دستور زبان آلمانی دشوار است، اما تلفظ واژگان آن آسان است، اما تلفظ واژگان فرانسوی، برای هر غیرفرانسوی زبانی، دشوار است و زمان می‌برد تا بتوانید آن‌ها را به درستی تلفظ کنید.

تعداد گویش وران زبان‌ فرانسوی و زبان آلمانی

تعداد گویش وران از معیارهای انتخاب برای بسیاری از اشخاص است. در واقع، هر چه تعداد گویش‌وران یک زبان بیشتر باشد، فرصت‌های بیشتری برای برقراری ارتباط، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت شغلی و یافتن کار مناسب وجود خواهد داشت.

اگر شما نیز جزو این دسته از اشخاص هستید، باید بدانید که در سراسر جهان، 300 میلیون گویش‌ور زبان فرانسه وجود دارد. البته در این آمار، کسانی که فرانسوی زبان دوم‌شان است یا در حال یادگیری زبان فرانسوی هستند نیز گنجانده شده است.

فرانسوی زبان رسمی 29 کشور است، از جمله فرانسه، کانادا، سوئیس، بلژیک و سنگال.

گویش‌وران زبان فرانسه عمدتاً در اروپا، شرق کانادا و شمال، مرکز و غرب قاره آفریقا زندگی می‌کنند. جالب است بدانید که فرانسوی از معدود زبان‌هایی است که گویش‌ورانش در هر 5 قاره زندگی می‌کنند.

بیش از 100 میلیون نفر در سراسر جهان در حال یادگیری زبان فرانسوی هستند و می‌توان گفت فرانسوی، بعد از انگلیسی، دومین زبان پرطرفدار برای یادگیری است. بنابراین فرانسوی از پرطرفدارترین زبان‌ها در میان زبان‌آموزان است.

و اما می‌رسیم به زبان آلمانی. تعداد گویش‌وران زبان آلمانی کمتر از تعداد گویش‌وران زبان فرانسوی است. در سراسر جهان، 150 میلیون نفر به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. 100 میلون نفر از آن‌ها گویش‌وران این زبان هستند و 50 میلیون باقی مانده زبان‌آموز هستند یا اینکه آلمانی زبان دوم یا سوم‌شان است.

آلمانی زبان رسمی آلمان و اتریش است و همچنین، یکی از زبان‌های رسمی کشورهای بلژیک، سوییس و لوکزامبورگ است.

گویش‌وران زبان آلمانی عمدتاً در مرکز اروپا زندگی می‌کنند و عده دیگر در کشورهایی مانند روسیه، برزیل، ایالات متحده آمریکا، فرانسه، هلند، لهستان و انگلستان زنگی می‌کنند.

بنابراین اگر تعداد گویش‌وران برای‌تان مطرح است، بهتر است زبان فرانسوی را برای یادگیری انتخاب کنید.

دشواری‌های یادگیری زبان آلمانی و فرانسوی

فرانسوی و آلمانی هر دو ریشه در زبان لاتین دارند و از خانواده زبان‌های هندو اروپایی هستند. اما این دو واژه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

اگر بخواهیم از بعد دشواری و آسانی به این دو زبان نگاه کنیم، باید بگوییم که هر دو به یک اندازه سخت هستند. در واقع، هر دو دشواری‌های مختص به خودشان را دارند و نمی‌توان گفت کدام آسان است و کدام دشوار.

نوشتن به زبان فرانسه آسان‌تر از نوشتن به زبان آلمانی است، اما تلفظ واژگان فرانسوی دشوارتر از تلفظ واژگان آلمانی است.

در هر دو زبان، برای نوشتن اسامی و صفت‌ها، باید از پسوند مناسب استفاده کنید. در واقع، باید پسوندهایی را به یاد بسپارید تا بتوانید از اسامی و صفت‌ها به درستی استفاده کنید. معمولاً این پسوندها به جنسیت اسامی مربوط می‌شوند. در زبان فرانسوی، دو جنسیت، مذکر و مونث، برای اسامی وجود دارد، اما در زبان آلمانی، با سه جنسیت روبه‌رو خواهید شد: مونث، مذکر و خنثی.

در ابتدای مسیر، زبان فرانسوی بسیار آسان‌تر به نظر می‌رسد، اما هر چه به سطوح بالاتر می‌روید، یادگیری این زبان دشوارتر می‌شود، چرا که تلفظ واژگان دشوارتر می‌شود، تعداد اصطلاحات بیشتر و بیشتر می‌شود، استثناها افزایش پیدا می‌کنند و شاید لازم باشد گویش‌ها و لهجه‌های مختلف فرانسوی را نیز یاد بگیرید.

در مورد زبان آلمانی، این مسئله برعکس است. در ابتدای مسیر، یادگیری زبان المانی بسیار دشوار است، چرا که در گام‌های اولیه، زبان آموز باید حروف اضافه، افعال و چهار حالت مهم را در زبان آلمانی یاد بگیرید. اما با تسلط بر این موارد، وقتی وارد سطوح پیشرفته می‌شوید، یادگیری برای‌تان آسان‌تر خواهد شد.

بنابراین، اگر قرار است دشواری را ملاک قرار دهید، باید بدانید که هر دو زبان به یک اندازه دشوار هستند.

فرصت مهاجرت و پیشرفت با یادگیری فرانسوی و آلمانی

بسیاری از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین کمپانی‌ها در کشور آلمان هستند. برای مثال، کمپانی‌های  SAP, Audi, Mercedes, Volkswagen, BMW, Allianz, Siemen و Bosch در کشور آلمان قرار دارند. اگر به دنبال یافتن فرصت شغلی در بزرگ‌ترین کمپانی‌های جهان هستید و هدف‌تان از یادگیری زبان آلمانی مهاجرت شغلی است، زبان آلمانی گزینه مناسبی برای‌تان است.

دانشگاه‌های آلمان از بهترین دانشگاه‌ها در سراسر جهان هستند. این کشور سومین رتبه را در میان کشورهایی دارد که دانشجویان مهاجر را می‌پذیرند. جالب است بدانید که برلین، پایتخت آلمان، از محبوب‌ترین شهرها در میان دانشجویان است.

در فرانسه نیز، دانشگاه‌های بسیار مشهور و سطح بالایی وجود دارد.

طی چند دهه گذشته، آلمان نوآوری‌های بسیاری را داشته است و اختراعات زیادی را به جهان معرفی کرده است. برای مثال، انواع دوچرخه، کامپیوتر، ماشین، موتور، وسایل الکترونیک و غیره.

بنابراین، اگر می‌خواهید مخترع یا پژوهشگر شوید، بهتر است آلمان را برای تحصیل انتخاب کنید و به فکر یادگیری زبان آلمانی باشید.

سخن آخر

تا به این‌جا، زبان آلمانی و فرانسوی و فرصت‌های حاصل از یادگیری هر دو زبان را شناختید. پاسخ این سوال که آلمانی یاد بگیریم یا فرانسوی برای هر شخص متفاوت است. بنابراین در قدم اول، باید هدف‌تان را از یادگیری زبان جدید مشخص کنید تا بتوانید انتخاب درستی را انجام دهید. دشواری هر دو زبان یکسان است، از این رو، بهتر است این معیار را ملاک انتخاب زبان برای یادگیری قرار ندهید. با یادگیری زبان آلمانی و زبان فرانسوی، فرصت‌های متعددی پیش روی‌تان قرار گرفت، از مهاجرت تحصیلی و کاری گرفته تا آموزش و تدریس و ترجمه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا