زبان فرانسه

آموزش لغت فرانسوی

در دنیای امروز، یادگیری واژگان فرانسوی فقط به کتاب و دفتر لغت محدود نمی‌شود، بلکه ابزارهای دیگری نیز وجود دارد. برخی از این ابزارها در یادگیری و به یاد سپردن واژگان فرانسوی به شما کمک می‌کنند و برخی دیگر در یافتن واژگان کاربردی و اصطلاحات فرانسوی کمک‌تان می‌کنند. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آموزش لغت فرانسوی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

فلش کارت برای یادگیری لغت فرانسوی

فلش کارت یکی از بهترین و کارآمدترین ابزارها برای آموزش لغت فرانسوی است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید واژگان جدید را به طور اصولی، با تمرین و تکرار یاد بگیرید. برای یادگیری واژگان فرانسوی، لازم نیست خودتان فلش کارت درست کنید، چرا که اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای متعددی برای این منظور طراحی و تولید شده‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زبان فرانسه و یادگیری بهتر، اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار Anki Web

نرم افزار Anki Web از ابزارهای مدرن یادگیری زبان است. این نرم افزار می‌تواند جای فلش کارت‌های کاغذی را برای‌تان پر کند. این نرم افزار یک ایراد دارد و آن پیچیده بودنش است.

اپلیکیشن Anki App

اپلیکیشن Anki App نیز از اپلیکیشن‌های مناسب برای یادگیری زبان واژه فرانسوی است. این اپلیکیشن را می‌توانید روی سیستم عامل‌های مختلف نصب کنید.

اپلیکیشن Quizlet

اپلیکیشن Quizlet یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مبتنی بر فلش کارت برای یادگیری زبان فرانسوی است. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید فلش کارت مختص به خودتان را به صورت آنلاین بسازید. جالب است بدانید که از طریق اپلیکیشن نیز، می‌توانید به فلش کارت‌های دیگر کاربران نیز دسترسی داشته باشید.

یادگیری واژگان فرانسوی با سایت‌ها و روزنامه‌ها

با استفاده از وب‌سایت‌ها، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری، می‌توانید زبان فرانسوی را در خودتان تقویت کنید.

برنامه TV5 Monde

در برنامه TV5، می‌توانید اخبار بین‌المللی را ببینید. به جای اینکه اخبار جهان را از شبکه‌های خبری فارسی زبان دنبال کنید، می‌توانید به این کانال مراجعه کنید و علاوه بر آگاهی از اخبار روز، مهارت‌های لیسنینگ و درک مطلب را نیز در خودتان تقویت می‌کنید. این تمرین را هر روز انجام دهید تا این مهارت در شما تقویت شود. حتی در سطوح مبتدی یادگیری فرانسوی نیز می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. حتی اگر بتوانید محتوای کلی این برنامه را حدس بزنید کافی است.

سایت TV Replay

سایت TV Replay بهترین سایت برای دیدن برنامه‌های تلویزیونی است. در این سایت، می‌توانید کانال‌های مختلف با مضامین متعدد را مشاهده کنید، بنابراین می‌توانید واژگان مربوط به مضامین مختلف را یاد بگیرید.

برنامه Le Monde

روزنامه Le Monde معروف‌ترین روزنامه فرانسوی است. کیفیت مقاله‌های این روزنامه بسیار بالا است و وبسایت آن نیز به خوبی طراحی شده است.

روزنامه Le Figaro

روزنامه Le Figaro از مشهورترین روزنامه‌های فرانسوی زبان است. با مطالعه مقاله‌ها و محتوای این روزنامه، می‌توانید واژگان جدید را یاد بگیرید.

کانال‌های رادیویی و پادکست‌های فرانسوی برای یادگیری لغت فرانسوی

برنامه‌های رادیو و پادکست‌های فرانسوی نیز نقش قابل توجهی در گسترش دایره واژگان‌تان خواهد داشت. با استفاده از این برنامه‌ها، می‌توانید واژگان مربوط به مباحث مختلف را یاد بگیرید، از فرهنگ و هنر فرانسه گرفته تا مباحث روزمره و علمی. در ادامه، برخی از این پادکست‌ها را برای‌‎تان گفته‌ایم.

رادیو Radio France

اگر می‌خواهید از رادیو Radio France  برای یادگیری واژگان فرانسه استفاده کنید، می‌توانید به سراغ اپلیکیشن آن بروید. در این اپلیکیشن پادکست‌های فرانسوی زبان نیز وجود دارد. می‌توانید از این برنامه‌ها برای بهبود زبان فرانسه استفاده کنید.

رادیو RFI

رادیو RFI از باکیفیت‌ترین کانال‌های رادیو فرانسه است و اخبار مربوط به سراسر جهان را پوشش می‌دهد.

رادیو Radio Garden

اگر می‌خواهید اخبار محلی فرانسوی زبان را دنیال کنید یا به موسیقی فرانسوی گوش دهید، می‌توانید از برنامه‌های این رادیو استفاده کنید.

دیکشنری های آنلاین برای یادگیری لغت های فرانسوی

تنوع دیکشتری‌های آنلاین برای یادگیری لغت‌های فرانسوی بسیار زیاد است. هر کدام از این دیکشنری‌ها نیز ویژگی‌های مختص به خودشان را دارند. در ادامه، برخی از بهترین دیکشنری های آنلاین فرانسوی را معرفی کرده‌ایم.

دیکشنری آنلاین Reverso

دیکشنری آنلاین Reverso از بهترین دیکشنری‌های فرانسوی است که با همکاری Collins منتشر شد. با استفاده از این دیکشنری، می‌توانید کاربرد واژگان را در جمله‌های مختلف یاد بگیرید. بدین ترتیب، درک عمیق‌تری از واژگان فرانسوی و کاربردشان پیا می‌کنید. به علاوه، معادل انواع اصطلاحات فرانسوی را نیز یاد می‌گیرید.

دیکشنری Linguee

دیکشنری Linguee ترجمه را به سرعت انجام می‌دهد. با استفاده از این دیکشنری فرانسوی، می‌توانید کاربرد همه واژگان را در جمله و متون مختلف یاد بگیرید. یکی از مزایای چنین دیکشنری‌هایی این است که هنگام استفاده از آن‌ها، فقط واژه را یاد نمی‌گیرید، بلکه کاربردهای مختلفش را نیز یاد می‌گیرید و در نهایت، می‌توانید آن‌ها را در صحبت‌ها و نوشته‌های‌تان بگنجانید.

آماده‌اید تا یادگیری زبان فرانسه را شروع کنید؟ همین حالا در دوره‌های ما ثبت‌نام کنید!”

مشاهده دوره‌های آموزش زبان فرانسه

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید، ابزارهای متعددی برای آموزش لغت فرانسوی وجود دارد. برخی از این اپلیکیشن‌ها ابزارهای یادگیری واژه را، مانند فلش کارت، در اختیارتان قرار می‌دهد و برخی دیگر بستر یادگیری واژگان فرانسوی را برای‌تان فراهم می‌‎کنند. برای مثال، با گوش دادن به پادکست‌های فرانسوی و برنامه‌های خبری فرانسوی، می‌توانید واژگان مختلف فرانسوی را همراه با تلفظ صحیح و کاربرد درست‌شان یاد بگیرید. علاوه بر این‌ها، می‌توانید به گزارش‌های مختلف آنلاین سر بزنید و علاوه بر آگاهی از اخبار روز، واژگان جدید و کاربردی را نیز یاد بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا