زبان فرانسه

آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است؟

آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است یا آسان؟ کدام مراحل یادگیری فرانسه دشوار است و کدام مراحل آسان است؟ معمولاً چنین سوالاتی به ذهن همه کسانی که می‌خواهند شروع به یادگیری زبان فرانسه کنند یا این‌که در اولین مراحل یادگیری هستند می‌رسد. فرانسه زبان بین‌المللی سینما، مد، تئاتر، هنرهای بصری، رقص و ادبیات است، از این رو، یکی از اولین گزینه‌ها برای کسانی است که می‌خواهند یک زبان خارجی را یاد بگیرند. همۀ ما شنیده‌ایم دستور زبان، تلفظ و املای واژگان در زبان فرانسه دشوار است و همین مسئله سبب ایجاد نگرانی در زبان آموزان می‌شود. اما آیا چنین است؟ در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت که آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است یا آسان. با ما همراه باشید!

دستور زبان فرانسه

دستور زبان فرانسه قوانین پیچیده‌ای دارد و این قوانین نیز استثناهایی دارد که حتی فرانسوی‌زبانان نیز نمی‌توانند همۀ آن‌ها را رعایت کنند و زبان فرانسه را صد در صد دقیق صحبت کنند. زبان فرانسه یکی از دشوارترین زبان‌ها است، چرا که ساختارهای دستوری این زبان دشوار است. ساختار جمله‌ها و دلایل تغییرشان، ترکیب اسامی، تطابق جنسیت اسم و صفت و مواردی از این دست به دشواری این زبان می‌افزایند. همچنین جالب است بدانید که در زبان فرانسه تقریباً چهارصد فعل داریم که بی‌قاعده صرف می‌شوند.

تلفظ واژگان و حروف در زبان فرانسه

فرانسوی زبانی بسیار زیبا و خوش آهنگ است، اما تلفظ واژگان و حروف فرانسوی کمی دشوار است، حتی برای انگلیسی‌زبانان که زبانی هم‌خانواده با زبان فرانسوی دارند. همچنین در زبان فرانسوی واژه‌هایی وجود دارد که تلفظ مشابهی دارند، اما معنا و حتی املای متفاوتی دارند. معنای این واژگان را باید در بافتار متن در یابید.

به نمونه‌های زیر توجه کنید:

Cent

صد

Sang

خون

Sans

بدون

Sens

احساس کردن

بنابراین زبان نوشتاری فرانسوی گاهی شبیه به زبان گفتاری فرانسه نیست و همین موضوع سبب افزایش دشواری این زبان شده است. اما چاره کار چیست؟ برای غلبه بر این دشواری، باید فیلم و سریال فرانسوی ببینید و پادکست‌های فرانسوی گوش بدهید.

بهترین روش یادگیری فرانسه چیست؟

برای یادگیری زبان فرانسه و پیشرفت سریع، می‌توانید یک سری از روش‌ها را دنبال کنید:

همراهانی را برای یادگیری زبان فرانسه بیابید

از همان ابتدا، شخصی را بیابید که در مسیر یادگیری زبان فرانسه همراه‌تان باشد. این همراه می‌تواند دوست و همکلاسی‌تان باشد یا فرانسوی زبانی در شبکه‌های اجتماعی! برای مثال، HelloTalk و iTalki گزینه‌های مناسبی برای رسیدن به این هدف هستند.

از نرم افزارهای آموزش زبان فرانسه یاد بگیرید

از نرم افزارهای آموزش زبان فرانسه غافل نشوید. نرم افزار دولینگو (Duolingo) از بهترین نرم‌افزارها برای مبتدیان است. اگر در ابتدای مسیر یادگیری هستید، این نرم‌افزار می‌تواند زمینه مفرحی را برای یادگیری زبان فراهم کند. این نرم‌افزار می‌تواند در تقویت دایرۀ واژگان و تقویت مهارت صحبت کردن و شنیدن در شما شود.

خبر خوب اینکه دولینگو نرم افزاری رایگان است و برای استفاده از آن، نیازی نیست پولی را بپردازید.

در کلاس‌های آموزش زبان فرانسه شرکت کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت زبان فرانسه شرکت در کلاس‌های آموزش زبان فرانسه است. کلاس‌های خصوصی و گروهی هر دو می‌توانند به شما کمک کنند، انتخاب با خودتان است. شرکت در این کلاس‌ها باعث تقویت مهارت‌های مختلف، از جمله خواندن، نوشتن و گوش دادن، در شما خواهد شد.

خودتان را در زبان فرانسه غرق کنید

یادتان باشد که اگر می‌خواهید خیلی زود در این زبان پیشرفت کنید، باید خودتان را در زبان فرانسه غرق کنید. در واقع، باید خودتان را در فضا قرار دهید. فیلم و سریال‌های فرانسوی ببینید، پادکست‌ها و موسیقی فرانسوی گوش دهید.

پادکست‌های خوب برای یادگیری زبان فرانسوی:

  • Il Faut Qu’on Parle
  • Inner French
  • فرانسه گرام
  • Affaires Sensibles

موسیقی فرانسوی برای یادگیری زبان فرانسوی:

  • Angèle
  • Aya Nakamura
  • Stromae
  • Edith Piaf

حتی به شما توصیه می‌کنیم که زبان تلفن همراه‌تان را به فرانسوی تغییر دهید.

جنسیت در زبان فرانسوی

در زبان فرانسوی، همه اسم‌ها جنسیت دارند: مذکر و مونث! برخی از اسم‌ها مونث هستند و برخی دیگر مذکر! این اسامی با حرف تعریف le و la مشخص می‌شوند. این اسامی، برخلاف زبان عربی، هیچ نشانه‌ای ندارند که بتوانید مذکر یا مونث بودن‌شان را تشخیص دهید، بلکه باید آن‌ها را از بر کنید.

چرا باید زبان فرانسه را یاد بگیریم؟

زبان فرانسوی، با این میزان از دشواری و پیچیدگی، ارزش صرف وقت را دارد؟ پاسخ سوال قطعاً «بله» است. فرانسوی از محبوب‌ترین زبان‌ها در جهان است، زبان رسمی 80 میلیون نفر است و 220 میلیون گویش‌ور نیز دارد. این زبان بعد از ماندارین، اسپانیایی، انگلیسی، عربی و هندی، ششمین زبان پرگویش در جهان است. در بسیاری از کشورها نیز زبان‌آموزان بسیاری در حال یادگیری آن هستند.

سخن آخر

حتما تا به این‌جا به پاسخ این سوال که آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است یا خیر رسیده‌اید. یادگیری این زبان پیچیده سخت است، اما می‌توانید این مسیر دشوار را با فکر به رسیدن به هدف و فراهم کردن ابزارهای یادگیری هموار کنید. در کلاس‌های خصوصی و گروهی زبان فرانسوی شرکت کنید، از نرم افزارهای آموزش زبان فرانسه استفاده کنید، فیلم و سریال فرانسوی ببینید، پادکست و موسیقی فرانسوی گوش دهید. بدین ترتیب، می‌توانید زودتر پیشرفت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا