زبان اسپانیایی

اشتباهات رایج زبان اسپانیایی

یادگیری زباان اسپانیایی در برخی از مراحل دشوار می‌شود، به خصوص، بخش دستور زبان آن. اما اصلاً لازم نیست نگران باشید، کافی است زمان کافی را صرف یادگیری زبان اسپانیایی کنید و از اشتباهات رایج در زبان اسپانیایی آگاه باشید تا بتوانید بدون اشتباه، به این زبان بنویسید و صحبت کنید. شناخت اشتباهات رایج در میان زبان آموزان و گویش وران زبان اسپانیایی شما را چند پله به جلو می‌برد.  پدر این مطلب، هر آنچه باید در مورد اشتباهات رایج در زبان اسپانیایی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

استفاده از فعل نادرست برای اسم Gente

در زبان اسپانیایی، واژۀ Gente به معنای مردم است و بسیاری از زبان آموزان و حتی گویش‌وران زبان اسپانیایی از فعل نامناسب برای این اسم استفاده می‌کنند. یادتان باشد واژۀ gente به معنای مردم است. بنابراین باید فعل مفرد برای آن استفاده کنید. به مثال زیر توجه کنید:

La gente es amable.

La gente es muy amable en Costa Rica.

La gente está enojada porque el gobierno no la escucha.

استفاده نادرست از Muy و Mucho

چه زمانی از واژۀ Muy استفاده کنیم و چه زمانی از واژۀ Mucho؟ این سوال بسیاری از زبان آموزان است. واژۀ muy به معنای «خیلی» است.  این واژه قید است و در کنار صفت و قید استفاده می‌شود. به مثال زیر توجه کنید:

Aprendes muy rapido.

اما واژۀ Mucho دو معنا دارد:

از Mucho برای بیان میزان چیزی استفاده می‌کنند. در این مورد، mucho پیش از اسم قرار می‌گیرد. به مثال‌های زیر توجه کنید:

Tienes mucho dinero.

Esa librería vende muchas revistas.

همچنبن می‌توانید از این واژه به معنای «خیلی زیاد» در نقش قید جمله استاده کنید. در چنین حالتی، واژۀ mucho باید بعد از فعل قرار بگیرد.  به مثال زیر توجه کنید:

Me gusta mucho el vino.

غفلت از اهمیت tilde (~)

واژۀ Año  در زبان اسپانیایی به معنای سال است. بسیاری از زبان آموزان در همان ابتدای مسیر یادگیری زبان اسپانیایی، این واژه را یاد می‌گیرند. شاید در آن ابتدا، ندانید قرار گرفتن نشانۀ tilde (~)  روی حرف n چقدر اهمیت دارد، چرا که نبودن آن می‌تواند معنای کلمه را تغییر دهد. البته این مسئله فقط در مورد واژۀ Año نیست، بلکه در مورد واژه‌های متعددی صدق می‌کند.

به مثال‌های زیر توجه کنید:

Moño : دم خرگوش

Mono : میمون

Campaña : کمپین

Campana : زنگ

اشتباه گرفتن pollo با polla

واژه‌های pollo و pollaدو واژۀ کاملاً متفاوت هستند، اما بسیاری از زبان آموزان آن‌ها را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. واژۀ pollo به معنای مرغ است و واژۀ polla به معنای آلت تناسلی مردانه است، بنابراین نباید این دو واژه را با یکدیگر اشتباه بگیرید.

استفاده از عبارت Gracias para… به جای Gracias por…

بسیاری از زبان آموزان عبارت Gracias para… را اشتباهاً به جای Gracias por… استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید از کسی برای انجام کاری تشکر کنید، باید از واژۀ por استفاده کنید، نه از واژۀ para.

تلفظ حرف h در زبان اسپانیایی

حرف h در زبان اسپانیایی تلفظ نمی‌شود، بنابراین باید نادیده‌اش بگیرید. برای مثال، باید Hector را Ector تلفظ کنید. از دیگر نمونه‌های می‌توان به Hospital, Hotel, Ahora, Hola, Hambre, Hombre, Almohada اشاره کرد. در هیچ کدام از این موارد، حرف h تلفظ نمی‌شود.

جنسیت و تعداد در زبان اسپانیایی

در زبان اسپانیایی، اسامی جنسیت دارد و یادگیری جنسیت واژگان برای زبان آموزان دشوار است. همچنین برای کاربرد هر اسم در جمله، باید به تعداد توجه داشته باشید.

در زبان اسپانیایی، برخی از اسامی مذکر هستند و برخی دیگر مونث. برای مثال، واژۀ una mesa، به معنای میز، مونث است، اما واژۀ un vaso، به معنای شیشه، مذکر است.

همچنین، باید از تعداد اسامی نیز آگاهی شوید، یعنی بدانید اسم مفرد است یا جمع. یادتان باشد که بر اساس تعداد اسامی، باید از حروف تعریف مناسب استفاده کنید. برای مثال، las mesas  جمه است، اما la mesa مفرد است.

اما چگونه جنسیت اسامی را در زبان اسپانیایی تشخیص دهیم؟ معمولاً اسم‌های مونث به حروف a یا e ختم می‌شوند. برای مثال، puerta (به معنای در) و llave (به معنای کلید) مونث هستند. اما اسامی مذکر به o ختم می‌شوند. برای مثال، vaso (به معنای شیشه)، suelo (سقف) و baño (به معنای حمام) مذکر هستند.

La chica es muy inteligente.صحیح

Una chica es muy inteligente. غلط

Mi hermana compró un gran libro. صحیح

Mi hermana compró el gran libro. غلط

و اما می‌رسیم به تعداد در زبان اسپانیایی! بسیاری از زبان آموزان در کاربرد اسامی جمع، مفرد و حروف تعریف مربوط به آن‌ها مشکل دارند. برای جلوگیری از این اشتباه، باید یک سری نکات را بدانید:

اگر کلمه به s ختم شود و با فعل son همراه شود، جمع است. اما اگر در انتهای اسم s وجود نداشته باشد و فعل es در جمله قرار بگیرد، اسم مورد نظر مفرد است. به مثال زیر توجه کنید:

Las iglesias son grandes.(کلیساها بزرگ هستند)

Los edificios son altos. (ساختمان‌ها بلند هستند)

El edificio es alto. (ساختمان بلند است)

قابلینت حذف ضمیر از جمله

وقتی می‌خواهید به زبان اسپانیایی صحبت کنید، باید ضمیر ابتدای جمله را حذف کنید. با صرف فعل، دیگر نیازی به استفاده از ضمیر در ابتدای جمله نیست.

به مثال زیر توجه کنید:

Yo voy sacar el perro a pasea. = Voy a sacar el perro a pasear.

Tú necesitas descansar más. = Necesitas descansar más.

سخن آخر

هنگام یادگیری زبان اسپانیایی و هر زبان دیگری، از اشتباه کردن نترسید، چرا این اشتباه کردن بخشی از روند یادگیری زبان جدید است. رفته رفته، از طریق اشتباهات‌تان یاد می‌گیرد و تعداد اشتباهات‌تان هنگام حرف زدن و نوشتن به زبان اسپانیایی کمتر و کمتر می‌شود. با یادگیری اشتباهات رایچ در زبان اسپانیایی، تعداد اشتباهات‌تان کمتر خواهد شد و سرعت پیشرفت‌تان بیشتر. بنابراین بهتر است در این باره تحقیق کنید تا بتوانید خیلی زود درست بنویسید و درست صحبت کنید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا