زبان انگلیسی

مکالمه انگلیسی برای اجاره آپارتمان، کلمات و اصطلاحات مهم

اگر در یک کشور انگلیسی زبان زندگی کنید، احتمال اینکه مجبور شوید خانه‌ای اجاره کنید وجود دارد. اجاره کردن خانه امکان‌پذیر نیست، مگر اینکه به زبان انگلیسی مسلط باشید. حتی اگر بخواهید خانه‌ای را به صورت آنلاین اجاره کنید نیز باید کلمات و اصطلاحات مهم انگلیسی را برای اجاره و خریدن آپارتمان بدانید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد مکالمه انگلیسی برای اجازه آپارتمان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

واژگان ضروری انگلیسی برای اجاره کردن آپارتمان

وقتی می‌خواهید آپارتمانی را اجاره کنید، باید یک سری کلمات و اصطلاحات انگلیسی را بشناسید، در غیر اینصورت، کار برای‌تان دشوار خواهد شد. بهتر است این واژگان و اصطلاحات انگلیسی را به یاد بسپارید تا بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید. در ادامه، از این کلمات و اصطلاحات انگلیسی برای اجاره آپارتمان برای‌تان خواهیم گفت.

واژه Landlord

واژه Landlord در زبان فارسی به معنای مالک یا موجر است. اگر به فکر اجاره آپارتمان هستید، باید با مفهوم واژه Landlord آشنا باشید. در واقع، Landlord  خانه‌ یا آپارتمانی دارد و می‌خواهد آن را اجاره دهد. این شخص قیمت اجاره خانه را مشخص می‌کند و در مورد مستأچرا نیز تصمیم می‌گیرد.

واژه Tenant

واژه Tenant دومین واژه انگلیسی مهم در حوزه اجاره خانه یا آپارتمان است. این واژه به معنای مستأجر است، کسی که قرار است خانه را اجاره کند. در واقع، وقتی تصمیم به اجاره کردن آپارتمانی می‌گیرید، شما Tenant هستید.

واژه Price range

عبارت Price range به معنای اجاره بها است. هنگام اجاره خانه، باید میزان اجاره بها یا Price range را بپرسید.

واژه High rise/sky high

اگر رویای زندگی در تورنتو یا نیویورک را دارید، حتماً تصویر ساختمان‌های بلند با پنجره‌های بزرگ نیز در ذهن‌تان وجود دارد. دقیقاً همان چیزهایی که در فیلم‌های هالیوودی می‌بینید. این ساختمان‌های بلند high risers یا sky highs نامیده می‌شوند. واژه High rise/sky high به ساختمان‌های بیش از پنج طبقه و با آسانسور اشاره دارد. اجاره بهای (rental price) معمولاً شامل استفاده از فضاهای مشترک (common areas) مانند باشگاه و استخر می‌شود.

عبارت A one-bedroom property

عبارت A one-bedroom property به معنای آپارتمانی با یک اتاق خواب است. اگر تعداد اتاق‌ها بیشتر باشد، باید عدد را افزایش دهید.

واژه Studio

در ابتدای دوره بزرگسالی، بسیاری از اشخاص ترجیح می‌دهند یک Studio اجاره کنند. در واقع، studio به معنای آپارتمان کوچکی برای یک یا دو نفر است که شامل یک اتاق بزرگ برای خواب و زندگی می‌شود. برخی از studioها آشپزخانه مجزا دارند.

واژه Furnished/unfurnished

واژه‌های  unfurnished و Furnished به ترتیب به معنای غیر مبله و مبله است. اگر آپارتمان اثاث داشته باشد، Furnished است و اگر اثاثی در آن وجود نداشته باشد، به آن unfurnished گفته می‌شود. در برخی از کشورهای انگلیسی زبان، مانند ایالات متحده آمریکا، کانادا و استرالیا، اگر بخواهید اپارتمانی را برای طولانی مدت اجاره کنید، آن را unfurnished تحویل خواهید گرفت، بدون اثاثیه. در این موارد، فقط برخی از لوازم ضروری آشپزخانه و حمام در آپارتمان هست و دیگر وسایل را، از جمله تختخواب، مبل و کمد،  باید خودتان تهیه کنید. اما اگر اگر اجاره کوتاه مدت باشد، معمولاً آپارتمان Furnished را تحویل خواهید گرفت. بنابراین از پیش، انتظار آپارتمان مبله را نداشته باشید و در این باره سوال کنید.

عبارت Proof of income

وقتی آپارتمانی را اجاره می‌کنید، Landlord ممکن است از شما بخواهید  Proof of incomeرا ارائه دهید تا از این طریق، مطمئن شود آیا درآمدتان برای بهای اجاره بها کافی است یا خیر. در واقع، Proof of income حاکی از آن است که شما درآمد ثابت و کافی برای پرداخت اجاره بها دارید.

عبارت Pet deposit

اگر می‌خواهید حیوان خانگی را با خودتان به آپارتمان اجاره‌ای ببرید، ممکن است موجر در خواست اجاره بیشتر کند. عبارت Pet deposit معادل این اجاره بیشتر است. حتی ممکن است این بها به نسبت تعداد حیوانات خانگی تغییر کند.

سوالات متداول انگلیسی برای اجاره آپارتمان

هنگام اجاره آپارتمان یک سری سوالات به وجود می‌آید. در ادامه، از پرتکرارترین سوالات برای‌تان گفته‌ایم.

اجاره چقدر است؟How much is the rent?
موجر چه کسی است؟Who is the landlord?
آپارتمان طبقه چندم است؟ آیا ساختمان آسانسور دارد؟Which floor is the apartment on? Does a building have an elevator?
چقدر به ایستگاه مترو یا ایستگاه اتوبوس نزدیک است؟How close is it to a subway station or a bus stop?
آیا آپارتمان تهویه هوا دارد؟Does the apartment have air conditioning?
آیا آپارتمان مبله است؟Is the apartment furnished?
آپارتمان چه مدت در بازار بوده است؟How long has the apartment been on the market?
همسایگان چه کسانی هستند؟ آیا پر سر و صدا یا مشکل ساز نیستند؟Who are the neighbors? Are they noisy or troublemakers?
آخرین نوسازی چه زمانی انجام شد؟When was the last renovation?
آیا می‌توانم تخفیف کوچکی داشته باشم؟Can I have a small discount?

سخن آخر

تا به اینجا، با واژگان و اصطلاحات رایج در مکالمات انگلیسی برای اجاره آپارتمان آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، با یادگیری یک سری از واژگان و اصطلاحات انگلیسی، می‌توانید در این باره مکالمه کنید و در یک یک کشور انگلیسی زبان، از پس اجاره آپارتمان بر بیایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا