زبان انگلیسی

10 روش علمی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی و همچنین دیگر زبان‌ها روندی زمان‌بر است و بهتر است برای رسیدن به تسلط زیاد عجله نکنید. همه ما اسم کتاب‌ها و مقاله‌هایی مثل آموزش زبان انگلیسی در 90 روز و مواردی از این دست را شنیده‌ایم، اما می‌دانیم که چنین ادعایی حقیقت ندارد. اما در این بین، یک سری روش‌ها و اصول وجود دارد که آگاهی از آن‌ها می‌تواند باعث افزایش سرعت یادگیری‌تان شود. بنابراین اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را سریع‌تر یاد بگیرید، بهتر است یک سری اصول و روش های یادگیری سریع زبان را بشناسید و آن‌ها را به کار ببندید. بدین ترتیب، متوجه سرعت پیشرفت‌تان خواهید شد.

در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت چگونه زبان انگلیسی را سریع‌تر یاد بگیرید. با ما همراه باشید.

به سراغ بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی بروید

از بهترین منابع برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید. برای مثال، در انتخاب دیکشنری، کتاب آموزش لغت و کتاب آموزش دستور زبان انگلیسی بسیار دقت کنید. وقتی از همان ابتدا به سراغ منابع خوب می‌روید، دیگر وقت‌تان هدر نمی‌رود و همه چیز را به شیوه اصولی یاد می‌گیرید.

در دوره های زبان انگلیسی شرکت کنید

اگر می‌خواهید خیلی سریع پیشرفت کنید، در دوره های زبان انگلیسی شرکت کنید. در انتخاب موسسه و مدرس زبان انگلیسی بسیار دقت کنید و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. در واقع، دوره و مدرس زبان انگلیسی مثل کاتالیزور هستند و می‌توانند روند پیشرفت‌تان را در یادگیری زبان به میزان چشم‌گیری افزایش دهند.

همچنین شرکت در کلاس‌های خصوصی می‌تواند سبب افزایش سرعت پیشرفت‌تان شود، چرا که در این کلاس‌ها شما محور توجه هستید و مدرس زبان انگلیسی می‌تواند روی همه نقاط ضعف و قوت‌تان متمرکز شود.

هر روز تمرین کنید

یادتان باشد که اگر می‌خواهید به زبان انگلیسی مسلط شوید و مسیر یادگیری را خیلی زود طی کنید، باید هر روز زبان انگلیسی بخوانید. در واقع، باید هر روز زمانی را به مطالعه و تمرین انگلیسی اختصاص دهید. در این زمان، همه تمرکزتان روی زبان انگلیسی باشد و هر آنچه را موجب پرت شدن حواس‌تان می‌شود از خودتان دور کنید.

فیلم و سریال انگلیسی ببنید

تماشای فیلم و سریال انگلیسی، با نگاه آموزشی، تأثیر شگفت‌انگیزی روی سرعت یادگیری‌تان خواهد داشت. فیلم و سریال متناسب با سطح‌تان را انتخاب کنید و هر کدام را چندین بار ببینید. به شما توصیه می‌کنیم واژگان و اصطلاحات جدید را نیز یادداشت کنید و در صحبت‌های روزمره‌تان از آن‌ها استفاده کنید. همچنین به ساختار جمله‌هایی که می‌شنوید دقت کنید و حتی آنها را حفظ کنید. بدین ترتیب، واژه‌های انگلیسی را همراه با تلفظ صحیح و کاربردشان در جمله خواهید آموخت.

الگوها را به یاد بسپارید

هنگام یادگیری زبان انگلیسی، به جای اینکه به دستور زبان فکر کنید و قواعد دستوری را حفظ کنید، بهتر است الگوها را به یاد بسپارید. هر زبان الگوهای مختص به خودش را دارد و زبان انگلیسی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دایره واژگان انگلیسی را گسترش دهید

هر چه دایره واژگان‌تان گسترده‌تر باشد، سرعت پیشرفت‌تان نیز در یادگیری زبان انگلیسی افزایش خواهد یافت. بنابراین، باید تلاش کنید دایره واژگان‌تان را گسترش دهید. واژه‌های مربوط به حوزه‌های مختلف را یاد بگیرید تا بتوانید در مورد موضوعات مختلف به زبان انگلیسی صحبت کنید.

اما چگونه دایره واژگان‌مان را افزایش دهیم؟

  • کتاب، مقاله و روزنامه انگلیسی بخوانید و واژه‌های جدید را همراه با تلفظ صحیح و کاربردشان یاد بگیرید. بهتر است واژگان جدید را یادداشت کنید و هر روز، آن‌ها را با خودتان تکرار کنید.
  • بازی با کلمات را از یاد نبرید. با استفاده از بازی‌های مختلف، مانند حل کردن جدول، به مرور زمان، واژگان در ذهن‌تان تثبیت خواهد شد.
  • دفتر لغت داشته باشید تا بتوانید دایره واژگان‌‎تان را بررسی کنید و بدانید در هر مقطع، به چند واژه مسلط هستید.
  • از فلش کارت برای یادگیری واژگان انگلیسی استفاده کنید.

 اگر درست کردن فلش کارت کاغذی و استفاده از آن برای‌تان دشوار است می‌توانید به سراغ اپلیکیشن های مخصوص این کار بروید. بدین ترتیب، فلش کارت‌های‌تان همیشه همراه‌تان خواهد بود. یادتان باشد که باید فلش کارت را بر اساس اصول و قواعد مختص به خودش استفاده کنید و هر سری از واژه‌ها را در بازه‌های زمانی مشخصی تکرار کنید، در غیر اینصورت، تأثیری نخواهد داشت.

  • در مکالمه‌های روزمره‌تان از واژگان و اصطلاحات جدید استفاده کنید.

به زبان انگلیسی فکر کنید

وقتی در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، فارسی فکر کردن را فراموش کنید. قواعد و واژگان انگلیسی را به یاد بسپارید و حتی موقع فکر کردن نیز، آن‌ها را در یاد داشته باشید. فکر کردن به زبان انگلیسی تأثیر شگفتانگیزی بر روند یادگیری‌تان خواهد داشت و به مرور زمان، متوجه خواهید شد که حتی آنچه را می‌شنوید در ذهن‌تان به انگلیسی ترجمه می‌کنید. اما تمرین انگلیسی فکر کردن را چگونه شروع کنیم؟

زبان تلفن همراه‌تان را به انگلیسی تغییر دهید

وقتی صح در حال انتخاب لباس یا آماده شدن برای خروج از منزل هستید، با خودتان به انگلیسی فکر کنید. مثلاً با خودتان بگویید I am putting on my shirt یا اینکه I am tying my shoes. بدین ترتیب، ذهن‌تان به انگلیسی فکر کردن عادت خواهد کرد.

با جملههای ساده انگلیسی شروع کنید. در قدم اول، اصلاً لازم نیست به سراغ جمله‌های پیچیده و طولانی بروید، بلکه می‌توانید با جمله‌های کوتاه و ساده و حتی با کلمات و اصطلاحات شروع کنید. مثلاً وقتی برای خرید کردن از خانه خارج می‌شوید، نام هر آنچه را در سوپرمارکت یا هر مغازه دیگیری می‌بینید با خودتان به انگلیسی مرور کنید.

با اطرافیان‌تان به زبان انگلیسی صحبت کنید

از اشتباه کردن نترسید و از همان ابتدا بپذیرید که اشتباه کردن بخشی از روند یادگیری زبان انگلیسی و هر زبان دیگری است.

از تکنولوژی جدید برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید

در روند یادگیری زبان انگلیسی، تکنولوژی را از یاد نبرید. ابزارهای مدرن در مسیر یادگیری زبان انگلیسی کمک‌تان خواهند کرد. برای مثال، از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید. با هوش مصنوعی یا AI زبان انگلیسی را تمرین کنید. از بهترین و معتبرترین کانال‌های یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید. این ابزارها سبب افزایش سرعت یادگیری‌تان خواهند شد.

آهنگ انگلیسی گوش دهید

از آهنگ های انگلیسی غافل نشوید. آهنگ های انگلیسی مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و هر کدام را چندین بار گوش دهید. گوش دادن به آهنگ یک تفریح مفرح است و انرژی زیادی از شما نمی‌گیرد، از این رو، حتی موقع استراحت نیز، می‌توانید با استفاده از آهنگ، انگلیسی تمرین کنید. هر بار که آهنگ های انگلیسی را گوش می‌دهید، روی واژه‌ها و جمله‌هایی که می‌شنوید تمرکز کنید و یادشان بگیرید. همچنین متن آهنگ را همراه با خواننده بخوانید تا بدین ترتیب، واژگان را همراه با تلفظ صحیح یاد بگیرید.

سخن آخر

تا به اینجا به روش های علمی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، استفاده از یک سری روش‌ها و منابع باعث افزایش سرعت یادگیری‌تان می‌شود. یادتان باشد که برای یادگیری سریع زبان انگلیسی، باید مداوماً تلاش کنید و ناامید نشوید. همواره به یاد داشته باشید کلید تسلط بر زبان انگلیسی و هر زبان دیگری تمرین و تکرار مداوم است. بنابراین از این روش‌ها طی بازه زمانی طولانی استفاده کنید و انگیزه‌تان را حفظ کنید. پس از مدتی، شاهد نتایج آن خواهید بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا