دسته‌بندی نشده

چند سال طول می‌کشد تا معلم زبان انگلیسی بشویم؟

اگر هدف‌تان از یادگیری زبان انگلیسی تدریس این زبان است، حتما دوست دارید چند سال طول می‌کشد تا معلم زبان انگلیسی بشوید. برای تدریس زبان انگلیسی، علاوه بر اینکه باید به زبان انگلیسی مسلط شوید، باید فنون و مهارت‌های تدریس زبان را نیز یاد بگیرید. وقتی در جایگاه مدرس زبان انگلیسی قرار می‌گیرید، مسئولیت‌های زیادی را بر عهده دارید که باید از پس آن‌ها بر بیایید.

در این مطلب، به پاسخ این سوال که چند سال طول می‌کشد معلم زبان انگلیسی شویم خواهید رسید. با ما همراه باشید.  

مدرس زبان انگلیسی کیست؟

مدرس زبان انگلیسی شخص متخصصی است که در موسسه‌ها یا مدارس زبان انگلیسی را تدریس می‌کند. این تدریس می‌تواند به شیوه خصوصی یا گروهی باشد. مدرس زبان انگلیسی مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی را به زبان آموزان یاد می‌دهد، به آن‌ها دستور زبان و لغت می‌آموزد و آنان را بر فرهنگ و ادبیات انگلستان و آمریکا نیز آشنا می‌کند.

وظیفه مدرس زبان انگلیسی چست؟

مدرس زبان انگلیسی وظابف زیر را بر عهده دارد:

  • نیازهای آموزشی را شناسایی می‌کند و براساس آن، برنامه‌ریزی می‌کند.
  • دستور زبان انگلیسی را به زبان‌آموزان یاد می‌دهد.
  • اجزای مختلف جمله و نحوه نشانه گذاری را به زبان آموزان یاد می‌دهد.
  • روی مهارت‌‌های چهارگانه زبان‌آموزان کار می‌کند.
  • از ابزارهای ارزیابی برای شناسایی نقاط ضعف و نقاط قوت زبان آموزان استفاده می‌کند.
  • عملکرد زبان آموزان را بررسی می‌کند

مدرک زبان انگلیسی برای تدریس

در قدم اول، باید یک مدرک زبان انگلیسی دریافت کنید. برای دریافت این مدرک زبان انگلیسی، می‌توانید وارد دانشگاه شوید و در یکی از گرایش‌های رشته زبان انگلیسی شرکت کنید یا اینکه در دوره‌های موسسه های آموزش زبان انگلیسی شرکت کنید و یک مدرک زبان دریافت کنید. این حضور و کسب این مدارک حاکی از میزان تسلط شما به زبان انگلیسی است.

اگر بخواهید در دانشگاه در رشته زبان انگلیسی تحصیل کنید، بسته به گرایش مورد نظرتان (زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی) مباحث زیر را مطالعه خواهید کرد:

  • شکل گیری ادبیات انگلیسی
  • ژانرها و مکاتب ادبی
  • دستور زبان انگلیسی
  • نگارش انگلیسی
  • مهارت شنیداری انگلیسی
  • روش های آموزش زبان انگلیسی
  • روانشناسی آموزش زبان‌های خارجی
  • نحوه ترجمه متون انگلیسی
  • نظریه‌های ترجمه

در دانشگاه، می‌توانید زبان انگلیسی را تا سطح دکتری ادامه دهید.

اما اگر زبان انگلیسی را در موسسه های زبان انگلیسی بخوانید، فقط با مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی آشنا خواهید شد.

مدرس زبان انگلیسی چه مهارت هایی دارد؟

برای تدریس زبان انگلیسی، به مهارت‌های مختلفی نیاز دارید. در ادامه، از مهارت لازم برای تدریس زبان انگلیسی برای‌تان گفته‌ایم.

دانش زبانی

برای تدریس زبان انگلیسی، باید زبان انگلیسی و ابعاد مختلف آن را بشناسید. برای مثال، باید ساختار جمله‌های انگلیسی، واژگان انگلیسی و شیوه نشانه گذاری را بشناسید. همچنین، باید مهارت بالایی در خواندن و درک مطلب داشته باشید.

مهارت تدریس زبان انگلیسی

برای تدریس زبان انگلیسی، علاوه بر دانش زبانی، باید مهارت تدریس زبان انگلیسی را نیز داشته باشید. برای کسب مهارت تدریس، می‌توانید در دوره‌های تربیت مدرس زبان انگلیسی شرکت کنید و مدرک لازم را نیز دریافت کنید. برخی از مدارک تدریس زبان انگلیسی بین‌المللی هستند و اگر آن‌ها را دریافت کنید، می‌توانید زبان انگلیسی را در کشورهای مختلف تدریس کنید.

مهارت های بین فردی

برای تدریس زبان انگلیسی، به یک سری مهارت بین فردی نیز نیاز دارید، برای مثال، باید بتوانید خوب بشنوید و نیازهای زبان‌آموزان را نیز شناسایی کنید. یادگیری زبان انگلیسی برای برخی از زبان‌آموزان روندی پراسترس است، اما اگر مدرس توان همدلی داشته باشد، می‌تواند این اضطراب را به میزان قابل توجهی در زبان‌آموزان کاهش دهد. همچنین مدرس باید مهارت حل مسئله داشته باشد تا بتواند تعارض‌های میان زبان‌آموزان را بشناسد و برطرف‌شان کند تا آنان بتوانند با یکدیگر همکاری کنند.

انعطاف پذیری

هر مدرس زبان انگلیسی برنامه‌ریزی دقیقی را برای اداره کلاس درس دارد، اما گاهی، با توجه به وضعیت و نیازهای زبان‌آموزان، لازم است این برنامه تغییر کند. وقتی در جایگاه مدرس زبان انگلیسی قرار می‌گیرید، باید آنقدر انعطاف‌پذیر باشید تا بتوانید این برنامه را تغییر دهید، بدون اینکه خدشه‌ای به روند تدریس‌تان واقع شود. برای مثال، امروز تصمیم دارید یک مبحث دستوری مربوط به سطح پیشرفته زبان انگلیسی را تدریس کنید، ناگهان متوجه می‌شوید که زبان آموزان در مباحث سطح پایین‌تر دچار ضعف هستند. در این شرایط، باید بتوانید برنامه را طبق نیاز کلاس تغییر دهید. یعنی ابتدا مبحث پایه‌ای را تدریس کنید، ضعف زبان‌آموزان را برطرف کنید و سپس به سراغ مبحث مورد نظرتان بروید.

صبوری و خلاقیت

مدرس زبان انگلیسی باید صبور باشد تا بتواند آرامش را در کلاس درس برقرار کند. یادگیری زبان جدید دشوار است و زبان آموزان در مسیر یادگیری مرتکب اشتباهات بسیاری می‌شوند. بنابراین مدرس صبور می‌تواند این مشکلات و ایرادها را به مرور زمان برطرف کند.

خلاقیت نیز مسئله مهمی است. مدرس خلاق می‌تواند از روش‌ها و بازی‌های خلاقانه برای تدریس مهارت‌ها و مباحث مختلف استفاده کند. به طور کلی، مدرسان خلاق زبان انگلیسی کلاس‌های جذابی را برگزار می‌کنند.

چقدر طول می‌کشد تا معلم زبان انگلیسی بشویم؟

اما می‌رسیم به زمان مورد نیاز برای مدرس زبان انگلیسی شدن! اگر می‌خواهید مدرس موفقی باشید، باید حداقل سه تا پنج سال زبان انگلیسی بخوانید. در واقع، تقریباً به اندازه اخذ مدرک کارشناسی طول می‌کشد تا بتوانید تدریس زبان انگلیسی را شروع کنید. در واقع، در قدم اول، باید به زبان انگلیسی و ابعاد مختلف آن مسلط شوید، مهارت‌های چهارگانه‌تان را پرورش دهید و در نهایت، فنون تدریس زبان انگلیسی را یاد بگیرید تا بتوانید مدرس موفقی شوید.

درآمد مدرس زبان انگلیسی چقدر است؟

و اما درآمد یک مدرس زبان انگلیسی چقدر است؟ درآمد مدرس زبان انگلیسی به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • سطح کلاس و زبان آموزان
  • رده سنی زبان آموزان
  • تعداد جلسه‌های کلاس‌های گروهی و خصوصی در هفته
  • تدریس حضوری یا آنلاین

تدریس زبان انگلیسی خارج از ایران

اگر قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارید، می‌توانید حرفه تدریس انگلیسی را در هر کشور دیگری نیز ادامه دهید. در واقع، از انجا که زبان انگلیسی بین‌المللی است، در هر کشور داوطلبانی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد.

 درآمد سالانه مدرسان زبان انگلیسی در کشورهای مختلف به شرح زیر است:

  • انگلستان: چهل هزار یورو
  • استرالیا: نود و یک هزار دلار
  • ایالات متحده آمریکا: پنجاه و پنج هزار یورو

سخن آخر

تا به اینجا، متوجه شدید چقدر طول می‌کشد تا بتوانید مدرس زبان انگلیسی شوید. برای تدریس زبان انگلیسی، در وهله اول، باید مسلط به زبان انگلیسی باشید و در قدم بعدی، فن تدریس زبان انگلیسی را یاد بگیرید. از وقتی یادگیری زبان انگلیسی را آغاز می‌کنید، پنج سال طول می‌کشد تا بتوانید مدرس این زبان شوید. اگر می‌خواهید از بهترین مدرسان زبان انگلیسی باشید، باید روی تقویت مهارت‌های زبانی‌تان کار کنید، فنون تدریس زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید و مهارت‌های بین فردی و مهارت‌های ارتباطی را در خودتان تقویت کنید. وقتی شروع به تدریس زبان انگلیسی می‌کنید، بسته به شرایط‌تان، می‌توانید کلاس‌های حضوری، آنلاین، خصوصی و گروهی را برگزار کنید. همچنین، با دریافت مدارک معتبر تدریس زبان انگلیسی، می‌توانید در کشورهای دیگر نیز این زبان را تدریس کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا