دسته‌بندی نشده

گرامر چیست ؟ نکات و اصول یادگیری گرامر زبان انگلیسی

بهترین روش یادگیری گرامر انگلیسی چیست؟ اگر می‌خواهید مثل یک گویش ور زبان انگلیسی بنویسید و صحبت کنید، باید دستور زبان انگلیسی را به خوبی بشناسید. گرامر مثل یک بازی است و هنگام یادگیری زبان انگلیسی، باید تاک تیک این بازی را بدانید تا بتوانید این مسیر را بهتر طی کنید. دستور زبان انگلیسی مباحث بسیاری زیادی دارد که ممکن است درک و کاربردشان برخی از آن‌ها برای زبان‌آموزان دشوار باشد. برای مثال، برخی از اشخاص در یادگیری زمان‌ها مشکل دارند و برخی دیگر در یادگیری عبارت‌ها و ساختار جمله‌ها. اگر اصول و شیوه‌های صحیح یادگیری زبان انگلیسی را بشناسید، می‌توانید به این بخش کاملاً مسلط شوید. اما اصول یادگیری گرامر انگلیسی چیست؟ چگونه به این بخش از ربان انگلیسی مسلط شویم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد گرامر انگلیسی و اصول یادگیری آن بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

گرامر زبان انگلیسی چیست؟

پیش از هر چیزی، بهتر است تعریف گرامر را بدانیم. گرامر سیستم یک زبان است. در واقع، گرامر انگلیسی ساختار نهانی این زبان است که گویش‌وران این زبان آن را می‌شناسند، بدون اینکه برای یادگیری‌اش تلاش کرده باشند. اما زبان‌آموزان باید این بخش از زبان را یاد بگیرند تا بتوانند بنویسند، صحبت کنند و این زبان را درک کنند. گرامر انگلیسی شامل مباحثی مثل صداها، سیستم شکل‌گیری واژگان، الگوی کنار هم قرار گرفتن واژگان، ساختار جمله‌ها و معنا است.

شیوه های یادگیری گرامر زبان انگلیسی

یادگیری دستور زبان انگلیسی دشوار و چالش برانگیز است، اما اگر رویکرد درستی را انتخاب کنید و از مسیر صحیح پیش بروید، به نتیجه خواهید رسید. اما شیوه صحیح یادگیری گرامر انگلیسی چیست؟ در ادامه، از اصول یادگیری زبان انگلیسی برای‌تان گفته‌ایم.

اجزای کلمه را بشناسید

در قدم اول، باید اجزای کلمه (Parts of Speech) را بشناسید. شناخت اجزایی مانند اسم، فعل، صفت، قید، ضمیر، حرف اضافه و حرف ربط باعث می‌شود درک بهتری از دستور زبان انگلیسی پیدا کنید. بهتر است از همان ابتدا، اجزای کلمه و نقش‌شان را در جمله بشناسید. بدین ترتیب، می‌توانید پیچیده‌ترین مباحث گرامری را یاد بگیرید.

اسم (noun): اسم یک شخص، مکان، گروه، ایده یا مفهوم است. برای مثال، dog، man، house و democracy در دسته اسم‌های انگلیسی قرار می‌گیرند.

ضمیر (pronoun):ضمیر کلمه‌ای است که در جمله، به جای اسم می‌نشیند یا به آن اشاره می‌کند. برای مثال، I، you، he، she، it و they از ضمایر زبان انگلیسی هستند.

فعل (verb): فعل کلمه‌ای مربوط به یک حالت یا عمل است. از افعال کنشی و حالتی در زبان انگلیسی می‌توان به run، jump، eat، think و is اشارع کرد.

صفت (adjective): صفت کلمه‌ای است که واژه یا ضمیری را توصیف می‌کند. برای مثال، strong، fast و nice از صفت‌ها در زبان انگلیسی هستند.

قید (Adverb): قید واژه‌ای است که فعل یا صفتی را توصیف می‌کند. از قیدهای زبان انگلیسی می‌توان به slowly، sadly یا exceptionally اشاره کرد.

حروف اضافه (preposition): حروف اضافه رابطه میان دو چیز را در جمله بیان می‌کند. برای مثال، to، at، with و behind از حروف اضافه در زبان انگلیسی هستند.

در مسیر شناخت اجزای کلام، باید دایره واژگان‌تان را نیز گسترش دهید و نقش هر کدام را در جمله بشناسید. بدین ترتیب، جمله‌سازی برای‌تان بسیار آسان‌تر خواهد شد.

ساختار جمله انگلیسی را بشناسید

ساختار جمله‌های انگلیسی را درک کنید. در واقع، باید بتوانید وقتی جمله انگلیسی را مشاهده می‌کنید، فاعل، نهاد، گزاره، مفعول مستقیم، مفعول غیرمستقیم، عبارت‌های مستقل و غیرمستقل را بشناسید. بدین ترتیب، می‌توانید هر جمله انگلیسی را به راحتی تجزیه و تحیلیل کنید. به علاوه، می‌تواند جمله‌های ساده و پیچیده انگلیسی بسازید.

فاعل (Subject): اسم یا ضمیری که عملی را در جمله انجام می‌دهد.

فعل (Verb): عمل یا حالتی در جمله

مفعول (Object): مفعول اسم یا ضمیری است که عملی را در جمله دریافت می‌کند یا تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد.

زمان‌های انگلیسی را بشناسید

فعل نقش بسیار مهمی در دستور زبان انگلیسی دارد و زمان جمله را نیز به ما می‌گوید. بهتر است زمان‌های اولیه انگلیسی را، مثل حال، گذشته و آینده، به خوبی یاد بگیرید و قواعد مختص به آن‌ها را نیز بشناسید. بدین ترتیب، درک زمان‌های پیشرفته‌تر، مثل حال کامل، گذشته استمراری و آینده کامل، برای‌تان آسان‌تر خواهد شد. زمان‌ها را تمرین کنید، خودتان جمله‌ بسازید تا به مرور زمان، بتوانید درک‌شان کنید.

الگوی جمله‌های انگلیسی را بشناسید

درک الگوی جمله های انگلیسی بسیار مهم است. ترتیب قرار گرفتن اجزای مختلف جمله را بشناسید. در گرامر انگلیسی، ابتدا فاعل قرار می‌گیرید، سپس فعل و مفعول. اگر این الگو را بشناسید و خودتان نیز جمله‌سازی را تمرین کنید، به مرور زمان، می‌توانید جمله‌های پیچیده‌ای را بسازید.

اشتباهات رایج در دستور زبان انگلیسی را بشناسید

اشتباهات رایج در گرامر انگلیسی را بشناسید و سعی کنید خودتان مرتکب آن‌ها نشوید. معمولاً این اشتباهات به حروف تعریف، تطابق فعل و فاعل و زمان‌ها مربوط می‌شوند. اگر این اشتباهات را به خوبی بشناسید، می‌توانید از آن‌ها اجتناب کنید.

تمرین کنید

تمرین مداوم کلید تسلط به گرامر دستور زبان انگلیسی است. هر روز، زمان مشخصی را به یادگیری دستور زبان انگلیسی، خواندن و نوشتن اختصاص دهید. همچنین سعی کنید با گویش‌‍وران زبان انگلیسی یا زبان‌آموزان سطوح بالا به زبان انگلیسی صحبت کنید. اگر دستور زبان انگلیسی را وارد زندگی روزمره‌تان کنید، یعنی پادکست گویش کنید یا فیلم انگلیسی ببنید، کاربرد قواعد دستوری را خواهید آموخت.

سخن آخر

تا به اینجا، متوجه شدید گرامر انگلیسی چیست و چگونه باید آن را یاد بگیریم. یادگیری دستور زبان انگلیسی باید به مرور زمان و به صورت تدریجی انجام بگیرد، اما در مسیر درست و به شیوه اصولی. در یادگیری دستور زبان انگلیسی باید صبور باشید و به طور مرتب تمرین کنید. اگر طبق اصول یادگیری گرامر زبان انگلیسی پیش بروید و جزء به جزء آن را به خوبی یاد بگیرید، می‌توانید این قواعد را وارد گفتار و نوشتارتان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا