زبان فرانسه

آموزش زبان فرانسه به روش نصرت

وقتی می‌خواهید شروع به یادگیری زبان فرانسه کنید و خیلی عجله دارید، یکی از چیزهایی که به چشم‌تان می‌خورد بسته های آموزشی نصرت است. سال‌های متمادی است که زبان آموزان نام این دوره‌ها را برای یادگیری زبان‌های مختلف شنیده‌اند. اما آیا آموزش زبان فرانسه به روش نصرف خوب است؟ آیا نصرت برای یادگیری زبان فرانسوی کافی است؟  در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آزمون زبان فرنسه به روش نصرت بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

آموزش زبان فرانسه به روش نصرت چگونه است؟

پیش از هر چیزی، باید بدانیم روش نصرت چیست. مجموعه آموزش زبان نصرت شامل نود درس است که در قالب فایل صوتی ارائه می‌شود. این مجموعه روی مکالمه زبان فرانسوی متمرکز است. در واقع، در فایل‌های صوتی نصرت واژگان، اصطلاحات و جمله‌های فرانسوی را می‌شنوید، سپس آنقدر تکرارشان می‌کنید تا آن‌ها را از بر شوید.

شیوه استفاده از روش نصرت برای یادگیری زبان فرانسوی

پکیج آموزش زبان نصرت برای زبان فرانسه شامل 90 درس سی دقیقه‌ای است. برای یادگیری زبان فرانسوی، باید روزانه، یک درس را بخوانید. بدین ترتیب، این دوره طی سه ماه به اتمام می‌رسد.

آیا آموزش فرانسوی به روش نصرت اثربخش است؟

همانطور که گفتیم آموزش زبان فرانسه به روش نصرت بر مبنای تکرار مکالمه‌ها، اصطلاحات و واژگان است. در واقع، باید این واژگان را آنقدر تکرار کنید تا کاملاً مسلط شوید. اما این روش آموزش زبان فرانسه یک ایراد دارد! شما هر جمله را تکرار می‌کنید، بدون اینکه الگوی آن جمله‌ها را بشناسید. صرفاً جمله‌ها و معنای فارسی‌شان را می‌شناسید.

وقتی جملۀ Est-ce que vous comprenez l’anglais را می‌شنوید، نمی‌دانید الگوی سوال پرسشی در زبان فرانسوی چیست و این جمله چگونه شکل می‌گیرد. یا وقتی می‌شنوید Je ne comprends pas l’anglais، صرفاً آن را حفظ می‌کنید، بدون اینکه شیوه منفی کردن جمله فرانسوی را یاد بگیرید.

بنابراین در آموزش زبان به روش نصرت، خبری از آموزش دستور زبان فرانسوی نیست و صرفاً یک سری جمله را حفظ می‌کنید و آن را تکرار کنید.

مقایسه کلاس زبان فرانسه با پکیج آموزش زبان فرانسه نصرت

برای یادگیری زبان فرانسه به کلاس زبان فرانسه برویم یا سی دی های آموزشی نصرت کافی است؟ این سوال بسیاری از زبان آموزان است. باید بگوییم پکیج‌های آموزشی نصرت به هیچ وجه نمی‌توانند جایگزین کلاس‌های خصوصی و گروه زبان فرانسوی باشند. اما چرا؟ در کلاس زبان فرانسه، مدرس مجرب این زبان را به شیوه اصولی به شما یاد می‌دهد. برای مثال، در موسسه زبان نزدیکتر، زبان فرانسوی را با استفاده از متد ادیتو 2022 (Edito 2022) یاد می‌گیرید. متد ادیتو 2022 مجموعه کتاب‌های آموزش زبان فرانسه برای سطح A1 تا C1 است. در این روش، همه ایرادهای متدهای قبلی آموزش زبان فرانسه برطرف شده است و تلاش شده است زبان فرانسه را به بهترین شکل به شما بیاموزد.

وقتی به کلاس زبان فرانسه می‌روید و یادگیری زبان فرانسه را با روش ادیتو 2022 آغاز می‌کنید، هر چهار مهارت زبانی‌تان را (شنیداری، گفتاری، درک مطلب، نوشتاری) به طور همزمان تقویت می‌کنید.

همانطور که در ابتدای مقاله مشاهده کردید، در آموزش به شیوه نصرت، خبری از یادگیری مهارت خواندن درک مطلب و نوشتن نیست و حتی دستور زبان فرانسوی و نحوه نوشتن را به شما یاد نمی‌دهد. بنابراین نباید در آموزش زبان به روش نصرت به فکر یادگیری اصولی باشید.

مقایسه پکیج آموزش زبان فرانسه نصرت با دیگر منابع مشابه آموزش زبان فرانسه

تا به این‌جا با همه ویژگی‌های آموزش زبان فرانسه به روش نصرت آشنا شدید. در حال حاضر منابع صوتی و تصویری ایرانی و خارجی متعددی برای آموزش زبان فرانسه وجود دارد. برای مثال، کانال یوتیوب مصطفی شالچی، مدرس و مترجم رسمی زبان فرانسوی، از بهترین منابع برای آموزش زبان فرانسه است. در این کانال یوتیوب، انواع ویدئو آموزش زبان فرانسه بر اساس مباحث و سطح‌شان طبقه‌بندی شده‌اند. در این کانال یوتیوب، انواع ویدئو آموزشی برای پرورش مهارت‌های مختلف زبانی فراهم شده است. برای مثال، دستور زبان فرانسوی را یاد می‌گیرید، واژگان مربوط به مباحث مختلف را یاد می‌گیرید.

سخن آخر

 همانطور که تا به این‌جا مشاهده کردید، آموزش زبان فرانسه به روش نصرت صرفاً بر آموزش واژگان و جمله‌ها متمرکز است و هیچ توضیحی در مورد دستور زبان فرانسه ارائه نمی‌دهد. با استفاده از سی دی های آموزش زبان نصرت، صرفاً می‌توانید تلفظ صحیح واژگان و جمله‌ها را یاد بگیرید، اما نمی‌توانید اصول ساختن این جمله‌ها را یاد بگیرید. در واقع، نصرت صرفاً ماهی را به شما می‌دهد و ماهیگیری را یادتان نمی‌دهد، از این رو، نمی‌توانیم آن را شیوه اصولی آموزش زبان فرانسوی بدانیم. بهتر است به جای استفاده از سی دی آموزش زبان نصرت، از دوره‌های آموزشی زیر نظر اساتید مجرب زبان زبان فرانسه استفاده کنید یا این‌که به سراغ ویدئوها و پکیج‌های آموزشی اصولی‌تر بروید. در موسسه زبان نزدیکتر، انواع کلاس‌های خصوصی و گروهی زبان فرانسوی برای سطوح مختلف برگزار می‌شود. همچنین ویدئوهای آموزشی زبان فرانسوی نیز موجود است و می‌توانید همه ابعاد زبان فرانسوی را با استفاده از آن‌ها یاد بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا