زبان انگلیسی

چطور در آزمون آیلتس (IELTS) وقت کم نیاوریم؟

آیا مدیریت زمان در آزمون آیلتس برای‌تان دشوار است؟ بخش ریدینگ و درک مطلب آزمون آیلتس متشکل از چهل سوال است که طی آن، مهارت‌های مختلف شما، مانند شناسایی مفهوم اصلی متن، درک جزئیات، درک ایده‌های مطرح‌شده در متن، سنجیده می‌شود. در بخش‌های دیگر ازمون آیلتس نیز مشکلاتی به همین منوال وجود دارد. مدیریت درست زمان در آزمون آیلتس ضروری است، زیرا برای پاسخ دادن به هر بخش زمان محدودی دارید. اما چه تکنیک هایی برای مدیریت زمان در آزمون آیلتس وجود دارد؟ در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت چگونه در آزمون آیلتس وقت کم نیاوریم. با ما همراه باشید.

ساختار آزمون آیلتس را بشناسید

پیش از هر چیزی، باید با ساختار آزمون آیلتس آشنا شوید تا بتوانید زمان‌تان را مدیریت کنید و در آزمون نیز موفق شوید.

آزمون آیلتس متشکل از چهار بخش است: لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ. در هر قسمت، مهار‌های زبانی مجزایی سنجیده می‌شود. کافی است ساختار هر بخش را بشناسید تا بتوانید خودتان را برای آن آماده کنید.

بخش لیسنینگ آزمون آیلتس متشکل از چهار بخش است. وقتی آزمون شروع می‌شود، زمان مشخصی را در اختیار دارید تا سوالات را بخوانید و خودتان را برای پاسخ دادن به آن‌ها آماده کنید.

بخش ریدینگ ازمون آیلتس متشکل از سه قسمت و در کل، چهل سوال است. متون این بخش برگرفته از کتاب‌ها، ژورنال‌ها، مجله‌ها و روزنامه‌ها است.

در بخش رایتینگ، باید دو متن بنویسید. در مجموع، شصت دقیقه برای پاسخ دادن به این بخش زمان دارید. در بخش اول، باید یک داده، جدول یا نمودار را تحلیل و توصیف کنید و در بخش دوم، باید مقاله‌ای را در مورد یک موضوع مشخص بنویسید.

در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس، باید خودتان را برای سه بخش آماده کنید. این مرحله از آزمون آیلتس یازده تا چهارده دقیقه طول می‌کشد. در بخش اول آزمون اسپیکینگ آیلتس، باید به سوالاتی در مورد خودتان و علاقه‌مندی‌های‌تاناسخ دهید. در بخش دوم، باید خودتان را برای صحبت کردن در مورد موضوع مشخصی آماده کنید. در بخش سوم، باید به سوالات پیرامون بخش دوم جواب دهید.

برای زمان‌تان برنامه ریزی کنید

به هر بخش از آزمون زمان مشخصی را اختصاص دهید. برای مثال، بخش لیسنینگ آزمون آیلتس چهل دقیقه زمان دارد و شما باید طی 30 دقیقه به همه سوالات پاسخ دهید. بنابراین می‌توانید به هر بخش از آزمون ایلتس هفت تا هشت دقیقه زمان اختصاص دهید.

دستورالعمل ها را در آزمون ایلتس با دقت بخوانید

اگر می‌خواهید نمره بالایی را در آزمون آیلتس کسب کنید، باید بتوانید دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید. این دستورالعمل‌ها اطلاعات ارزشمندی را در مورد ساختار آزمون، زمان‌بندی و نمره‌دهی در اختیارتان قرار می‌دهد و همچنین به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید در هر بخش، باید به چه سوالاتی پاسخ دهید.

همه دور قسمت‌های مهم دستورالعمل خط بکشید تا در اواسط آزمون، بتوانید سریع پیدای‌شان کنید. برای مثال، به زمان‌بندی توجه کنید و مطمئن شوید برای پاسخ دادن به هر بخش چقدر وقت دارید.

 به همه جزئیات ذکرشده در این دستورالعمل دقت کنید:

  • مدت زمان پاسخ گویی به هر سوال
  • تعداد کلمات مجاز برای هر سوال رایتینگ

اگر معیار نمره دهی ازمون آیلتس را بشناسید، با آگاهی بیشتری به سوالات پاسخ خواهید داد و بالطبع، نمره بالاتری را کسب خواهید کرد. اگر سوالی در مورد بخش دستورالعمل دارید، پیش از شروع آزمون، سوال‌تان را از سوپروایزها بپرسید. بهتر است پیش از شروع آزمون، به جواب سوال‌تان برسید تا هنگام پاسخ دادن به سوالات، هیچ سوالی در ذهن‌تان باقی نماند.

سوالات را با دقت بخوانید

پیش از آنکه شروع به جواب دادن به سوالات بخش ریدینگ کنید، متن هر سوال را با دقت بخوانید. ابتدا نگاهی کلی به سوالات بیندازید و سپس آن‌ها را با دقت بخوانید. در این مرحله، کلمات کلیدی را شناسایی کنید و زیرشان خط بکشید. بدین ترتیب، متوجه خواهید شد که در متن باید به دنبال چه چیزی بگردید. این کار باعث می‌شود خیلی زود به پاسخ سوالات برسید.

در بخش ریدینگ زمان‌تان را مدیریت کنید

بخش ریدینگ ازمون ایلتس و مدیریت زمان آن بسیار دشوار و چالش برانگیز است، چرا که در زمان محدود باید به سوالات متعددی پاسخ دهید. در بخش ریدینگ، باید بتوانید زمان را مدیریت کنید تا نمره‌ بالایی را کسب کنید. بخش ریدینگ آزمون آیلتس مشتکل از سه بخش است که باید طی چهل دقیقه به آن‌ها پاسخ دهید. بهتر است به متن اول 15 دقیقه، به بخش دوم 20 دقیقه و به بخش سوم 25 دقیقه اخصاص دهید. یادتان باشد در هر بخش، هرچه پیش بروید، سوالات دشوارتر خواهند شد.

سرعت‌تان را در بخش اسپیکینگ آیلتس افزایش دهید

بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس با استرس زیاد همراه است، چرا که باید با یک اگزمینر صحبت کنید. در این بخش، مدریت زمان اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع، باید بتوانید طی زمان محدود به هر آنچه خواسته شده است پاسخ دهید.

سخن آخر

حتما تا به اینجا به پاسخ این سوال که چطور در آزمون آیلتس وقت کم نیاوریم رسیده‌اید. مدیریت زمان در آزمون آیلتس اهمیت بسیار زیادی دارد. در قدم اول، باید ساختار آزمون آیلتس و مدت زمان هر بخش را بشناسید. پس از آن، مدیریت زمان را تمرین کنید تا بتوانید در زمان مشخص شده، به همه سوالات پاسخ بدهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا