زبان انگلیسی

نکات مهم روز آزمون آیلتس

روز آزمون آیلتس بالاخره فرا می‌رسد و باید خودتان را برای شرکت در آزمون آماده کنید. با رعایت یک سری نکات، می‌توانید بهترین خودتان باشید و به نمره‌ای که برایش تلاش کرده‌اید برسید. در واقع، وقتی به روز آزمون آیلتس نزدیک می‌شوید، باید بدانید که قبل و بعد از آزمون و طی آن، باید چه کارهایی را انجام دهید. اما روز آزمون آیلتس چه کنیم؟ چه چیزهایی را رعایت کنیم؟

در ادامه، هر آنچه باید در مورد نکات مهم روز آزمون آیلتس بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

باید و نبایدهای روز آزمون آیلتس

در روز آزمون آیلتس، باید یک سری نکات را رعایت کنید و از یک سری نکات نیز اگاهی داشته باشید. در ادامه، از باید و نبایدهای روز آزمون آیلتس برای‌تان گفته‌ایم.

خوب بخوابید و غذای مناسب بخورید

آیلتس آزمونی طولانی است و دو ساعت و چهل دقیقه طول می‌کشد تا به سوالات بخش‌های مختلف پاسخ دهید. در میان آزمون هیچ زمان استراحتی وجود ندارد، از این رو، باید خوب خوابیده باشید و غذای مناسب نیز میل کرده باشید تا بتوانید در سراسر آزمون تمرکزتان را حفظ کنید.

لباس مناسب بپوشید

لباس راحت بپوشید و اصلاً به شیک یا زیبا بودن لباس فکر نکنید. فقط و فقط به راحتی لباس‌تان فکر کنید، چرا که قرار است نزدیک به سه ساعت با آن‌ها لباس‌ها بنشینید و کار فکری انجام دهید.

اگر قرار است در فصل زمستان در آزمون آیلتس شرکت کنید، ممکن است مرکز برگزاری آزمون سرد باشد و همانطور که می‌دانید حفظ تمرکز در فضای سرد کار ساده‌ای نیست، از این رو، بهتر است با خودتان چند لباس گرم نیز ببرید.

با خودتان نوشیدنی ببرید

جلسه آزمون طولانی است و ممکن است تشنه‌تان شوید، از این رو، بهتر است با خودتان یک بطری آب ببرید. یادتان باشد که بطری آب باید شفاف باشد و داخل آن کاملاً پیدا باشد.

زودتر از زمان آزمون در حوزه حاضر شوید

از آدرس مرکز برگزاری آزمون آیلتس مطمئن شوید و سعی کنید زودتراز زمان مقرر در حوزه حاضر شوید. یادتان باشد که اگر دیر برسید، اجازه ورود به جلسه را نخواهید داشت.

تلفن همراه را با خود نبرید

یادتان باشد که نمی‌توانید تلفن همراه‌تان را با خودتان به جلسه ازمون ببرید.

مداد، خودکار و پاک‌کن را فراموش نکنید

حداقل دو مداد و یک خودکار را با خودتان به جلسه آزمون ببرید. همچنین یک پاک‌کن همراه‌تان داشته باشید. یادتان باشد که نمی‌توانید دیکشنری یا برگه اضافه‌ای را با خودتان به جلسه برگزاری آزمون آیلتس برید.

هنگام برگزاری بخش اسپیکینگ ازمون ایلتس نیز، به غیر از کارت شناسایی‌تان، هیچ چیز دیگری را نمی‌توانید همراه خودتان به جلسه آزمون ببرید.

با خودتان ساعت مچی نبرید

در مرکز برگزاری آزمون آیلتس ساعت هست و نیازی نیست با خودتان ساعت ببرید. در واقع، اجازه ندارید ساعت مچی را همراه با خودتان به جلسه ببرید. اما پیش از شروع آزمون، محل قرار گرفتن ساعت دیواری را بررسی کنید تا هنگام پاسخ دادن به سوالات، حواس‌تان به زمان باقی مانده باشد و سوالی را از دست ندهید.

متمرکز باشید و استرس را از خودتان دور کنید

سر جلسه آزمون، آرامش‌تان را حفظ کنید، استرس را از خودتان دور کنید و اعتماد به نفس داشته باشید. همه تکنیک‌ها را در ذهن‌تان مرور کنید تا با خیال راحت، شروع به پاسخ دادن کنید.

نکاتی برای پاسخ به سوالات بخش لیسنینگ آزمون آیلتس

از سالم بودن هدفن‌تان اطمینان حاصل کنید. به محض اینکه صدا را نشنیدید، دست‌تان را بالا بگیرید تا به مشکلات‌تان رسیدگی شود.

متن سوالات را کامل و با دقت بخوانید و سپس پاسخ دهید.

سوالات را به ترتیب پاسخ دهید.

زیر کلمات کلیدی خط بکشید.

روی پاسخ سوالات تمرکز کنید و اصلاً سعی نکنید هر آنچه را می‌شنوید کاملاً درک کنید.

نکاتی برای پاسخ به سوالات بخش ریدینگ آزمون آیلتس

هر سوال یک نمره دارد، بنابراین نباید زمان زیادی را روی یک سوال صرف کنید و فرصت پاسخ به سوالات دیگر را از دست بدهید. اگر پاسخ سوالی را نمی‌دانید، سریع به سراغ سوال بعدی بروید.

حواس‌تان به زمن باشد تا زمان کافی برا برای خواندن متن آخر و پاسخ به سوالات آن داشته باشید.

پاسخ را همان لحظه در برگه آزمون وارد کنید و به فکر چرک نویس و پاک نویس کردن نباشید. این کار زمان‌تان را هدر خواهد داد.

نکاتی برای پاسخ به سوالات بخش رایتینگ آزمون آیلتس

بیش از بیست دقیقه را صرف پاسخ به سوال اول نکنید.

40 دقیقه زمان را به سوال دوم اختصاص دهید، چرا که متن دوم طولانی‌تر است.

کل متن را در برگه پیش روی‌تان جای دهید، چرا که برگه اضافه‌ای برای نوشتن در اختیارتان قرار نمی‌گیرد.

کلمات را با دقت بنویسید.

هر آنچه می‌نویسید باید مرتبط باشد. در واقع، باید متنی یکپارچه بنویسید.

برگه‌ای را از محل آزمون خارج نکنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با نکات مربوط به آزمون آیلتس آشنا شدید. برای شرکت در آزمون آیلتس، یک سری باید و نبایدها وجود دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، با آرامش خاطر بیشتری در جلسه حضور پیدا خواهید کرد.  همچنین یک سری نکات نیز برای پاسخ دادن به بخش‌های مختلف آزمون وجود دارد که رعایت‌شان باعث می‌شود نمره‌ای را به خاطر  ناآگاهی از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا