دسته‌بندی نشده

هزینه یادگیری زبان انگلیسی چقدر است؟

هزینه یادگیری زبان انگلیسی چقدر است؟ این سوال برای همه کسانی که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارند مطرح می‌شود. یادگیری هر زبان جدید مستلزم پرداخت یک سری هزینه‌ها است. برای یادگیری زبان انگلیسی نیز، باید هزینه‌های مشخصی را بپردازید. هزینه یادگیری زبان انگلیسی شامل موارد مختلف است، از هزینه شرکت در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی گرفته تا هزینه خرید منابع کمک آموزشی و مواردی از این دست. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد هزینه یادگیری زبان انگلیسی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

عوامل موثر در مسیر یادگیری زبان انگلیسی

وقتی شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنید، عوامل مهمی در هزینه یادگیری زبان دخیل هستند، از سطح‌تان تا دوره انتخابی‌تان. با شناخت این موارد، می‌توانید هزینه یادگیری زبان انگلیسی را، از پیش، برای خودتان برآورد کنید.

 در ادامه، از عوامل موثر در بادگیری زبان انگلیسی برای‌تان خواهیم گفت.

شرکت در دوره‌ها حضوری و دوره‌های آنلاین زبان انگلیسی

هزینه دوره‌های حضوری زبان انگلیسی، در مقایسه با هزینه دوره‌های آنلاین زبان انگلیسی، بسیار بیشتر است. بنابراین انتخاب هر کدام از آن‌ها بر هزینه یادگیری زبان انگلیسی تأثیر می‌گذارید.

هرکدام از این دوره‌ها ویژگی‌های مختص به خودشان را دارند که با توجه به شرایط و نیازهای‌تان، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

اگر زمان کافی برای رفت و آمد ندارید، بهتر است به سراغ دوره‌های آنلاین زبان انگلیسی بروید، اما اگر دوست دارید در کلاس حضور داشته باشید و با دیگر زبان آموزان تعامل داشته باشید، بهتر است به سراغ دوره‌های حضوری زبان انگلیسی بروید.

شرکت در دوره‌های گروهی و خصوصی زبان انگلیسی

یکی دیگر از عواملی که بر هزینه یادگیری زبان انگلییسی تأثیر می‌گذارد انتخاب دوره‌های خصوصی و گروهی زبان انگلیسی است. هزینه دوره‌های خصوصی زبان انگلیسی، در مقایسه به هزینه دوره‌های گروهی زبان انگلیسی، بسیار بیشتر است، اما روند پیشرفت زبان‌آموزان در دوره‌های خصوصی بسیار سریع‌تر است. بنابراین اگر عجله دارید و به هر دلیلی، می‌خواهید خیلی زود، به زبان انگلیسی مسلط شوید، بهتر است به سراغ دوره‌های خصوصی زبان انگلیسی بروید. در دوره‌های خصوصی زبان انگلیسی، همه تمرکز مدرس زبان انگیسی روی شما است، برنامه کلاس درس را بر اساس نیازهای شما طراحی می‌کند و نقاط ضعف‌تان را نیز خیلی زود شناسایی و برطرف می‌کند.

اما اگر عجله‌ای ندارید و ترجیح می‌دهید این زبان را به مرور زمان و در کنار زبان آموزان دیگر یاد بگیرید، بهتر است به سراغ دوره‌های گروهی زبان انگلیسی بروید.

استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی

ابزاهای کمک آموزشی نیز بر هزینه یادگیری زبان انگلیسی تأثیر می‌گذارد. برخی از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی رایگان و برخی دیگر پولی هستند. استفاده از ایلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی باعث افزایش روند پیشرفت‌تان خواهد شد.

تهیه منابع آموزش زبان انگلیسی

کافی است سری به بازار کتاب بزنید تا هزاران کتاب آموزشی زبان انگلیسی را پیش روی‌تان ببینید. برای تک تک ابعاد زبان انگلیسی، کتاب‌های مجزایی وجود دارد: یادگیری واژگان، یادگیری دستور زبان انگلیسی، پرورش مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی (لیسنینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و ریدینگ) و کتاب‌های آموزشی آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی.

بنابراین برای یادگیری زبان انگلیسی، باید به سراغ این منابع نیز بروید. هر چه تعداد منابعی که برای یادگیری زبان انگلیسی تهیه می‌کنید بیشتر باشد، بالطبع، هزینه بیشتری را نیز باید پرداخت کنید.

یادگیری زبان انگلیسی به صورت رایگان

اما آیا می‌توانیم زبان انگلیسی را به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه نیز یاد گرفت؟ بله، می‌توانید زبان انگلیسی را بدون پرداخت هزینه نیز یاد بگیرید. برای مثال، می‌توانید ویدئوهای آموزشی یوتیوب استفاده کنید، به سراغ اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی بروید یا اینکه از فیلم و سریال برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید. برای استفاده از این منابع نیازی به پرداخت هزینه نیست، اما به طور کلی، روند یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز بسیار کند پیش می‌رود.

وقتی در دوره‌های زبان انگلیسی شرکت می‌کنید و زبان انگلیسی را تحت نظر مدرس یاد می‌گیرید، بالطبع، در مسیر درست نیز خواهید بود. در کلاس درس، مدرس به شما فیدبک می‌دهد، نقاط ضعف و قوت‌تان را شناسایی می‌کند و فرصت تعامل با همکلاسی‌ها نیز وجود دارد. همه این موارد باعث افزایش سرعت یادگیری و رسیدن به تسلط خواهد شد.

اما اگر فرصت کافی برای شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی ندارید، بهتر است به سراغ بهترین منابع آموزشی بروید و بهترین روش‌ها و ابزارهای یادگیری زبان انگلیسی را نیز انتخاب کنید تا بتوانید با سرعت بیشتری، در این مسیر پیش بروید.

یادگیری زبان انگلیسی به مثابه سرمایه گذاری

انگلیسی پرکاربردترین زبان است و با یادگیری آن، فرصت‌های متنوعی پیش روی‌تان قرار خواهد گرفت. بنابراین یادگیری زبان انگلیسی به مثابه یک سرمایه‌گذاری است. وقتی زبان انگلیسی را به خوبی یاد می‌گیرید، می‌توانید ترجمه کنید، تدریس کنید یا در شرکت‌های بازرگانی مشغول به کار شوید. حتی می‌توانید برای اخذ انواع ویزا، اعم از ویزای شغلی، در کشورهای انگلیسی‌زبان اقدام کنید. بدین ترتیب، تسلط به زبان انگلیسی فرصت‌های شغلی متعددی را در ایران و خارج از ایران پیش روی‌تان قرار خواهد داد. هر چه این زبان را سریع‌تر یاد بگیرید و به تسلط برسید، می‌توانید زودتر وارد بازار کار شوید.

سخن آخر

تا به اینجا، با عوامل اثرگذار بر هزینه یادگیری زبان انگلیسی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، عواملی مانند انتخاب کلاس گروهی یا خصوصی، شرکت در دوره حضوری یا آنلاین و انتخاب نوع منابع کمک آموزشی بر هزینه یادگیری زبان انگلیسی تأثیر می‌گذارد. یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز هزینه‌ای برای‌تان نخواهد داشت، اما روند یادگیری کندتر پیش می‌رود و علاوه بر آن، ممکن است در مسیر درست قرار نگیرید. بنابراین اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را خیلی زود و به شیوه اصولی و نوین یاد بگیرید، بهتر است در بهترین دوره‌های آموزش زبان انگلیسی شرکت کنید و از بهترین منابع و ابزارهای کمک آموزشی نیز بهره بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا