زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی بدون گرامر

گرامر یکی از ابعاد زبان انگلیسی است و برای صحبت کردن به این زبان، لزوماً نباید مسلط به این بُعد باشید. صحبت کردن و نوشتن از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی و حتی مهارت‌های زندگی است. حتی بدون تسلط به زبان انگلیسی، می‌توانید جمله‌هایی با سااختار صحیح و واژگان مناسب بسازید.کافی است تکنیک‌های یادگیری زبان انگلیسی بدون گرامر را بدانید تا بتوانید بدون قید و بندهای آن، شروع به نوشتن و صحبت کردن کنید و متوجه آنچه می‌شنوید نیز بشوید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد یادگیری زبان انگلیسی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

هر روز متون کوتاه و بلند انگلیسی بخوانید

هر روز، حداقل یک متن انگلیسی بخوانید. اگر وقت‌تان کم است، به سراغ متون کوتاه‌تر بروید، اما تداوم را از یاد نبرید. اگر می‌خواهید به نتیجه بهتری برسید، بهتر است فایل صوتی آنچه را می‌خوانید فراهم کنید و همزمان گوش دهید. بدین ترتیب، تلفظ صحیح واژگان را نیز خواهید آموخت. بهتر است هر انچه را می‌شنوید تکرار کنید. در بسیاری از موارد، فکر می‌کنیم تلفظ صحیح واژه‌ای را می‌دانیم، اما هنگام ادای آن، نمی‌توانیم آن را به درستی تلفظ کنیم.

حتی اگر فایل صوتی کتاب یاد داستان مورد نظرتان را پیدا نمی‌کنید، بهتر است متن را با صدای بلند بخوانید.

پادکست انگلیسی گوش دهید

لیسنینگ یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زبان انگلیسی است و بخش مهمی از زبان انگلیسی را تشکیل می‌دهد. برای تقویت مهارت لیسنینگ، به سراغ پادکست های انگلیسی بروید. با گوش دادن به پادکست، تلفظ صحیح واژگان را یاد می‌گیرید، با ساختار جملات آشنا می‌شوید و با واژگان و اصطلاحات عامیانه آشنا می‌شوید. بهتر است به سراغ پادکست‌هایی بروید که موضوع‌شان برای‌تان جذاب است و شما را به سوی خود جذب می‌کنند. بدین ترتیب، این تمرین زبان انگلیسی برای‌تان جذاب خواهد شد.

روزانه دو واژه انگلیسی یاد بگیرید

سر خودتان را با واژه‌های زیاد شلوغ نکنید. انباشته شدن واژگان سبب افزایش اضطراب‌تان خواهد شد و علاوه بر آن، واژگان در ذهن‌تان نخواهند ماند. بهتر است روزانه دو واژه جدید را همراه با کاربردشان یاد بگیرید و چندین جمله نیز با همان دو واژه بسازید. بدین ترتیب، واژگان به همراه کاربرد صحیح‌شان در ذهن‌تان خواهند ماند. سعی کنید جمله‌ها را نیز به یاد بسپارید و هر روز، جمله‌ها را نیز با خودتان تکرار کنید. اگر با هر واژه انگلیسی بیست جمله بسازید، برای همیشه در ذهن‌تان خواهد ماند. اگر با وجود جمله‌سازی معنای واژه را از یاد بردید، بهتر است جمله‌های بیشتری بسازید.

به آهنگ های انگلیسی گوش دهید

به آهنگ های انگلیسی گوش دهید. بهتر است متن آهنگ را نیز در فضای اینترنت جستجو کنید و هنگام گوش دادن به آهنگ، متن را پیش روی‌تان قرار دهید. هر آهنگ را، با همین روش، چندین بار گوش کنید تا به مرور زمان، جمله‌ها، واژگان و اصطلاحات آن در ذهن‌تان باقی بماند.

هر هفته یک متن انگلیسی بنویسید

از اهمیت فکر کردن به زبان انگلیسی غافل نشوید. ذهن‌تان را به انگلیسی فکر کردن عادت دهید. نوشتن یکی از بهترین روش‌ها برای تمرین فکر کردن به زبان انگلیسی است. در مورد موضوعات مختلف، پیچیده و ساده، به زبان انگلیسی بنویسید. حداقل هفته‌ای یک بار، این تمرین را انجام دهید. همه افکارتان را به زبان انگلیسی روی کاغذ پیاده کنید .و بعد از اتمام نوشتن، کل متن را با صدای بلند بخوانید. این کار باعث بهبود مهارت اسپیکینگ‌تان نیز خواهد شد. به علاوه، بدین ترتیب، واژگان جدید در ذهن‌تان تثبیت خواهد شد.

با دیگران به زبان انگلیسی صحبت کنید

بهتر است در هفته، با حداقل 5 نفر به زبان انگلیسی صحبت کنید. این کار باعث بهبود مهارت‌های زبانی‌تان خواهد شد. بهتر است این تمرین را با کسانی انجام دهید که سطح زبان انگلیسی‌شان بهتر از شما است.

به طور کلی، مهارت اسپیکینگ و تمرین‌های آن را جدی بگیرید و از هر فرصتی برای صحبت کردن به زبان انگلیسی استفاده کنید. بدین ترتیب، ذهن‌تان برای یافتن واژگان جدید و کنار هم گذاشتن آن‌ها تلاش می‌کنید و به مرور زمان، می‌توانید بدون مکث و به صورت خودکار، جمله بسازید و واژگان را به موقع و بدون مکث به زبان بیاورید.

در ذهن‌تان ترجمه نکنید

هنگام تماشای فیلم و سریال انگلیسی، گوش دادن به آهنگ و پادکست انگلیسی یا خواندن متون انگلیسی دست از ترجمه کردن بردارید. نباید جمله‌ها را در ذهن‌تان ترجمه کنید، بلکه باید به مفهوم جمله‌ها توجه کنید و آن‌ها را در ذهن‌تان بسپارید. هر زبان ساختار مختص به خودش را دارد و باید موقع یادگیری هر زبان، فقط به آن ساختار فکر کنید و آن را با زبان فارسی و ساختار جمله‌هایش مقایسه نکنید.

واژگان انگلیسی را در بافتار یاد بگیرید

هنگام یادگیری واژگان و عبارت های انگلیسی، به بافتار متن دقت کنید. در واقع، باید کاربرد صحیح واژگان را یاد بگیرید و آن‌ها را جدا از متن به یاد نسپارید. بدین ترتیب، در یادگیری کلمات انگلیسی بسیار موفق‌تر خواهید بود و علاوه بر آن، می‌توانید واژگان را در نوشتار و گفتارتان نیز به کار بگیرید.

سخن آخر

تا به اینجا، با یادگیری زبان انگلیسی بدون گرامر آشنا شدید. یادتان باشد یادگیری بدون گرامر به منظور کنار گذاشتن کامل دستور زبان انگلیسی نیست، بلکه به معنای توجه به ابعاد دیگر زبان انگلیسی و برداشتن تمرکز از روی گرامر است. در واقع، یادگیری زبان انگلیسی و تسلط یافتن به این زبان بدون یادگیری دستور زبان انگلیسی امکان‌پذیر نیست. با استفاده از روش هایی مثل گوش دادن به پادکست و موسیقی انگلیسی، یادگیری واژگان در جمله و نوشتن افکار به زبان انگلیسی، می‌توانید بدون مطالعه مباحث دستوری، جمله سازی را تمرین کنید و به مرور زمان، به زبان انگلیسی بنویسید و صحبت کنید. برای تسلط پیدا کردن به زبان انگلیسی، باید خودتان را در زبان انگلیسی غرق کنید و از هر فرصتی، برای استفاده از این زبان استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا