زبان انگلیسیزبان فرانسه

چگونه همزمان انگلیسی و فرانسه یاد بگیریم (یادگیری همزمان)

زبان‌‌های انگلیسی و فرانسوی از زبان‌های پرکاربرد اروپایی هستند که در هر پنج قاره در سراسر جهان، گویش‌وران بسیاری دارد. یادگیری انگلیسی و فرانسه می‌تواند جایگاه شما را، از لحاظ مختلف، تغییر دهد. عدۀ بسیاری دوست دارند این دو زبان را یاد بگیرند تا برای رسیدن به هدف‌های مختلف، از یافتن شغل گرفته تا مهاجرت کردن، از آن‌ها استفاده کنند. عده زیادی نیز هستند که می‌خواهند هر دو زبان را همزمان یاد بگیرند. اگر شما نیز جزو اشخاصی هستید که می‌خواهید انگلیسی و فرانسوری را همزمان یاد بگیرید، خیال‌تان راحت باشد که می‌توانید به این هدف برسید، فقط کافی است با قواعد و اصول یادگیری همزمان دو زبان آشنایی داشته باشید. فرصت‌هایی که با یادگیری همزمان فرانسه و انگلیسی در اختیارمان قرار می‌گیرند آنقدر وسوسه‌برانگیز هستند که می‌توانیم به همه دشواری‌های مسیر غلبه کنیم. اما چگونه فرانسوی و انگلیسی را در کنار یکدیگر قرار بگیریم؟ در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت چگونه همزمان انگلیسی و فرانسه یاد بگیریم. با ما همراه باشید!

عملکرد مغز در یادگیری زبان‌های مختلف

مغز انسان برای یادگیری زبان‌های مختلف ساخته شده است. در برخی نقاط جهان، کودکان از همان ابتدا، دو زبان را یاد می‌گیرند. حتی در ایران نیز چنین اتفاقی می‌افتد. برای مثال، ممکن است در خانه، کودک از همان ابتدا زبان ترکی یا کردی را یاد بگیرد و در جامعه یا هنگام رفتن به مدرسه، زبان فارسی را نیز یاد بگیرد. بنابراین ذهن انسان آمادگی یادگیری چندین زبان را به طور همزمان دارد. در بزرگسالی نیز این اتفاق می‌افتد و شخص می‌تواند چندین زبان را به طور همزمان یاد بگیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زبان فرانسه و یادگیری بهتر، اینجا را کلیک کنید.

اصول یادگیری همزمان فرانسوی و انگلیسی

یادگیری همزمان فرانسوی و انگلیسی اصول مشخصی دارد که اگر آن‌ها را بشناسید و به کارشان بگیرید، می‌توانید این مسیر را به راحتی طی کنید. در ادامه، از اصول یادگیری همزمان فرانسوی و انگلیسی برای‌تان گفته‌ایم.

زمان مطالعه‌ زبان را دو برابر کنید

در قدم اول، باید بدانید که برای یادگیری دو زبان، باید زمان زیادی را به یادگیری اختصاص دهید. اگر پیش‌تر، روزی یک ساعت را به مطالعه زبان اختصاص می‌دادید، بعد از این، باید روزی دو ساعت را برای یادگیری زبان کنار بگذارید: یک ساعت زبان فرانسه بخوانید و یک ساعت زبان انگلیسی. در واقع، نباید یک ساعت را تقسیم بر دو کنید. تقسیم کردن زبان به معنای کاهش سرعت یادگیری است. برای کسب نتیجه بهتر، باید زمان را دو برابر کنید.

انتظارات واقع‌گرایانه از خودتان داشته باشید

در یادگیری زبان، باید واقع‌گرا باشید، نه ایده‌آل‌گرا، وگرنه خیلی زود خسته و دلسرد می‌شوید.

خودتان را در هر دو زبان غرق کنید

خودتان را در هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی غرق کنید، به خصوص، در ابتدای مسیر یادگیری زبان. برای مثال، مدت زمان بیشتر و طولانی‌تری را به مطالعه زبان اختصاص دهید. یعنی به جای اینکه نیم ساعت صبح و نیم ساعت عصر را به مطالعه زبان فرانسه اختصاص دهید، یک ساعت صبح را زبان فرانسوی بخوانید. این کار باعث می‌شود در زبان غرق شوید و مطالعه‌تان نیز کارآمدتر و اثربخش‌تر باشد.

فضا و زمان مطالعه را عوض کنید

اگر قصد دارید دو زبان فرانسوی و انگلیسی را همزمان یاد بگیرید، برای مطالعه هر زبان، باید زمان و فضای جداگانه‌ای را در نظر بگیرید و آن را برای خودتان تبدیل به عادت کنید. برای مثال، هر صبح در اتاق، زبان انگلیسی بخوانید و هر شب، در اتاق پذیرایی روی مبل، زبان فرانسوی بخوانید. یادتان باشد که باید این اصل را رعایت کنید، به خصوص، در ابتدای مسیر یادگیری زبان. پس از گذر رمان، می‌توانید این سخت‌گیری را کمتر کنید و انعطاف بیشتری داشته باشید. در ابتدای مسیر، این تفکیک و برنامه می‌تواند اثربخش باشد و کمک‌تان کند.

از یک زبان برای یادگیری دیگری استفاده کنید

وقتی در مسیر یادگیری پیش رفتید و در هر دو زبان پیشرفت کردید، زمان آن می‌رسد که هر دو زبان را همزمان بخوانید و از یکی از آن‌ها برای یادگیری دیگری استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید شروع به درست کردن فلش کارت‌هایی کنید که یک طرف آن به زبان انگلیسی باشد و سمت دیگر آن به زبان فرانسوی. برای مثال، اگر می‌خواهید واژگان فرانسوی را یاد بگیرید، یک طرف فلش کارت واژۀ فرانسوی را بنویسید و در سمت دیگر آن، معادل انگلیسی آن را بنویسید. این کار باعث می‌شود سرعت یادگیری‌تان به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

به هر دو زبان فکر کنید

هنگام یادگیری هر زبان، باید رفته رفته، یاد بگیرید به زبان مورد نظرتان فکر کنید، نه به زبان مادری‌تان. وقتی دو زبان را همزمان یاد می‌گیرید، باید بتوانید به هر دو زبان فکر کنید. حتی می‌توانید این دو زبان را در ذهن‌تان ترجمه کنید. برای مثال، وقتی به انگلیسی فکر می‌کنید، همان موقع، افکار را در ذهن‌تان به زبان فرانسوی نیز ترجمه کنید. بدین ترتیب، ذهن‌تان بسیار فعال می‌شود.

مزایای یادگیری همزمان انگلیسی و فرانسه

یادگیری همزمان دو زبان تأثیر شگفت‌انگیزی بر عملکرد ذهن‌تان خواهد داشت. وقتی بتوانید به بیش از یک زبان صحبت کنید، ذهن‌تان برای متمایز کردن دو زبان و تفکیک الگوهای زبان‌شناختی‌شان فعال می‌شود. جالب است بدانید که دانشمندان معتقدند یادگیری زبان خارجی باعث می‌شود ساختار قسمت‌های مربوط به یادگیری به زبان در مغز تقویت شود.

یادگیری دو زبان روند ابتلا به آلزایمر را به تقویق می‌اندازد.

یادگیری همزمان دو زبان باعث می‌شود بتوانید در آینده، زبان‌های دیگر را نیز به راحتی یاد بگیرید.

آماده‌اید تا یادگیری زبان فرانسه را شروع کنید؟ همین حالا در دوره‌های ما ثبت‌نام کنید!”

مشاهده دوره‌های آموزش زبان فرانسه

سخن آخر

تا به این‌جا، متوجه شدید چگونه انگلیسی و فرانسوی را همزمان یاد بگیریم. همانطور که مشاهده کردید، یک سری اصول و قواعد مشخصی برای یادگیری همزمان دو زبان وجود دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، می‌توانید هر دو زبان را به خوبی یاد بگیرید و از مسیر یادگیری نیز نهایت لذت را ببرید. با یادگیری همزمان فرانسوی و انگلیسی، فرصت‌های شغلی و تحصیلی شگفت‌انگیزی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا