دسته‌بندی نشده

تفاوت آزمون DELF و DALF

اگر در حال یادگیری زبان فرانسه هستید، حتما اسم آزمون‌های DALE و DELF به گوش‌تان خورده است. این مدرک را دولت فرانسه برای سنجش سطح زبان فرانسه غیر فرانسوی زبانان در نظر گرفته است. این مدارک در سراسر جهان معتبر هستند و می‌توانید آن را به نهادها و سازمان‌های مختلف در سراسر جهان ارائه دهید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد تفاوت آزمون DALF و DELF بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

آزمون DELF چیست؟

واژۀ DELF مخفف عبارت  Diplôme d’études en langue française است و زبان آموزان، از سطح مبتدی تا متوسط (یعنی A1 تا B2)، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. هر زبان آموز هدف مشخصی برای شرکت در آزمون زبان فرانسه DELF دارد.

اگر می‌خواهید در دوره کارشناسی یکی از دانشگاه‌های فرانسوی زبان شرکت کنید، باید آزمون DELF B2 را با موفقیت بگذرانید تا بتوانید شروع به تحصیل کنید.

اگر می‌خواهید وارد INBP شوید، باید در آزمون ورودی این موسسه، که کاملاً مشابه با آزمون DELF B2 است شرکت کنید. بنابراین برای ورود به این موسسه، می‌توانید در دوره‌های DELF شرکت کنید.

همچنین، اگر می‌خواهید به سوییس مهاجرت کنید و در این کشور مشغول به کار شوید، ممکن است لازم باشد در آزمون DELF شرکت کنید.

ساختار آزمون DELFA چگونه است؟

و اما می‌رسیم به ساختار آزمون DELFA. همانطور که گفتیم زبان آموزان از سطح A1 تا B2 می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. در هر آزمون چهار مهارت زبان فرانسه شما سنجیده می‌شود و هر بخش نیز نمره مشخصی دارد:

خواندن و درک مطلب (25 نمره)

مهارت نوشتاری (25 نمره)

مهارت گفتاری (25 نمره)

مهارت شنیداری (25 نمره)

بنابراین کل آزمون 100 نمره دارد و برای قبول شدن در آزمون، باید نمره‌تان بین 50 تا 100 باشد.

مدت زمان آزمون DELF چقدر است؟

آزمون DELF زمان ثابتی ندارد. در واقع، مدت زمان آزمون DELF برای هر سطح متفاوت است:

DELF A1: یک ساعت و بیست دقیقه

DELF A2: یک ساعت و چهل دقیقه

DELF B1: یک ساعت و چهل و پنج دقیقه

DELF B2: دو ساعت و نیم

در بخش اسپیکینگ آزمون DELF، سی دقیقه زمان دارید تا خودتان را آماده کنید و در مورد موضوع مشخصی صحبت کنید. پس از آن، سوالاتی در مورد گفته‌های‎‌‎تان از شما می‌پرسند.

چقدر طول می‌کشد برای آزمون DELF آماده شویم؟

مدت زمان لازم برای آمادگی برای آزمون DELF، بسته به سطح‌‌تان، متفوت است. برخی از موسسه های آموزش زبان فرانسه دوره‌های آمادگی برای آزمون DELF را برگزار می‌کنند. معمولاً این دوره‌ها به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌‎شوند و حداقل چهار هفته نیز طول می‌کشند.

آزمون DALFA چیست؟

آزمون DALFA برای کسانی مناسب است که می‌خواهند وارد دانشگاه‌های فرانسه یا دانشگاه‌های فرانسوی‌زبان شوند. مدرک آزمون DALFA برای رسیدن به این اهداف کافی است و معمولاً این دانشگاه‌ها مدرک دیگری را از شما نمی‌خواهند.

این آزمون برای زبان آموزان سطوح پیشرفته، یعنی C1 و C2 مناسب است.

اگر می‌خواهید در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید، باید در آزمون شرکت کنید و مدرک DELFA C1 را دریافت کنید.

اگر می‌خواهید در شرکت‌های بزرگ فرانسوی زبان مشغول به کار شوید، باید به فکر شرکت در این آزمون باشید. برای مثال، در شرکت‌های مهم و معتبر سوییس، تسلط به زبان فرانسوی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید بتوانید با اعضا، به زبان فرانسوی، ارتباط برقرار کنید.

ساختار آزمون DALFA چگونه است؟

همانطور که گفتیم آزمون DALFA برای زبان آموزان سطوح C1 و C2 برگزار می‌شود و طی آن، هر چهار مهارت زبانی داوطلبان سنجیده می‌شود:

آزمون سطح C1 متشکل از چهار بخش است و هر بخش نیز نمره مشخصی دارد:

خواندن و درک مطلب (25 نمره)

مهارت نوشتاری (25 نمره)

مهارت گفتاری (25 نمره)

مهارت شنیداری (25 نمره)

کل آزمون متشکل از 100 نمره است و برای قبولی در آن، باید نمره بین 50 تا 100 را کسب کنید.

آزمون C2 متفاوت از آزمون سطح پایین‌تر است. در واقع، این آزمون متشکل از دو بخش است:

خواندن و درک مطلب (50 نمره)

مهارت گفتاری و شنیداری (50 نمره)

کل تمره آزمون صد است و برای قبولی در آن، باید نمره بالای 50 را کسب کنید.

مدت زمان آزمونDALFA  چقدر است؟

هر کدام از سطح‌ مدت زمان مشخصی دارند:

آزمون DALF C1: چهار ساعت

آزمون DALF C2: سه ساعت و نیم

برای آمادگی برای شرکت در بخش شفاهی آزمون DALF یا همان بخش گفتاری، شصت دقیقه زمان دارید آماده شوید. پس از ارائه مطلبتان در مورد موضوع مورد نظر، سوالاتی را در مورد ارائه‌تان از شما می‌پرسند.

آمادگی برای آزمون DALF

اگر می‌خواهید برای آزمون DALFآماده شوید، باید زمان مشخصی را صرف کنید. دوره‌هایی نیز به منظور آمادگی برای آزمون برگزار می‌شود که معمولاً، حداقل یک ماه طول می‌کشند.

سخن آخر

تا به اینجا، با آزمون DELF و آزمون DALF و تفاوت‌‎های میان آن‌ها آشنا شدید. هر دو آزمون برای سنجش سطح زبان فرانسه داوطلبان طراحی شده‌اند و نتیجه‌شان نیز بسیار معتبر است. آزمون DELF برای زبان آموزان سطوح مبتدی و متوسط است و آزمون DALF برای زبان آموزان سطوح پیشرفته مناسب است. ممکن است برای کار یا تحصیل در کشورهای فرانسوی‌زبان، لازم باشد در این آزمون‌ها شرکت کنید و نمره قبولی را کسب کنید. پیش از شرکت در آزمون، با ساختار آن‌ها آشنا شوید و در صورت لزوم، در دوره‌های آمادگی برای آزمون نیز شرکت کنید تا بتوانید بالاترین نمره را کسب کنید و این مدارک معتبر را دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا