دسته‌بندی نشده

زبان انگلیسی یا زبان فرانسه؟ کدوم رو یاد بگیرم؟

زبان فرانسه یا زبان انگلیسی؟ این سوال بسیاری از زبان آموزانی است که می‌خواهند زبان جدیدی را برای یادگیری انتخاب کنند. فرانسه زبان عشق است، زبان روشنفکران و هنرمندان. یادگیری زبان فرانسه به معنای رفتن به سوی شناخت فرهنگی جدید و درخشان است، زبان بیش از 200 میلیون نفر در سراسر جهان. زبان انگلیسی زبان بین‌المللی است. زبان علم و دانش و تجارت. اما کدام را یاد بگیریم؟ زبان فرانسه آسان تر است یا زبان فرانسه؟ برای انتخاب زبان چه چیزی را معیار قرار دهیم؟ در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت زبان انگلیسی یاد بگیریم یا زبان فرانسه. با ما همراه باشید.

آیا زبان انگلیسی دشوارتر از زبان فرانسوی است؟

یادگیری زبان فرانسوی، برخلاف تصور اشخاص، چندان دشوار نیست، به خصوص، در مقایسه با زبان انگلیسی. در واقع، وقتی شروع به یادگیری زبان فرانسه می‌کنید، پس از مدتی، می‌توانید به این زبان صحبت کنید، اما در مورد زبان انگلیسی، کمی بیشتر طول می‌کشد. اما دلیل این مسئله چیست؟ تلفظ واژگان فرانسوی، در مقایسه با تلفظ واژگان انگلیسی، بسیار آسان‌تر است.

تلفظ واژگان انگلیسی چندان تحت تابع قوانین نیست و به عبارت ساده، در تلفظ انگلیسی یکپارچگی وجود ندارد. حتی گویش وران زبان انگلیسی، که از همان کودکی به این زبان صحبت کرده‌اند، قوانین تلفظ واژگان برای‌شان گیج‌کننده خواهد بود. برای مثال، تلفظ واژگانی مانند rough، plough و bough برای انگلیسی زبان نیز دشوار است. وقتی این واژگان را می‌بینند، برای یافتن نحوه تلفظ‌شان، باید به فرهنگ لغت انگلیسی مراجعه کنند. روند یادگیری زبان انگلیسی و تسلط به این زبان طولانی است.

هر زبان قوانین مختص به خودش را دارد، اما در مورد زبان انگلیسی، تعداد استثناها بیشتر از تعداد قوانین است و همین مسئله یادگیری زبان انگلیسی را دشوارتر می‌کند. علاوه بر این‌ها، تعداد افعال بی‌قاعده در زبان انگلیسی بسیار زیاد است و شما نمی‌توانید یک قانون مشخص را برای همه افعال انگلیسی وضع کنید و طبق آن عمل کنید.

در اولین قدم‌های یادگیری زبان فرانسوی، تلفظ واژگان برای‌تان دشوار و گیج‌کننده خواهد بود، چرا که در برخی لغات، برخی از حروف تلفظ نمی‌شوند. گاهی کنار هم قرار گرفتن حروف صدادار تلفظ را تغییر می‌دهند. همچنین تلفظ واژگان، بسته به مذکر یا مونث بودن‌شان، تغییر می‌کند. اما یادگیری این قوانین در همان ابتدای مسیر دشوار به نظر می‌رسد، با گذر زمان و یادگیری قوانین مربوط به آن‌ها، می‌توانید این واژگان را به درستی تلفظ کنید. در واقع، وجود قوانین دقیق و مشخص، می‌تواند کار را برای‌تان آسان کند.

یادگیری و کاربرد زمان‌ها در زبان فرانسه و زبان انگلیسی

یادگیری و کاربرد زمان گذشته و زمان حال در زبان انگلیسی بسیار دشوار است. قوانین و استثناهای مربوط به کاربرد این زمان‌ها بسیار زیاد است، اما در مورد زبان فرانسه اینطور نیست. به مثال زیر توجه کنید.

در زبان انگلیسی می‌گوییم:

I eat.

 I’m eating.

I do eat.

سه جملۀ بالا زمان حال است، اما هر کدام کاربرد و معنای مختص به خودش را دارد. در زبان فرانسه، به جای هر سه جمله بالا، می‌توانیم بگوییم:

je mange.

اکنون به زمان گذشته در سه جمله زیر توجه کنید:

I’ve seen.

 I did see.

 I saw.

سه جملۀ بالا در زبان انگلیسی معانی متفاوتی دارند، اما در زبان فرانسه، یک جمله برای آن‌ها وجود دارد:

j’ai vu.

اگر زبان فرانسوی را یاد بگیرید، با یادگیری زمان‌های کمتر، می‌توانید چیزهای بیشتری را بیان کنید و جمله‌های بیشتری را بسازید.

البته لازم است بدانید که در زبان فرانسوی، افعال به دسته‌های مختلف تقسیم می‌‌شوند و یادگیری این دسته‌بندی‌ها و نحوه صرف شدن هر کدام کمی دشوار است.

جنسیت در زبان فرانسوی و در زبان انگلیسی

در بسیاری از زبان‌ها، مسئلۀ جنسیت مطرح است. اما جنسیت در هر زبان کاربرد متفاوتی دارد. برای مثال، در زبان‌های اسپانیایی، ایتالیایی و پرتغالی دو جنسیت وجود دارد، اما در زبان‌های فرانسوی و آلمانی، سه جنسیت وجود دارد.

در زبان فرانسوی، دو جنسیت وجود دارد و باید جنسیت هر واژه و اسم را بدانید. برخی از زبان آموزان معتقدند که یکی از چالش‌های یادگیری زبان فرانسوی یادگیری جنسیت اسامی است.

 در این زبان، یک سری قوانین مشخص برای حدس زدن جنسیت اسامی وجود دارد، اما یادتان باشد که برای مطمئن شدن از جنسیت آن‌ها، باید به فرهنگ لغت فرانسوی مراجعه کنید. جالب است بدانید که حتی گویش‌وران زبان فرانسه نیز برای حدس زدن جنسیت بسیاری از واژگان، به فرهنگ لغت مراجعه می‌کنند. اسامی فرانسوی به حروف زیر ختم می‌شود:

age, -ment, -il, -ail, -eil, -euil, -eau, -eu, -er, -oir, -isme, -ing, -ard, -am, -um, -em, -it, -est, -an, -and, -ent, -in, -int, -om, -ond, -ont, -ème, ège,

واژه‌های مونث به حروف زیر ختم می‌شود:

-tion, -sion, -son, -ure, -ude, -ade, -ée, -té, -ière, -euse, -ance, -ence, -ie

 وجود جنسیت در زبان فرانسوی باعث می‌شود صفات و افعال بسته به جنسیت تغییر کنند. به علاوه، ضمایر و حروف تعریف را نیز باید بر اساس جنسیت انتخاب کنید.

بهتر است از همان اولین گام‌های یادگیری زبان فرانسوی، جنسیت اسامی را به یاد بسپارید و رفته رفته، قوانین مربوط به جنسیت را یاد بگیرید تا کاربردشان برای‌تان آسان‍تر شود.

سخن آخر

یادگیری هیچ زبانی آسان نیست، چه بخواهید زبان فرانسوی را یاد بگیرید، چه بخواهید زبان انگلیسی را انتخاب کنید، در هر صورت، باید واژگان و تلفظ‌شان را به خوبی یاد بگیرید، به دستور زبان آن‌ها مسلط شوید و بتوانید جمله‌های صحیح بسازید. در واقع، برای اینکه بتوانید به زبان انگلیسی یا فرانسه صحبت کنید و بنویسید، باید بسیار تلاش کنید و ابعاد مختلف هر زبان را یاد بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا